Køb af bil
Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 16-01-02 21:21

Hej

Nu er jeg ikke helt sikker på hvor jeg skal henvende mig, men håber
at jeg nu er havnet i de rigtige grupper.
Jeg overvejer at købe en bil på gule plader til privat brug. I den
forbindelse vil jeg høre om det er muligt at købe en almindelig brugt
bil på hvide plader, men lade den omregistrere til gule for at gøre
den billigere ?
Hvordan forholder det sig med afgifter hvis man som privatperson
ønsker at købe en bil på gule plader ? Er det ikke noget med at man
skal betale mere i grundafgift end hvis den var på hvide plader ? Og
desuden et tillæg for at bruge bilen til privat brug ?
Kan det betale sig at finde en bil i udlandet i denne forbindelse
eller kan det kun betale sig hvis den skal på hvide plader ?

Det var en frygtelig masse spørgsmål, men jeg håber at der er nogen
der kan give lidt info.

FUT: dk.forbruger

Carsten Hjerresen