Det der link...
Fra : izeqb

Dato : 16-01-02 17:42

Hejsa...

det der link til den side, med alle de danske love, er der ikke en der
vil poste det?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-01-02 17:45

"izeqb" <izeqb@secret.dk> skrev...

www.retsinfo.dk - Husk nu at bookmarke, ikk'?

Fra : KGB

Dato : 17-01-02 14:29

> www.retsinfo.dk - Husk nu at bookmarke, ikk'?

Fin side, jeg kan overhovedet ikke finde rundt på den!
--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Mickey

Dato : 17-01-02 17:40

"KGB" <KGB@NSA.PET> wrote in news:a26jgp$c88$1@news.cybercity.dk:

> Fin side, jeg kan overhovedet ikke finde rundt på den!

det er du ikke ene om ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-01-02 19:00

"KGB" <KGB@NSA.PET> skrev...

> Fin side, jeg kan overhovedet ikke finde rundt på den!

Hvad har du specifikt problemer med at finde?
Hvis man fx skal finde Lejeloven, så klikker man først på Pegasus'en, og
kommer ind til selve databasen - derefter klikker man på Søgning, og så
skriver man de oplysninger man har om det dokument, man gerne vil finde. I
dette tilfælde ville jeg skrive Lejeloven i feltet "Forskriftens titel"
eller feltet "Populærtitel", tryk enter, og derefter får du besked om, at
der er fundet x antal dokumenter, der passer til søgningen. Hvis der er
mange dokumenter kan man så indkredse søgningen til kun at omfatte
eksempelvis hovedlove eller hvad det nu er man skal finde. Når man synes at
have fundet et passende antal dokumenter, vælges "Vis dokumentliste".

Håber du kunne bruge det!

Mvh. Camilla

Fra : Jakob Paikin

Dato : 17-01-02 19:05

On Thu, 17 Jan 2002 18:59:46 +0100, "Camilla Scharff"
<camischa@jubiimail.dk> wrote:

>Håber du kunne bruge det!

Et yderligere tip, hvis det er lovtekster man søger, er at bruge
ikonet "Danske love", hvor man får en komplet oversigt.

Den er lang (og stor i bytes), men nogle finder den lettere at bruge
end søgesystemet (som _er_ lidt mystisk til tider).

--
Jakob Paikin

Fra : Henning Makholm

Dato : 17-01-02 19:23

Scripsit "Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk>

> [...]
> Hvis man fx skal finde Lejeloven, så klikker man først på Pegasus'en, og
> kommer ind til selve databasen - derefter klikker man på Søgning, og

Det er meget letter et trykke på "ministerieindgang",
"boligministeriet" og så bruge sin browsers søgefunktion hvis der
kommer flere love frem end man lige kan overskue.

--
Henning Makholm "... not one has been remembered from the time
when the author studied freshman physics. Quite the

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-01-02 01:20

Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> writes:

> Et yderligere tip, hvis det er lovtekster man søger, er at bruge
> ikonet "Danske love", hvor man får en komplet oversigt.

Den nye liste med forskellige loves populærtitler er heller ikke
dårlig. Det gør oversigten noget kortere og det er ofte lettere at
finde den rigtige lov end med en fritekstsøgning i den store liste.

Langt de fleste af de love jeg har haft brug for at se i har alligevel
have populærtitler.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix