tivoli åbning
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 17-01-02 15:48

Hejsa

er der nogle af de jydske tivolier som har noget i stilen med Bakken´s
første dag, jeg tænker på Århus og Ålborg Tivoli

Mvh Jesper

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 17:03

Jesper Pedersen <duval@worldonline.dk> skrev i en
> Hejsa
>
> er der nogle af de jydske tivolier som har noget i stilen med Bakken´s
> første dag, jeg tænker på Århus og Ålborg Tivoli

Tjaeh :-/

Det er jo ikke Bakken der arrangerer, endsige tidligere har arrangeret
mc-halløj'et! Faktisk er det en tradition blandt nogle lokale mc'ister
og tilbage til 60'erne, som sidenhen har eskaleret!

Så at et givent jydsk/fynsk tivoli ville forsøge sig, er jo ikke
automatisk lig med succes :-/

Road Riders har igennem snart 15 år startet deres sæson (kr.h.f. dag?)
ved at samles i Esbjerg (rådhuspladsen?) med efterfølgende kolonnekørsel
til fest i kluhuset.
Og dét arrangement er nok den jydske afart der slægter Bakke-åbningen
mest på.

I Aalborg er der vist også kommet mere eller mindre gang i noget
lignende på en af forårets skæve helligdage :-/

Også (var det?: ) Viragoklubben i Århus har arrangeret noget lignende et
par gange; men blev vist træt af samspillet med politimesteren.

Yil historien hører at Bakke-arrangementet ikke engang er noget der er
anmeldt (eftersom at der ikke er nogen egentlig "arrangør"!), bortset
fra at en ka'l for nogle år siden ringede og spurgte politiet om de ikke
snart fandt det nødvendigt at være tilstede for at få sagerne til at
glide (mange firehjulede trafikanter panikker efter 15 minutters "mc på
mc" og kan finde på at mose sig igennem kolonnen = ). Politiet anede
ikke engang at der skete noget på en fastlagt dato - Man havde dog godt
bemærket virakket ved nogle lejligheder
Forøvrigt overadministrerede politiet deres rolle 2. år (efter at have
oplevet "virakket" ét år), ved at udføre en opdeling af Nørrebrogades 1½
km tætpakkede motorcykelindhold, i større grupper med hver sin
mc-betjent foran; men allerede året efter valgte man at lade hele
flokken køre samlet, derved at trafik-genen (bl.a. blokerer kolonnen på
det nærmeste et sygehus' indkørsel i mere end én time!!!) så blev
hurtigst muligt overstået

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-01-02 17:32

kr.h.f. dag?

Nej, det er skærtorsdag

Med fællestur og politieskorte fra Horsens.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.