Jacob Paikin ?
Fra : Danevang

Dato : 16-01-02 17:44

Jacob Paikin vil du venligst oplyse din erhverv ?

Jeg er ny i dette forum og du har lige siden mit første indlæg revset mig
for min skrivemåde, har du en særlig berettigelse for at tillade dig det ?

Hvad jeg har skrevet er ikke grebet ud i den blå luft, det er desværre de
smertelige erfaringer jeg har måtte sande med mødet i Advokatverdenen !

VH. Susanne = Danevang

Fra : Danevang

Dato : 16-01-02 18:01

Danevang <danevang@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a24amm$2qrl$1@news.cybercity.dk...
> Jacob Paikin vil du venligst oplyse dit erhverv ?

PS. Du behøver ikke svare på mit første spørgsmål, som du ser har jeg selv
fundet svaret !

Jakob Paikin

Født den 13. september 1972. Bor på Østerbro.

Karriereoplysninger

Cand. jur. fra Københavns Universitet 1999.

Fra august 1995 til februar 1997 ansat som stud. jur. hos advokaterne Emborg
og Falk. Fra februar 1997 til juli 1999 ansat som stud. jur. hos Fabritius
Tengnagel & Heine. Fra august 1999 ansat som advokatfuldmægtig hos Fabritius
Tengnagel & Heine. Fungerer her endvidere som IT-ansvarlig og webmaster.

Medlem af bestyrelsen for Handelsaktieselskabet Biltema Danmark og Biltema
Danmark Invest A/S.

Interesseområder

Erhvervsret, aftaleret, IT-ret, immaterialret.

E-mail: jp@dklaw.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-01-02 19:23

Scripsit "Danevang" <danevang@post.cybercity.dk>
> Danevang <danevang@post.cybercity.dk> skrev i en

> PS. Du behøver ikke svare på mit første spørgsmål, som du ser har jeg selv
> fundet svaret !

[citat af Jakobs CV fra det websted man let gætter sig til ud fra
hans emailadresse]

Hvad skal det nu til for? Har du en forestilling om at du i en eller
anden forstand hænger Jakob ud ved at bringe disse ikke særlig
hemmelige oplysninger (som han heller ikke selv lægger skjul på, når
han altså ikke lige er ved at blive personligt overfuset)? Det er ikke
tilfældet. De er bare irrelevante her i gruppen, og det er dig der er
ved at gøre dig til grin.

--
Henning Makholm "Manden med det store pindsvin er
kommet vel ombord i den grønne dobbeltdækker."

Fra : Peter Hansson

Dato : 16-01-02 20:06

> [citat af Jakobs CV fra det websted man let gætter sig til ud fra
> hans emailadresse]
>
> Hvad skal det nu til for? Har du en forestilling om at du i en eller
> anden forstand hænger Jakob ud ...

Personligt synes jeg det er en fin CV.

>De er bare irrelevante her i gruppen

Helt enig.

, og det er dig der er
> ved at gøre dig til grin.

Ved at gøre????

PH

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-01-02 22:11

Scripsit "Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk>

> Personligt synes jeg det er en fin CV.

Jeg kan heller ikke se noget galt ved det.

> Ved at gøre????

Ved at forsøge at drive personhetz, især når man ikke har noget at
hetze med. Hvis det var dk.snak.mudderkastning kunne man måske tildele
nogen trøstpoint for udvist gåpåmod, men det er det jo ikke.

--
Henning Makholm "We can build reactors, we can melt
ice. Or engineers can be sent north for

Fra : Peter Hansson

Dato : 16-01-02 23:28

> Scripsit "Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk>

> Ved at forsøge at drive personhetz, især når man ikke har noget at
> hetze med.

Min pointe var at det burde stå i datid: "har gjort sig selv....", da det
allerede er en kendsgerning.

Christian L har ret i andet indlæg: Nu har hun ødelagt det for sig selv
m.h.t.mulighederene i denne NG. Synd for hende!

PH

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-01-02 23:33

Scripsit "Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk>

> Min pointe var at det burde stå i datid: "har gjort sig selv....",

Oh - den fangede jeg ikke lige. Sagen afsluttet.

--
Henning Makholm "In my opinion this child doesn't
need to have his head shrunk at all."

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-02 22:07

"Danevang" <danevang@post.cybercity.dk> wrote in message

> Danevang <danevang@post.cybercity.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:a24amm$2qrl$1@news.cybercity.dk...
>
> PS. Du behøver ikke svare på mit første spørgsmål, som du ser har jeg selv
> fundet svaret !

Ja, og kunne du så helt ærligt ikke tage og holde det for dig selv? Jacobs
CV er for det første komplet off topic her, og for det andet er det direkte
uforskammet, uden deres samtrykke at viderebringe personlige oplysninger om
folk i en nyhedsgruppe - også selvom de er offentligt tilgængelige.

At Jacob i øvrigt har opført sig pænt og sobert over for dig, og hablot r
påpeget, at dine skriverier ikke er relevante her, gør bare det hele endnu
mere åndssvagt.

Hvis du havde håbet at få nogen som helst form for hjælp eller sympati fra
læserne i dette forum, kan du da i hvert fald være helt sikker på, at det er
udelukket nu. Nu fremstår du blot som endnu en utilfreds kværulant, som man
ikke gider spilde tid på.

Lær reglerne her. Så kommer du længst!

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-01-02 13:06

Usmageligt ! Og off-topic!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-01-02 13:20

"Christian Andersen" <ctacta@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Usmageligt ! Og off-topic!

Og iøvrigt har skribenten også været slemt tavs siden sit indlæg...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Jakob Paikin

Dato : 17-01-02 15:29

On Thu, 17 Jan 2002 13:06:18 +0100, "Christian Andersen"
<ctacta@forum.dk> wrote:

>Usmageligt ! Og off-topic!

Usmageligt ved jeg ikke - lidt mærkeligt måske.

Men denne tråd (og hele diskussionen om min person) har været
off-topic fra starten, så skal vi ikke lade den dø i fred.

--
Jakob Paikin

Fra : Peter G C

Dato : 16-01-02 18:16

> Jacob Paikin vil du venligst oplyse din erhverv ?

[klip]

Disse indlæg hører ikke til i dette forum.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 16-01-02 18:35

On Wed, 16 Jan 2002 17:44:21 +0100, "Danevang"
<danevang@post.cybercity.dk> wrote:

>Jeg er ny i dette forum og du har lige siden mit første indlæg revset mig
>for min skrivemåde, har du en særlig berettigelse for at tillade dig det ?

Det er ikke dig personligt jeg har ønsket at "revse". Det jeg (og
andre) jævnligt kommenterer er, at indlæg af typen "alle/de fleste
advokater er onde/dumme/inkompetente" ikke er særlig hensigtsmæssige.

Dels har de sjældent noget juridisk indhold (og falder derfor uden for
gruppens formål), dels er der typisk tale om meget konkrete forløb,
hvor enkeltpersoner (muligvis berettiget) har oplevet et dårligt
forløb.

Men som i alle andre forhold er det misvisende at generalisere fra et
eller nogle få konkrete tilfælde, til en stor gruppes egenskaber. Med
et stærkt karikeret eksempel: Fordi man ser een sort svane betyder det
ikke, at alle svaner er sorte.

--
Jakob Paikin

Fra : Erik G Christensen

Dato : 16-01-02 18:47

Danevang wrote:

> Jacob Paikin vil du venligst oplyse din erhverv ?

Hvorfor dog det, hans indlæg er normalt afbalanceret.

> Jeg er ny i dette forum og du har lige siden mit første indlæg revset mig
> for min skrivemåde, har du en særlig berettigelse for at tillade dig det ?

Ja, lige som vi andre gør det overfor nye (og gamle), hvis vi føler,
at hovedsigtet med denne gruppe generes,

og vil du vide mere, kan du finde de nødvendige oplysninger om emner
og indhold på :
http://www.usenet.dk/info/newsreader.html
http://www.usenet.dk/info/lynvejledning.html
http://www.usenet.dk/info/netikettebrud.html
http://www.usenet.dk/grupper.pl?seek=dk.videnskab.jura

og det er Jacob, der har lavet beskrivelsen, men kunne lige så godt
være mange andre.

> Hvad jeg har skrevet er ikke grebet ud i den blå luft, det er desværre de
> smertelige erfaringer jeg har måtte sande med mødet i Advokatverdenen !

Næ, men det ændrer ikke ved opfattelsen af dig som en utålelig person, der
oprigtig mener, at du alene har ret,
og at det berettiger dig til at tro, at alle andre skal være enig i,
at din opfattelse SKAL være den rigtige, og dermed bruge alle -dine-
midler til at forfølge dine anskuelser,

så herfra *plonk*

Men Jacob skal ha bifald herfra.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 17-01-02 01:22

"Danevang" <danevang@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jacob Paikin vil du venligst oplyse din erhverv ?

Øh, hedder det ikke DIT erhverv?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-01-02 02:15

On Thu, 17 Jan 2002 01:22:26 +0100, "Kai Hoffmann"
<kai@hoffmann.slet-dette.cc> wrote:

>Øh, hedder det ikke DIT erhverv?

Det hedder også "Jakob" i det tilfælde, men hva'. Sprogfejl er ikke
pæne at kommentere.

(fut: dk.admin.netikette)

--
- Peter Brodersen