Hvilken bog er bedst...
Fra : SonofonoS

Dato : 16-01-02 16:35

Hej NG.

Jeg er nystartet på datamatiker studiet og har brug for en bog om
Java-programmering. Den skal være nem at gå til og beskrive (helst med gode
eksempler) hvordan de forskellige ting virker. Sådan noget som arrays og
vektorer og alt det andet man nu kan bruge... :) Den må gerne være på dansk,
men engelsk går nu også an.

Nogen gode råde til hvilken bog der er bedst?

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : gurli.busch

Dato : 16-01-02 17:37

"SonofonoS" skrev d. 16-01-02 16:35 dette indlæg :
> [...]
og
> vektorer og alt det andet man nu kan bruge... :) Den må gerne være på

Beginning Java 2 af Ivor Horton er en rigtig god bog (på engelsk) og man
kan være med i en mailing list beginning_java hvor man kan stille alle
mulige spørgsmål.

Som helt nybegynder er der et godt link www.javaforstudents.co.uk som
tager dig lidt omkring i de forskellige områder. Men der er også rigtig
mange gratis links på nettet.

Held og lykke
Gurli

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 16-01-02 19:43

On Wed, 16 Jan 2002 16:37:06 GMT, gurli.busch wrote:

> [...]
>>

>Beginning Java 2 af Ivor Horton er en rigtig god bog (på engelsk) og man
>kan være med i en mailing list beginning_java hvor man kan stille alle

Den er rigtig god, begynder helt fra bunden og den er ikke tørt
skrevet - dog er den lidt halvdyr og vejer på den forkerte side
af de 35kg men det gør den jo også til et fremragende våben...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
To err is human. To moo, bovine.

Fra : Wyrlex

Dato : 17-01-02 06:22

Hejsa

Jeg er selv nybegynder på java og har stor glæde af Java 2 bogen fra IDG
forlag som nu også er kommet i billig bog til 100,- mener jeg.

MVH
Wyrlex

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 17-01-02 14:13

"SonofonoS" <henrik-lene@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dansk,
> men engelsk går nu også an.
>
> Nogen gode råde til hvilken bog der er bedst?

Jeg ved ikke, hvilken bog, der er bedst, men på datamatikerstudiet i Horsens
har vi brugt bogen "JAVA2, The Complete Reference". Den er grundig.

Kender du lidt til java-programmering i forvejen, kan den være lidt langsom,
da der så er meget læsning. Er du derimod ny, er den tilpas grundig. Kender
du C++ er der et afsnit om forskellen fra C++ til Java.

Det er en moppedreng på 1100 sider.

Fås bl.a. hos Amazon:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0072119764/qid%3D1011197782/ref%3Dsr%
5F11%5F0%5F1/103-2612154-2020647