Requiem: Den kan ikke lide DX8.1
Fra : Frost

Dato : 16-01-02 18:03

I dag så jeg Requiem: Avenging Angel i Merlin's rodeboks til 30 kr.
Jeg huskede at spillet havde fået gode anmeldelser for de mange år tilbage,
og 30 kr. virkede jo som et godt tilbud.
Jeg gik fluks hjem og installerede, opdaterede til nyeste version, og
glædede mig til at spille.
Det eneste jeg fik var dog en besked om, at Requiem kræver DirectX 6.
Jeg kører selv med Windows XP, og derfor også med DirectX 8.1.
Ifl. Requiem's eget diagnose-program, så hedder min DirectX version bare
"DirectX", hvor den egentlig skulle hedde "DirectX 6" eller derover.

Det tyder jo bare på, at der er en eller anden "mærkat" i DirectX 8.1 der er
forkert, og ikke noget med selve filerne.
Er der en løsning på dette problem?

Fra : Mark Langdahl

Dato : 17-01-02 00:30

"Frost" <hondazerus9@hotmail.com> wrote in message
> [...]
er
> forkert, og ikke noget med selve filerne.

Prøv at højreklikke på ikonet for spillet og vælg egenskaber. Her inde under
finder du fanen kompatibilitet, og herunder vælger du kompatibilitetsmodus
til f.eks. Win 98/ME. Prøv dig frem med hvilket mode, der fungerer bedst.
Jeg kan ikke garantere, at det virker med Requiem, men jeg vil vurdere
chancerne til at være ganske udmærkede.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Frost

Dato : 17-01-02 08:46

Tak for svaret, men desværre kommer spillet med samme fejl som før.
Er der ikke en måde at nedgradere til DirectX 6 i Windows XP (det var der jo
i 95/98).

Fra : Johnny Berndt

Dato : 18-01-02 05:39

Det er der desværre ikke.
Du kan heller ikke uden videre fjerne directx 8.1
Jeg fandt selv en fil til at fjerne directx8.1 med, den hedder
directxBuster. Bagefter kan du ligge den ønskede version ind.
Johnny

Fra : Mark Langdahl

Dato : 19-01-02 09:54

DirectX 8.1 er en del af Windows XP, og det kan bestemt ikke anbefales at
fjerne den, fordi det let kan betyde, at andre ting som f.eks. Media Player
ikke vil virke. Desuden er DirectX 6 lavet til Win 95/98/Me, medens XP kører
på NT-kernen. Så lad være med at rode med DirectX i XP.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Hans Holten-Lund

Dato : 18-01-02 16:36