Jumpersettings på gamle Quantum hd's
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-01-02 18:20

Hejsan,

Nogen der ved hvor jeg kan finde en guide/url til jumpersettings på
gamle Quantum SCSI hd'er? Jeg kan ikke lige gætte hvad SS, EP, WS, A2,
A1, A0 eller TE og PK betyder.

Jeg prøver at få en 1Gb og en 80Mb til, at sidde på samme bus i min
8100. Det er utrolig så hurtig man løber tør for plads!

MVH ANR

"Jesus must be spinning in his grave."
-Barney Gumble

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-01-02 18:58

In article <1f6481t.sqd5fj169f57iN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Jeg kan ikke lige gætte hvad SS, EP, WS, A2,
> A1, A0 eller TE og PK betyder.

Dem du skal bekymre dig om er A0-3 (ID) og TE (terminering).

Sæt en jumper på A2 så har den ID2, hvilket ikke burde konflikte med
hverken HD eller CD-drev.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-01-02 19:11

> Dem du skal bekymre dig om er A0-3 (ID) og TE (terminering).
>
> Sæt en jumper på A2 så har den ID2, hvilket ikke burde konflikte med
> hverken HD eller CD-drev.

Tak - det var også det jeg regnede med, men jeg ville gerne lige høre
det fra en der ikke bare gættede.

MVH ANR

"I didn't get drunk, I just went to a strange fantasy world."
-Homer Simpson

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-01-02 19:43

In article <1f64alt.1k4200f40va2oN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Tak - det var også det jeg regnede med, men jeg ville gerne lige høre
> det fra en der ikke bare gættede.

Hvor ved du fra at jeg ikke bare gætter?

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-01-02 20:44

> Hvor ved du fra at jeg ikke bare gætter?

Nåmen, hvis du så bare gætter kan du så ikke lige gætte hvad EP står
for? Begge de 80mb Quantum jeg har havde en jumper på denne.

anr

"Guns aren't toys! They're for family protection, hunting dangerous or
delicious animals, and keeping the King of England out of your face.
-Homer Simpson

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-01-02 20:53

In article <1f64ev4.mj31h6k4oq3kN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Nåmen, hvis du så bare gætter kan du så ikke lige gætte hvad EP står
> for? Begge de 80mb Quantum jeg har havde en jumper på denne.

Jeg gætter på Enable Parity.