? vedr. HT e-mail liste og andres mail adr~
Fra : CAWH

Dato : 16-01-02 21:12

Jeg har som mange andre, har jeg fundet ud af, meldt mig på en mail liste
fra HT mht. trafik meddelser og bus linie information. Dette har jeg selv
gjort og er klar over.

Nu har de (HT) så opdateret deres server eller noget, som gør at man skal
besvare en e-mail (modtaget i dag) for at blive kodet ind i det nye system
og fortsat få informationer tilsendt via e-mail. Hvis man ikke besvare denne
mail bliver man slettet fra listen.

Dette er sådan set okay, ingenting der. Men der hvor jeg bliver sur, er at
de i "to"-feltet (modtager adresse feltet) har skrevet samtlige e-mail
adresser som starter med fra "bo" til "da".

Jeg har været inde på deres side (http://www.ht.dk/aktuel_ny/default.htm)
for at se om de skriver noget med videregivning af e-mail adresse når man
tilmelder sig, men der står intet nævnt (så vidt jeg kan se).

Jeg skrev prompte en e-mail tilbage og spurgte hvad de havde gang i og
venter selvfølgelig svar.

Hvilke regler/love findes der om sådan noget ? for det kan da ikke være
rigtigt at de har lov til at sende samtlige e-mail adresser med!!!!

Dette bunder tildels selvfølgelig også i, at man har en frygt for at nogle
vil bruge sådanne oplysninger til reklame/spam whatever (hvilket man ikke
skal tro på da alle er gode mennesker).

Det skal lige slås fast at alt hvad man har opgivet til HT er ens e-mail
adresse.

Jeg har vedlagt deres e-mail med undtagelse af headeren eller hvad det
hedder.

Mvh. Casper

==START==
Kære HT Linieinfo-kunde,

Vi rydder op i vores kundedatabase.

HT Linieinfo er nu et par år gammel, og vi ved af erfaring, at abonnenter
kan glemme at slette deres gamle email eller mobilnummer, hvis de skifter
arbejde eller får ny telefon. Derfor laver vi et abonnent-check ved at
udsende en besked til alle abonnenter.

Derfor vil vi ganske enkelt gerne have dig til at svare på denne mail. Du
skal ikke skrive noget - bare send den tilbage til os. Så ved vi, at du er
der og gerne vil ha' direkte besked.
OBS: Vi tager ikke imod ændringer i de buslinier, du abonnerer på i denne
omgang - det skal du selv klare på vores hjemmeside www.ht.dk.

Har du ikke svaret om en uge, vil vi tillade os at gå ud fra, at du ikke er
på denne mailadresse mere - eller at du ikke ønsker at modtage mails om
ændringer i busdriften fra HT. Så sletter vi dig i vores database.

Skriv til linieinfo@hur.dk, hvis du har spørgsmål.

Med venlig hilsen
HT Linieinfo
==SLUT==

Fra : Christian Schmidt

Dato : 16-01-02 22:24

CAWH wrote:

> [...]
> de i "to"-feltet (modtager adresse feltet) har skrevet samtlige e-mail
> adresser som starter med fra "bo" til "da".

Temmelig usmart.

Den mail, jeg modtog (dateret kl. 14:41:58), var nu kun stilet til mig.
Så mon ikke de har erkendt fadæsen, inden de nåede til "ch"

Christian

Fra : CAWH

Dato : 16-01-02 22:30

"Christian Schmidt" <christian@schmidt.net> skrev i en meddelelse

> Temmelig usmart.
>
> Den mail, jeg modtog (dateret kl. 14:41:58), var nu kun stilet til mig.
> Så mon ikke de har erkendt fadæsen, inden de nåede til "ch"
>
> Christian

Hmmm... min mail er dateret samme tidspunkt (14:41:58)..... underligt... men
jeg kan se at alle dem som er listet er fra @hotmail.com (inkl. min, da jeg
ikke bruger min primære til sådanne lister).

Well ok...

Mvh. Casper

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-01-02 00:46

"CAWH" <casper_awh@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de i "to"-feltet (modtager adresse feltet) har skrevet samtlige e-mail
> adresser som starter med fra "bo" til "da".

Skyldes dumhed eller manglende kompetance.

> [...]
> tilmelder sig, men der står intet nævnt (så vidt jeg kan se).
>
> Jeg skrev prompte en e-mail tilbage og spurgte hvad de havde gang i og

God ide, man må håbe den rammer den rigtige person...

> Hvilke regler/love findes der om sådan noget ? for det kan da ikke være
> rigtigt at de har lov til at sende samtlige e-mail adresser med!!!!

Der findes ikke decideret nogle forbud mod dumhed (desværre).
Det kan muligvis siges at være ansvarspådragende at lave så fatal en brøler,
men skal du have noget ud af det, så skal du have noget at stille dem til
ansvar for. Dvs. det skal have haft konkrete konsekvenser for dig, og det
kan blive svært at fastslå.

/Per

Fra : CAWH

Dato : 17-01-02 00:51

"Per Christoffersen" <christoffersen@comonto.dk> skrev i en meddelelse
> "CAWH" <casper_awh@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]

> [...]
> ansvar for. Dvs. det skal have haft konkrete konsekvenser for dig, og det

Det har ingen direkte konsekvenser for mig og det betyder ikke det
største.... men jeg blev bare så irreteret over det at jeg bare skulle "have
det ud" !

Men det begynder at irretere mig, når en af de andre på listen får en virus
som så bliver sendt rundt pga. MS outlook ekspress sender virusen videre til
mig!!! Men hvorfor skulle folk også have virus og hvorfor skulle folk have
sådan en mail liggende i en mappe i længere tid!

Mvh. Casper og takker for de andre svar :)

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-01-02 01:06

> [...]
>
> Det har ingen direkte konsekvenser for mig og det betyder ikke det
> største.... men jeg blev bare så irreteret over det at jeg bare skulle

Det er da forståeligt.

/Per

Fra : CAWH

Dato : 17-01-02 18:35

Så har jeg fået et svar tilbage som jeg poster her til dem som synes det
ville være interessant:

==START==
Kære Casper,

Du har ret og jeg kan ikke gøre andet end at undskylde udtrykkeligt. Vi har
dummet os - en menneskelig fejl, men det bliver det ikke bedre af.

Jeg vil gerne understrege, at under normalle omstændigheder - hvilket vil
sige altid, for det er første og forhåbentligt eneste gang, vi bliver nødt
til at checke vore abonnenter på denne måde - så ligger alle abonnenters
data samlet i et sikkert system, hvor ingen andre end den maskine, som
sender relevant linieinformation ud, og de medarbejdere som arbejder med
Linieinfo, har adgang til det.

Jeg undskylder igen!

Med venlig hilsen

Linieinfo
==SLUT==

Det er jo rart at få hurtigt svar og ikke bare drukner i systemet!

-Casper-