Angive en brugedefineret værdi i en foresp~
Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-01-02 15:59

Når man opretter en forespørgsel i Access, mangler jeg mulighed for at
brugeren kan angive et tal i et kriterie, så hyn ikke skal rette det i
designvisning hvergang der skal laves en ny liste...
Jeg har forsøgt med InputBox, men det tillader den ikke!

Lars Bo Wassini (http://www.wassini.dk)
Billeder fra Fyn : http://www.fynbilleder.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-01-02 16:08

"Lars Bo Wassini" <lbw@normik.danmark> wrote in message
> [...]
> ny liste...
> Jeg har forsøgt med InputBox, men det tillader den ikke!

Hej Lars

Nedenstående forespørgsel spøger om
"Giv mig Post nr". Det man indtaster i inputboksen "erstatter"
så [Giv mig Post nr] i udvælgelsesdelen.

SELECT forEfterNavn.ForNavn, forEfterNavn.EfterNavn,
forEfterNavn.Adresse, forEfterNavn.Postnr
FROM forEfterNavn
WHERE (((forEfterNavn.Postnr)=[Giv mig Post nr]));

Søg på PARAMETERS i hjælpen. Klippet fra hjælpen
"I følgende eksempel bliver brugeren bedt om at angive en
medarbejders efternavn, og derefter bruges denne indtastning
som kriterium for forespørgslen:

PARAMETERS [Indtast et efternavn:] Text;
SELECT *
FROM Medarbejdere
WHERE Efternavn = [Indtast et efternavn:];"

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-01-02 23:06

Skååkt!!

Dejligt, når nogen ved hvad man skal kikke efter