dynatænding
Fra : JENS FOGH

Dato : 16-01-02 23:10

Er der nogle der kan hjælpe mig i forbindelse med montering af dynatænding .
Ved montering af giverne er der tre ledninger der kommer derfra. en sort ,
hvid og rød. Jeg er næsten sikker på at den hvide og sorte skal til de to
eksesterende lewdninger blå og grøn ( det er på en gsx 1100 e motor fra
1983) men hvad skal der ske med den røde, skal den monteres permanent til +
?
Jens

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 05:17

JENS FOGH <jensfogh@get2net.dk> skrev i en
> Er der nogle der kan hjælpe mig i forbindelse med montering af
> dynatænding ( det er på en gsx 1100 e motor fra 1983)

Dyna-tænding??
Dyna-starter(!) er en kombineret dynamo og starter (alt efter hvilken
vej at strømmen vendes); men der er da ikke dyna-starter på en GSX'er!
Kun mindre motorcykler, og i dag oftest scooter og scooter-familiære
(Aprilia RS 50/125 m.fl.) modeller, har dynastart!

En GSX'er har:
Generator - På den ene ende af krumtappen (højre?)
Tænding - På den anden ende af krumtappen.
Startmotor - Under karburatorerne.

Det ville gavne dine muligheder for korrekt svar at omdefinere
spørgsmålet i henhold hertil!!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-01-02 19:08

> Dyna-tænding??

Mon ikke der tænkes på en almindelig elektronisk tænding til eftermontering,
af mærket DYNA?

Allan Bojesen

Fra : Hans Paulin

Dato : 17-01-02 11:11

"JENS FOGH" <jensfogh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksesterende lewdninger blå og grøn ( det er på en gsx 1100 e motor fra
> 1983) men hvad skal der ske med den røde, skal den monteres permanent til
+

....kiggede på samtlige diagrammer i "Haynes: GSX...1100...1979 til 1988";
farverne passer ingen steder hen - ihvertfald ikke, hvis det er originale
stumper, du mener at have...

Med venlig hilsen
Hans