Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan det være rigtigt ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 17-01-02 11:25

Hej i gruppen

Jeg har adgang til to forskellige PhotoShop 6.0, en på Dansk og en på
Engelsk. Kan det være rigtigt at jeg ikke kan bruge actions som er lavet i
en Engelsk udgave på en Dansk udgave, og omvendt.
Jeg har hentet en action så skulle lave en tekst om til bogstaver i
burgerstil, men den bliver ved i den danske udgave at fortælle mig at der
ikke er adgang til layer 1 eller layer 2 o.s.v. ??

Kim Larsen

Fra : Pernille & Peter

Dato : 17-01-02 11:34

d. 17/01/02 11:24 skrev Kim Larsen på klx@dr.dk i artiklen
%Dx18.54$lw2.2341@news.get2net.dk:

> [...]
> burgerstil, men den bliver ved i den danske udgave at fortælle mig at der
> ikke er adgang til layer 1 eller layer 2 o.s.v. ??

Det er vel ikke utænkeligt, men hvad hvis du "oversætter" navnene på lagene,
virker det så ikke?

Peter

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-01-02 12:16

"Pernille & Peter" <pop@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> %Dx18.54$lw2.2341@news.get2net.dk:

> Det er vel ikke utænkeligt, men hvad hvis du "oversætter" navnene på

Det er svært at gøre i farten, for de actions laver selv lagene, men når det
er en dansk Photoshop, så hedder de lag, men den action jeg bruger leder
efter layer, og så er det at det går galt.

Kim Larsen

Fra : jopa

Dato : 17-01-02 14:22

"Kim Larsen" skrev ..
> Jeg har adgang til to forskellige PhotoShop 6.0, en på Dansk og en på
> Engelsk. Kan det være rigtigt at jeg ikke kan bruge actions som er lavet i
> en Engelsk udgave på en Dansk udgave, og omvendt.

Skulle ikke være et problem, men lad det komme an på en prøve
Jeg har nogle actions liggende på Photoshops side. De skulle gerne virke på
Engelsk også da de heftigt bliver downloadet bla denne:

http://www.actionxchange.com/showaction.cfm?ActionID=4076

Er selvfølgelig interesseret i resultatet.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-01-02 14:42

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> http://www.actionxchange.com/showaction.cfm?ActionID=4076
>
> Er selvfølgelig interesseret i resultatet.

Jeg har postet et billede ind til dk.binaer, så kan du se hvad jeg får ud af
den. Der er en fejl der kommer nogle gange, og det er den med sæt1, den
anden fejl der kommer, er en font jeg mangler, det kan du ikke gøre noget
ved, men den anden ved jeg ikke ?

Kim Larsen

Fra : jopa

Dato : 17-01-02 15:02

"Kim Larsen" skrev ...
> [...]
> den. Der er en fejl der kommer nogle gange, og det er den med sæt1, den
> anden fejl der kommer, er en font jeg mangler, det kan du ikke gøre noget

Nå men umiddelbart ser det ud til at virke alligevel. Fonten der mangler er
nok blot den til teksten der ligger under kuglerne.

Får du samme fejl i DK udgaven. ???

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 17-01-02 15:03

Mener selvfølgelig i den Engelske udgave

Fra : Mythos

Dato : 17-01-02 17:29

> Mener selvfølgelig i den Engelske udgave

> [...]

Det skal jeg fortælle dig om ikke så længe, jeg er lige kommet hjem

Kim Larsen

Fra : Mythos

Dato : 17-01-02 17:49

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal jeg fortælle dig om ikke så længe, jeg er lige kommet hjem
>
> Kim Larsen

Så er anden test postet, i samme tråd. Jeg vil bare sige at der var endnu
flere fejl end i den danske, men hvor fejlen ligger, det aner jeg ikke, jeg
håber der er en den kan hjælpe mes en løsning.

Kim Larsen

Fra : jopa

Dato : 17-01-02 18:25

"Mythos" skrev bla.

> [...]
jeg
> håber der er en den kan hjælpe mes en løsning.

Virker fint her, og mener også at vide at de tester dem hos Photoshop inden
de lægger dem ud til download.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Madsen

Dato : 17-01-02 17:59

Kim Larsen skrev:

> Jeg har adgang til to forskellige PhotoShop 6.0, en på Dansk
> og en på Engelsk. Kan det være rigtigt at jeg ikke kan bruge
> actions som er lavet i en Engelsk udgave på en Dansk udgave,
> og omvendt.

Jeg tør ikke sige det, men erfaringen siger mig at Actions i den
danske Photoshop 6 er noget skrammel som jeg har haft mange
svedeturer og søvnløse nætter pga. af.
Har du prøvet at opdatere både den danske og den engelske version
til 6.01 og så prøve igen?

Madsen.

Fra : Mythos

Dato : 17-01-02 18:24

> [...]
> svedeturer og søvnløse nætter pga. af.
> Har du prøvet at opdatere både den danske og den engelske version

Begge udgaver er ver. 6.01, så det er måske det der er problemet ?
Nej jeg ved ikke hvad det er der er galt, jeg skal indrømme at det gælder
for mange at de actions jeg har hentet, at der er noget galt, men det er
ikke dem alle, og det er sådan noget der kan give en grå hår. Havde det så
bare været dem alle der var noget galt med, så var problemet nok nemmere at
løse.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 17-01-02 18:42

Mythos skrev:

> Begge udgaver er ver. 6.01, så det er måske det der er
> problemet ?

Tja, hvem ved... ;)

> [...]
> noget der kan give en grå hår. Havde det så bare været dem
> alle der var noget galt med, så var problemet nok nemmere at

Nu er der vel også forskel på hvor dygtig kontruktøren bag disse
actions har været, er der ikke? Man kan vel ikke forvente at alt
hvad man henter på nettet virker efter hensigten.

Madsen.

Fra : jopa

Dato : 17-01-02 18:55

"Mythos" skrev bla..
..

> Begge udgaver er ver. 6.01, så det er måske det der er problemet ?

Ja det er jo ikke ligemeget hvilken version af Photoshop man bruger da de
forskellige actions jo er tilvirket i forskellige versioner.
Eksempelvis min er lavet i Photoshop 5, men virker på min version 6 også.

Man skal nok kun hente de actions der er tilvirket i den version af
photoshop man selv kører med.

Fra : Mythos

Dato : 17-01-02 20:42

> [...]
> Eksempelvis min er lavet i Photoshop 5, men virker på min version 6 også.
>
> Man skal nok kun hente de actions der er tilvirket i den version af

Det er jo ikke lige til at se om der er photoshop 6.0 dk eller uk de er
lavet i, så må man bare hente hjem, og teste og se om det virker. Det er
lidt kedeligt, for der er immervæk mange rigtigt gode actions.

Kim Larsen

Fra : jopa

Dato : 17-01-02 21:11

"Mythos" skrev bla..
> Det er jo ikke lige til at se om der er photoshop 6.0 dk eller uk de er
> lavet i, så må man bare hente hjem, og teste og se om det virker. Det er
> lidt kedeligt, for der er immervæk mange rigtigt gode actions.

Jo der er skam beskrevet hvilke versioner de enkelte actions er lavet til.

Fra : Mythos

Dato : 17-01-02 23:25

> "Mythos" skrev bla..
>
> Jo der er skam beskrevet hvilke versioner de enkelte actions er lavet til.

> [...]
Så må jeg se mig bedere for næste gang

Kim Larsen