DBCheckBox problem !
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 16-01-02 13:29

Hej

Jeg har et DBCheckBox problem ! Når jeg sætter DBCheckBox true med et flue
ben, udføre den ikke "TRUE" handlingen, og omvendt ved false.

Hvorfor virker det ikke ????

procedure TFTimeFak.DBCheckBox2Click(Sender: TObject);
var FakG :real;
indstillinger: Tindstillinger;
IndFil: file of Tindstillinger;
begin
AssignFile(Indfil, filnavn);
try
Reset(Indfil);
Read(Indfil, indstillinger);
FakG := indstillinger.Fakgebyr;
finally
CloseFile(Indfil);
end;

tblTimeFaktura.edit;

if tblTimeFaktura['Fakgebyr'] = true then //Er prøvet med
DBCheckBox.checked = true
begin
DBEdit5.color := clWindow;
DBEdit5.enabled := true;
if tblTimeFaktura['Fakgebyrpris'] = 0.00 then
begin
tblTimeFaktura['Fakgebyrpris'] := FakG;
tblTimeFaktura['Moms'] := (tblTimeFaktura['Moms'] +
(tblTimeFaktura['Fakgebyrpris'] * 0.25));
tblTimeFaktura['Prisialt'] := (tblTimeFaktura['Prisialt'] +
(tblTimeFaktura['Fakgebyrpris'] * 1.25));
end;
end;

if tblTimeFaktura['Fakgebyr'] = false then //Er prøvet med
DBCheckBox.checked = false
begin
DBEdit5.color := clSilver;
DBEdit5.enabled := false;
tblTimeFaktura.post;
tblTimeFaktura.refresh;
end;

--
Hilsen AHJ

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-01-02 14:06

Hej

Fordi "click" sker før ændringen er skrevet til databasen. Derfor er
værdien modsat af hvad du ser efter du har klikket.

Du bør i øvrigt anvende single/double i stedet for real med mindre du
har gode grunde til det modsatte. Beregninger med real emuleres i
software fremfor direkte med CPU'ens floating point instruktioner.

Hilsen
Uffe

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 16-01-02 15:36

Hvordan for jeg vendt den så det sker før ? er der en anden mulighed ?

Hilsen AHJ

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-01-02 15:55

> Hvordan for jeg vendt den så det sker før ? er der en anden mulighed ?
>
> Hilsen AHJ

brug NOT operatoren !

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 16-01-02 16:44

Kan du ikke gir et lille eksempel på hvordan, for jeg har ikke helt fange
ideen endnu !

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 16-01-02 15:52

På det indslag før skulle det være efter istedet for før !!!!!!!