Garanti ?
Fra : Peter M.

Dato : 16-01-02 18:38

hej
vi sidder lige og snakker om en tilfælde vi har hørt om
kan det være rigtigt at hvis man køber en bil i år og bilen er i så totalt
forfalden stand at den falder sammen efter kort tid
forhandleren er gået konkurs og jeg kan forstå at retten har givet medhold i
at handelen "går tilbage"
men her kommer problemet forhandleren er jo gået konkurs og flyttet til
udlandet.
findes der ikke et sted ligesom arbejdsgivernes-garantifond, som kan hjælpe
det stakkels offer ?

Mvh
Peter M.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 16-01-02 18:43

On Wed, 16 Jan 2002 18:37:33 +0100, "Peter M." <lpm@it.dk> wrote:

> [...]
>udlandet.
>findes der ikke et sted ligesom arbejdsgivernes-garantifond, som kan hjælpe

Nej.

LG (Lønmodtagernes Garantifond) er lidt af et særtilfælde, hvor staten
dækker et i øvrigt rent privat tab.

--
Jakob Paikin

Fra : Peter M.

Dato : 16-01-02 19:33

Nå ja det var sådan det hed *GG

(Lønmodtagernes Garantifond)

Nå ok, surt for dem der bliver snydt på den måde
men tak for hjælpen
mvh
Peter M.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 16-01-02 19:35

On Wed, 16 Jan 2002 19:33:13 +0100, "Peter M." <lpm@it.dk> wrote:

>Nå ok, surt for dem der bliver snydt på den måde

Ja!

Men på den anden side er det også nok meget godt for skattetrykket, at
statskassen ikke skal dække alle mulige former for tab, som man kan
komme ud for

--
Jakob Paikin

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-01-02 21:59

Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> skrev :

>LG (Lønmodtagernes Garantifond) er lidt af et særtilfælde, hvor staten
>dækker et i øvrigt rent privat tab.

Jakob, det er ikke helt korrekt formuleret - alle arbejdsgivere
bidrager til LG´s udgifter

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : Jakob Paikin

Dato : 16-01-02 22:01

On Wed, 16 Jan 2002 21:58:35 +0100, jan@stevns.net wrote:

> Jakob, det er ikke helt korrekt formuleret - alle arbejdsgivere
>bidrager til LG´s udgifter

Ja, det har du selvfølgelig ret i.

Men det er stadig et særtilfælde, at en trediepart dækker et tab i et
privat forhold (bortset fra selvtegnede forsikringer naturligvis).

--
Jakob Paikin

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-01-02 22:09

Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> skrev :

>Ja, det har du selvfølgelig ret i.
>
>Men det er stadig et særtilfælde, at en trediepart dækker et tab i et
>privat forhold (bortset fra selvtegnede forsikringer naturligvis).

Den omtalte trediepart er jo en af arbejdsmarkedets parter, sammen med
regeringen aftalt mellemmand.

Særtilfælde ? Hmmmmm, det vil jeg nu egentligt ikke kalde det, der
er jo en glimragende pendant til hele den offentlige sektor, som jo på
en måde er samme slags trediepart - der udbetaler manglende indtægt
til overførselsindkomster.

anyway - det er nok off_topic