Dokumentet til filmprisen V2.1 (lang)
Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 17-01-02 16:35

I får lige den opdaterede udgave, inkl. samtlige rettelser, råd og
tilføjelser fra tråden V2.0.

Er der nogen der kan gå på nettet og finde postadresser til de forskellige
prismodtagere? For at gøre det nemt for os selv ville jeg nøjes med at finde
produktionsselskaberne eller agenterne, med mindre der kan findes nogen
officielle fanadresser el. lign. for de enkelte.
Pt. havde jeg bare tænkt mig at lægge de knap 150-200,- ud for at sende
tingene rundt, men hvis nogen vil være med i udgifterne, siger jeg ikke nej
tak.

Nogen der kan reposte arbejdsadresserne for Ole Michelsen og Hella Joof?

Dokumentet kommer her (det er stadig pænere i Word):

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear Mr. Baz Luhrmann, Mr. Fred Baron and Mr. Martin Brown,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category Best Film for your work on the
production of Moulin Rouge!

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

The production exceeded other candidates in this category such as The Lord
of the Rings: The Fellowship of the Ring, Memento and Snatch.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the award
on a job well done.

Details on the poll can be found at this Internet address:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Best film Moulin Rouge!
Best Danish film En kort En lang
Best actor Benicio del Toro
Best actress Nicole Kidman
Best director Peter Jackson
Best music score Moulin Rouge!
Best action film The Mummy returns
Best animated film Shrek
Best critic Ole Michelsen, Bogart
Best script Memento
This year's Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

dk.kultur.film-prisen 2001 går til:

Kære Hella Joof, Thomas Gammeltoft og Frank Hübner,

Det er os en ære at kunne meddele jer at I er blevet tildelt
dk.kultur.film-prisen for året 2001 i kategorien bedste danske film for
jeres arbejde på produktionen En kort En lang.

dk.kultur.film-prisen tildeles årligt efter internet-afstemning blandt
brugerne på Usenet-nyhedsgruppen dk.kultur.film; et uafhængigt forum som
samler filmentusiaster i Kongeriget Danmark og tilstødende lande.

Øvrige nominerede i denne kategori var At klappe Med een hånd, En
kærlighedshistorie, The king is alive, Grev Axel, En sang for Martin,
Fukssvansen og Et rigtigt menneske.

På vegne af dk.kultur.films brugere ønsker vi jer tillykke med prisen for
godt arbejde.

Yderligere detaljer om afstemningen kan findes på denne adresse:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Bedste film Moulin Rouge!
Bedste danske film En kort En lang
Bedste skuespiller Benicio del Toro
Bedste skuespillerinde Nicole Kidman
Bedste instruktør Peter Jackson
Bedste filmmusik Moulin Rouge!
Bedste actionfilm The Mummy returns
Bedste animationsfilm Shrek
Bedste anmelder Ole Michelsen, Bogart
Bedste manuskript Memento
Årets Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear Mr. Benicio del Toro,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category best actor for your work on the
productions of traffic, the pledge and snatch.

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

Your work exceeded other candidates in this category such as Guy Pearce,
Michael Douglas, John Travolta, Edward Norton and Haley Joel Osment.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the award
on a job well done.

Details on the poll can be found at this Internet address:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Best film Moulin Rouge!
Best Danish film En kort En lang
Best actor Benicio del Toro
Best actress Nicole Kidman
Best director Peter Jackson
Best music score Moulin Rouge!
Best action film The Mummy returns
Best animated film Shrek
Best critic Ole Michelsen, Bogart
Best script Memento
This year's Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear miss Nicole Kidman,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category best actress for your work on the
production of Moulin Rouge!

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

Your work exceeded other candidates in this category such as Cate Blanchett,
Renée Zellweger, Julia Roberts, Sandra Bullock and Maggie Cheung.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the award
on a job well done.

Details on the poll can be found at this Internet address:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Best film Moulin Rouge!
Best Danish film En kort En lang
Best actor Benicio del Toro
Best actress Nicole Kidman
Best director Peter Jackson
Best music score Moulin Rouge!
Best action film The Mummy returns
Best animated film Shrek
Best critic Ole Michelsen, Bogart
Best script Memento
This year's Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear Mr. Peter Jackson,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category best director for your work on the
production of The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring.

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

Your work exceeded other candidates in this category such as Baz Luhrmann,
Steven Soderbergh and Christopher Nolan.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the award
on a job well done.

Details on the poll can be found at this Internet address:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Best film Moulin Rouge!
Best Danish film En kort En lang
Best actor Benicio del Toro
Best actress Nicole Kidman
Best director Peter Jackson
Best music score Moulin Rouge!
Best action film The Mummy returns
Best animated film Shrek
Best critic Ole Michelsen, Bogart
Best script Memento
This year's Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear Mr. Craig Armstrong, M. Marius de Vries and Mr. Steve Hitchcock,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category best music score for your work on
the production of Moulin Rouge!

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

The production exceeded other candidates in this category such as The Lord
of the Rings: The Fellowship of the Ring, Almost Famous and Shrek.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the award
on a job well done.

Details on the poll can be found at this Internet address:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Best film Moulin Rouge!
Best Danish film En kort En lang
Best actor Benicio del Toro
Best actress Nicole Kidman
Best director Peter Jackson
Best music score Moulin Rouge!
Best action film The Mummy returns
Best animated film Shrek
Best critic Ole Michelsen, Bogart
Best script Memento
This year's Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear Mr. Stephen Sommers, Mr. Sean Daniel and Mr. James Jacks,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category best action movie for your work on
the production of The Mummy returns.

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

The production exceeded other candidates in this category such as Swordfish,
Tomb Raider, The fast and the Furious and Jurassic Park III.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the award
on a job well done.

Details on the poll can be found at this Internet address:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Best film Moulin Rouge!
Best Danish film En kort En lang
Best actor Benicio del Toro
Best actress Nicole Kidman
Best director Peter Jackson
Best music score Moulin Rouge!
Best action film The Mummy returns
Best animated film Shrek
Best critic Ole Michelsen, Bogart
Best script Memento
This year's Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear Mr. Andrew Adamson, Miss Vicky Jenson and Mr. Jeffrey Katzenberg,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category Best Animated movie for your work on
the production of Shrek.

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

Other candidates in this category were Final Fantasy, Atlantis: The lost
Empire and The Emperor's new Groove.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the award
on a job well done.

Details on the poll can be found at this Internet address:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Best film Moulin Rouge!
Best Danish film En kort En lang
Best actor Benicio del Toro
Best actress Nicole Kidman
Best director Peter Jackson
Best music score Moulin Rouge!
Best action film The Mummy returns
Best animated film Shrek
Best critic Ole Michelsen, Bogart
Best script Memento
This year's Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

dk.kultur.film-prisen 2001 går til:

Kære Ole Michelsen,

Det er os en ære at kunne meddele Dem at De er blevet tildelt
dk.kultur.film-prisen for året 2001 i kategorien Bedste anmelder for Deres
arbejde på Danmarks Radios Tv-program 'Bogart'. Vi er, som
afstemningsresultatet antyder, mange der er meget glade for Bogart og Deres
fine anmeldelser, så tak for det.

dk.kultur.film-prisen tildeles årligt efter internet-afstemning blandt
brugerne på Usenet-nyhedsgruppen dk.kultur.film; et uafhængigt forum som
samler filmentusiaster i Kongeriget Danmark og tilstødende lande.

Øvrige nominerede i denne kategori var Bo Green Jensen, Christian
Monggaard-Christensen, Niels Frid-Nielsen, Niels Lind Larsen og Søren Høy.

På vegne af dk.kultur.films brugere ønsker vi Dem tillykke med prisen for
godt arbejde.

Yderligere detaljer om afstemningen kan findes på denne adresse:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Bedste film Moulin Rouge!
Bedste danske film En kort En lang
Bedste skuespiller Benicio del Toro
Bedste skuespillerinde Nicole Kidman
Bedste instruktør Peter Jackson
Bedste filmmusik Moulin Rouge!
Bedste actionfilm The Mummy returns
Bedste animationsfilm Shrek
Bedste anmelder Ole Michelsen, Bogart
Bedste manuskript Memento
Årets Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear Mr. Michael Bay and Mr. Jerry Bruckheimer,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category This year's Warming Award for your
work on the production of Pearl Harbor.

The production exceeded other candidates in this category such as Dude,
where's my car, Kat, The Mummy Returns, Exit Wounds and Swordfish.

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

Details on the poll can be found at this Internet address:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Best film Moulin Rouge!
Best Danish film En kort En lang
Best actor Benicio del Toro
Best actress Nicole Kidman
Best director Peter Jackson
Best music score Moulin Rouge!
Best action film The Mummy returns
Best animated film Shrek
Best critic Ole Michelsen, Bogart
Best script Memento
This year's Warming Pearl Harbor

---

Internet, 2002-01-15

The dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear Mr. Christopher Nolan and Mr. Jonathan Nolan,

We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
Award for the year 2001 in the category Best Movie script for your work on
the production of Memento.

The dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film; an independent forum that
gathers film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as bordering
countries.

The production exceeded other candidates in this category such as Traffic,
Thirteen Days and Unbreakable.

Fra : Torben Larsen

Dato : 17-01-02 17:24

">
> Dear Mr. Benicio del Toro,
>
> We are honored to inform you that you have been awarded the dk.kultur.film
> Award for the year 2001 in the category best actor for your work on the
> productions of traffic, the pledge and snatch.

Traffic, The Pledge, Snatch

Ja, undskyld jeg blander mig igen ;)
Torben

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 18-01-02 00:20

> > We are honored to inform you that you have been awarded the
dk.kultur.film
> > Award for the year 2001 in the category best actor for your work on the
> > productions of traffic, the pledge and snatch.
>
> Traffic, The Pledge, Snatch
>
> Ja, undskyld jeg blander mig igen ;)

Jamen det er i orden, det er det I er her for. Det er rettet. -chris

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-01-02 07:31

Mere pindehuggeri.....

On Thu, 17 Jan 2002 16:35:11 +0100, "C.H.Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Dear miss Nicole Kidman,

"Dear Ms. Nicole Kidman"

Tom

--
No one ever won a war by dying for his country.
He won it by making the other poor dumb bastard

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-01-02 13:59

T.Liljeberg skrev:

> >Dear miss Nicole Kidman,
>
> "Dear Ms. Nicole Kidman"

Faktisk "Dear Ms Nicole Kidman", hvis det skal være helt rigtigt. ;)

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 18-01-02 16:57

> > >Dear miss Nicole Kidman,
> >
> > "Dear Ms. Nicole Kidman"
>
> Faktisk "Dear Ms Nicole Kidman", hvis det skal være helt rigtigt. ;)

Er rettet. -chris

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-01-02 17:16

On Fri, 18 Jan 2002 13:59:19 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
<Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

>T.Liljeberg skrev:
>
>> >Dear miss Nicole Kidman,
>>
>> "Dear Ms. Nicole Kidman"
>
>Faktisk "Dear Ms Nicole Kidman", hvis det skal være helt rigtigt. ;)

Merriam-Webster mener nu, at punktummet skal være der.

Tom

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-01-02 18:52

T.Liljeberg skrev:

> >> "Dear Ms. Nicole Kidman"
> >
> >Faktisk "Dear Ms Nicole Kidman", hvis det skal være helt rigtigt.
>
> Merriam-Webster mener nu, at punktummet skal være der.

På amerikansk engelsk er det vist rigtigt, at man godt kan sætte
punktum. Det er til gengæld forkert på britisk engelsk. Jeg ved ikke,
hvilket sprog diplomerne er skrevet på, men det skal selvfølgelig være
konsekvent. Nicole Kidman er jo fra Australien, hvis grammatik og
ortografi generelt minder mest om britisk engelsk. Derfor holder jeg
stadig på formen uden punktum. Men nu er vi vist *virkelig* ude i
pedanteriets gårdhave.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-01-02 19:11

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>
> Men nu er vi vist *virkelig* ude i pedanteriets gårdhave.

Hvor ligger den gårdhave? Det lyder som et hyggeligt sted.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-01-02 19:51

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Hvor ligger den gårdhave? Det lyder som et hyggeligt sted.

Den ligger på adressen dk.kultur.sprog. Og ja - den er rigtig hyggelig!
:)

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-01-02 04:31

On Fri, 18 Jan 2002 18:51:40 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
<Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

>> >Faktisk "Dear Ms Nicole Kidman", hvis det skal være helt rigtigt.
>>
>> Merriam-Webster mener nu, at punktummet skal være der.
>
>På amerikansk engelsk er det vist rigtigt, at man godt kan sætte
>punktum. Det er til gengæld forkert på britisk engelsk.

OK... jeg har aldrig studeret engelsk udover normalt dansk folkeskole
engelsk. Resten har jeg lært on-location, dvs. det er den amerikanske
version.

>Derfor holder jeg
>stadig på formen uden punktum. Men nu er vi vist *virkelig* ude i
>pedanteriets gårdhave.

Hils...

Tom

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 19-01-02 10:26

> På amerikansk engelsk er det vist rigtigt, at man godt kan sætte
> punktum. Det er til gengæld forkert på britisk engelsk. Jeg ved ikke,
> hvilket sprog diplomerne er skrevet på, men det skal selvfølgelig være
> konsekvent. Nicole Kidman er jo fra Australien, hvis grammatik og
> ortografi generelt minder mest om britisk engelsk. Derfor holder jeg
> stadig på formen uden punktum. Men nu er vi vist *virkelig* ude i
> pedanteriets gårdhave.

Jeg har igennem hele dokumentet benyttet Words amerikansk-engelsk
staveprogram, men lige for Kidman kunne det selvfølgelig være høfligt at gå
den igennem med australsk-engelsk ordbog. Vi gør det sgu.

(Ms. ændret til Ms, honored ændret til honoured, neighboring ændret til
neighbouring)

Chris

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-01-02 11:27

C.H.Engelbrecht skrev:

> [...] men lige for Kidman kunne det selvfølgelig være
> høfligt at gå den igennem med australsk-engelsk ordbog.
> Vi gør det sgu.

Genialt! Respekt for dén detalje! :)