Xnews vise multipart binaries
Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-01-02 21:05

Hejsa,
kan man på nogen måde få xnews til at vise multipart binaries ligesom
man med Outlook Express kan markere og kombinere hvorefter man får et
vindue med den vedhæftede fil (eller filer).
Eller skal man downloade filen til sit attachment bibliotek først.

Flemming

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-01-02 22:01

Flemming Joensson skrev:
> [...]
> man får et vindue med den vedhæftede fil (eller filer).
> Eller skal man downloade filen til sit attachment bibliotek først.

http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/binaries.html

Lars

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-01-02 21:03

Lars Klintholm <2002spamfilter@klintholm.com> wrote in

> http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/binaries.html

Sådan er min Xnews allerede sat op, men det besvarer desværre ikke mit
spørgsmål, med hvorledes jeg kan se et attachment uden først at skulle
downloade det til min Attachment folder.
I OE er det lidt ligesom en temp folder hvor tingene bliver hentet til,
og så kan man se dem inde i den, inden man så vælger Gem og henter dem
ned i sit attachment bibliotek, eller annuller hvorefter de slettes fra
temp-biblioteket. Det var lidt samme koncept jeg håbede på at man kunne
gøre med Xnews.
Men hvis ikke kan jeg også godt overtales til at hente dem ned og så
sidde og sortere i dem manuelt.

Flemming

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-01-02 08:51

Hej Flemming Joensson, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> hvorledes jeg kan se et attachment uden først at skulle
> downloade det til min Attachment folder.

Hentes skal de jo i alle tilfælde, for at man kan se dem. Men du
bestemmer jo selv i opsætningen, hvor de skal lagres. (Enten ved at
bruge Ctrl+F1 => Files - og der indtaste de foldere du vil anvende
til hvad. Eller direkte i Xnews.ini under [misc]-sektionen.)

> [...]
> hvorefter de slettes fra temp-biblioteket. Det var lidt samme
> koncept jeg håbede på at man kunne gøre med Xnews.

Helt automatisk kan du ikke umiddelbart gøre det (omend man vel kan
vha. af scriptagtigt).
Men der er jo plads til at lave en folder til afkodede filer samt en
anden til vedhæng (jf. ovenstående Ctrl+F1 => Files). Og resten kan
vel laves med en batfil. (Min noget henkastede talemåde skyldes
udelukkende, at jeg ikke selv anvender binære grupper, hvorfor jeg
ingen praktisk erfaring har).

At slette en folders indhold vha. en batfil (giv den en fiks
genvejstast) er jo nemt, fx indholdet af C:\Xnews\Temp\

@echo off
cls
echo y | del C:\Xnews\Temp\*.*

(Er det en en dansksproget DOS i dit Windows, bruger du naturligvis
et "j" i stedet for "y", da du skal svare "Ja" og ikke "Yes"

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-01-02 08:54

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> vha. en batfil

Hov, jeg glemte: Hvis du bruger en batfil, så husk af æstetiske
grunde at lade den køre minimeret og af praktiske at lade det
minimerede vindue lukke automatisk, når den er kørt færdig.

(Jeg ved ikke, hvor meget du roder med batfiler, derfor tilføjelsen.
Ellers bare spørg).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-01-02 16:43

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> [...]
> kan vel laves med en batfil. (Min noget henkastede talemåde skyldes
> udelukkende, at jeg ikke selv anvender binære grupper, hvorfor jeg

He, jeg må nok indrømme at jeg bruger Linux mere end jeg bruger
Windows. Så Perlscripts og shellscripts har jeg nogenlunde styr på, men
jeg husker de dage hvor jeg havde DOS som OS med gru, og mindes diverse
spil der absolut skulle have mere fri hukommelse end der var
tilgængelig. Og svor dengang at mig og så bat-filer, vi ville aldrig
bliv venner

Det var nu også mere for at spørge om det var mig der gjorde noget
forkert siden man ikke kunne gøre det - men det var det jo ikke - at
man selv kan skrive et program der løser ens problemer er jo altid en
mulighed - men der er jo ingen grund til at gøre dette hvis man
allerede kan gøre det via programmet selv.

Men tak for svaret, jeg bruger nu heller ikke binaries særlig tit - men
var før ganske godt tilfreds med OE - men skiftede så, da OE diverse
gange drillede mht. indstillinger. Det eneste Xnews mangler for at være
helt perfekt til mit forbrug er det med en slags preview som jeg
efterspurgte.

mvh
Flemming

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-01-02 15:30

Hej Flemming Joensson, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Og svor dengang at mig og så bat-filer, vi ville aldrig
> bliv venner

Er der ikke noget i Unix/Linux svarende til batfiler?

Til syvende og sidst er DOS-kommandoer jo i stor udstrækning en
skrabet udgave af Unix-kommandoer, og der er vel ét eller andet, der
kan afvikle dem via en fil (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-01-02 20:40

> [...]
>
> Til syvende og sidst er DOS-kommandoer jo i stor udstrækning en
> skrabet udgave af Unix-kommandoer, og der er vel ét eller andet, der

Ok jo, i Unix/Linux skriver man shell-scripts (bat-fil agtige
programmer) i rå mængder. Men det var mere selve bat-filernes syntax og
mig der aldrig blev helt kompatible. I Linux er det i det mindste nemt
at finde hjælp på man siderne.

Flemming

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-01-02 13:42

Hej Flemming Joensson, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ok jo, i Unix/Linux skriver man shell-scripts (bat-fil agtige
> programmer) i rå mængder.

Dér var de ja! Jeg kan huske, mange har nævnt dem, men kunne ikke
komme på betegnelsen. Tak.

--
Hygge fra Århus - Rudi