Lidt småproblemer efter install. OS X
Fra : Thomas Yde Fotografi

Dato : 17-01-02 15:38

Så er den gal igen !

Tak for de gode råd omkring installering. Nu er der to småting tilbage.

1. Måske har du læst mine indlæg om den fine hjælp til mit vågeblus problem
i OS 9.2, som Adaptec løste med en ny eprom. MEN nu vil den (G4/733) ikke gå
på vågeblus igen efter at OS X er installeret. Der er installeret et SCSI
Adaptec 2930 kort, men epromen er jo netop udskiftet, en Nikon filmskanner
er tilsluttet her. Derudover en USB printer og Stofa i netporten. Hvad kan
det være ??

2. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde tilslutningen til nyhedsgrupper
i OS X's mailsystem ??

Undskylder min tekniske ubehjælpsomhed, men på forhånd tak !

Venligst

thomas

Fra : tom dissing

Dato : 17-01-02 15:58

Jeg har det samme problem.. Kunne det tænkes at være grafik kortet der skal
have en ny driver !?
Tom

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 16:28

Thomas Yde Fotografi <fotograf@thomasyde.dk> writes:

> 2. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde tilslutningen til
> nyhedsgrupper i OS X's mailsystem ??

Apples mailprogram kan ikke hitte ud af usenet. Det kan MacSOup til
gen gæld, selvom det endnu ikke fås som Carbon.

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 16:56

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> endnu ikke fås som Carbon

suk...

<icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 17:08

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> suk...

hehe... Du skulle give Pan en chance mens du venter på Stafan.

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 17:09

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> hehe... Du skulle give Pan en chance mens du venter på Stafan.

ok, 'sudo fink install pan'

er det cli eller gui?

<icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 17:24

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> ok, 'sudo fink install pan'

Fint.

> er det cli eller gui?

Det er GUI:

http://pan.rebelbase.com/gfx/ss/osx.png

Vil du have cli er der gnus og slrn.

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 17:47

> Fint.

ja, jeg er meget dygtig

> Det er GUI:

jeg fyrer lige op for X og kigger, hvor'n med indstillinger, skal jeg
lave en .pan text fil?

> http://pan.rebelbase.com/gfx/ss/osx.png
>
> Vil du have cli er der gnus og slrn.

Jeg vil nu helt have macsoup, men jeg kiggede på "Halime" der ser
spændende ud, men den kan kun vise 1/3 af indlægene her i gruppen
(afhænger af hvilken server de er afsendt fra)

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 17:54

On Thu, 17 Jan 2002 17:47:13 +0100, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> jeg fyrer lige op for X og kigger, hvor'n med indstillinger, skal jeg
> lave en .pan text fil?

se

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 17:59

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> jeg fyrer lige op for X og kigger, hvor'n med indstillinger, skal
> jeg lave en .pan text fil?

Nej, du skal ikke sidde og fedte med konfigurationsfiler. Alt foregår
i et grafisk miljø: Indtast navn, emailadresse, samt nntp-server, og
du er i gang. Anderledes end MacSoup men ikke spor farligt og aldels
brugbart.

> Jeg vil nu helt have macsoup, men jeg kiggede på "Halime" der ser
> spændende ud, men den kan kun vise 1/3 af indlægene her i gruppen >
> (afhænger af hvilken server de er afsendt fra)

Hvad er "Halime"?

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 18:01

On Thu, 17 Jan 2002 17:59:24 +0100, Janus Sandsgaard wrote:

> Nej, du skal ikke sidde og fedte med konfigurationsfiler. Alt foregår i
> et grafisk miljø: Indtast navn, emailadresse, samt nntp-server, og du er
> i gang. Anderledes end MacSoup men ikke spor farligt og aldels brugbart.

se nu :0)

www.imdat.de/halime

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 18:12

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> se nu :0)

Ahhh... nu ser jeg.

Måske du skriver en kort anmeldelse til alle de andre OSX-brugere, der
går og sukker efter en en newsreader? Nogle linjer om første indtryk,
stabilitet, brugervenlighed, næste indtryk m.v.

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-02 02:56

> [...]

> går og sukker efter en en newsreader? Nogle linjer om første indtryk,
> stabilitet, brugervenlighed, næste indtryk m.v.

Jeg er bange for at jeg ikke er den rette til opgaven, den vil
uvægerligt ende med: "at program xx sucks, leve macsoup".

Kan du ikke skrive en ?

<icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-01-02 13:17

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Jeg er bange for at jeg ikke er den rette til opgaven, den vil
> uvægerligt ende med: "at program xx sucks, leve macsoup".
>
> Kan du ikke skrive en ?

Jeg bruger gnus.

-j

--