Nogen der kender BG netbank
Fra : tom dissing

Dato : 16-01-02 13:35

Meget kort... Virker det på Mac.. Eller skal jeg i gang med PC et eller
andet version 1. 56

Tom

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-01-02 13:40

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Meget kort... Virker det på Mac.. Eller skal jeg i gang med PC et eller
> andet version 1. 56

Sidst jeg undersøgte om det virkede på mac, gjorde det ikke.
Martin

Fra : boe

Dato : 16-01-02 13:40

"tom dissing" <tom@mir.dk> wrote in message news:B86B31EC.FE94%tom@mir.dk...
> Meget kort... Virker det på Mac.. Eller skal jeg i gang med PC et eller
> andet version 1. 56

Uden at kende det specifikke produkt, så er det vel sådan, at netbank er
platforms uafhængigt (men muligvis browser afhængig), mens traditionelle
PC-bank programmer ikke er platforms uafhængige.

Mvh Bo

Fra : boe

Dato : 16-01-02 13:50

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> Uden at kende det specifikke produkt, så er det vel sådan, at netbank er
> platforms uafhængigt (men muligvis browser afhængig), mens traditionelle
> PC-bank programmer ikke er platforms uafhængige.

Du er da godt nok for dum, Bo. Hvis du havde ulejliget dig ind på BG banks
hjemmeside, ville du efter kort tids søgen have kunnet læse følgende:

Mac OS understøttes ikke.

Med uvenlig hilsen
Bo

Fra : Jakob H K

Dato : 16-01-02 15:50

> Uden at kende det specifikke produkt, så er det vel sådan, at netbank er
> platforms uafhængigt (men muligvis browser afhængig), mens traditionelle
> PC-bank programmer ikke er platforms uafhængige.

Ahh sådan er det vel ikke, der er ikke ret mange netbanker der fungerer
med mac.

Hygge

Jakob H K

Fra : Ben Knudsen

Dato : 16-01-02 13:53

tom@mir.dk writes:
>Meget kort... Virker det på Mac.. Eller skal jeg i gang med PC et eller
>andet version 1. 56

Præcis samme backend som Danske Netbank. De kører pt. IKKE på mac, da
explorer på mac pt. ikke undertøtter Liveconnect (en slags forbindelse
mellem java og javscript, så vidt jeg har forstået).

I tråden "Danske Netbank med Performa 475" som kørte i går, kan du læse,
at enkelte mener at have fået det til at virke med browseren iCab. Det har
jeg ikke selv haft held med - desværre.

Du kan dog sagtens køre BG Netbank over Virtual PC eller Citrix Metaframe.

MVh Ben Knudsen

Fra : tom dissing

Dato : 16-01-02 14:46

Tak for de mange svar !
Jeg ender med at køre det hele i Virtuel PC
Tom

On 16/01/02 13:52, in article
fc.0073fb6b03c8b39c3b9aca00fac76aed.3c8b432@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-01-02 16:02

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Tak for de mange svar !
> Jeg ender med at køre det hele i Virtuel PC
> Tom

Hvorfor giver du ikke bare BG Bank fingeren og bliver kunde i en bank,
der tager dit valg af computer seriøst ????

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : tom dissing

Dato : 16-01-02 16:04

Fordi jeg har en række forretninger som jeg ønsker at gennemføre med denne
bank..

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-01-02 21:32

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Fordi jeg har en række forretninger som jeg ønsker at gennemføre med denne
> bank..
> Tom

På Mac kan du gå ind og checke dine konti i BG men ikke udføre nogen
bankhandlinger det kræver VPC der faktisk er hurtigere og mindre
kompliceret end hos Jyske Bank på Mac.
Jeg taler af erfaring da jeg bruger, BG, Nordea og Jyske Bank.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-01-02 23:09

Johnny Louis <bendataFJERN@DETTEpostman.dk> wrote:

> [...]
> kompliceret end hos Jyske Bank på Mac.
> Jeg taler af erfaring da jeg bruger, BG, Nordea og Jyske Bank.

Hvordan er det liige at du kommer ind på dine BG konto'er med Mac'en?
Bruger du den gamle BG Giro løsning eller den nye "Danske Bank" version?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-01-02 23:59

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Hvordan er det liige at du kommer ind på dine BG konto'er med Mac'en?
> Bruger du den gamle BG Giro løsning eller den nye "Danske Bank" version?

Jeg bruger den gamle BG Girobank løsning faktisk både på Mac og VPC,
selvom jeg ikke er meget for mastodonten må jeg sige at det fungerer til
ug.

Johnny Louis

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-01-02 00:19

> [...]

> Jeg bruger den gamle BG Girobank løsning faktisk både på Mac og VPC,
> selvom jeg ikke er meget for mastodonten må jeg sige at det fungerer til

OK, for med den kunne jeg også godt _se_ kontoerne, men med den nye er
man helt fortabt.

--
Mvh. René Frej Nielsen

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 19-01-02 16:05

René_Frej_Nielsen wrote:

> Hvordan er det liige at du kommer ind på dine BG konto'er med Mac'en?

Det fungerer udmærket med Mozilla (men man kan stadigvæk _ikke_ foretage
betalinger/oferførsler.

/Ulrich

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-01-02 19:35

Ulrich Oswald <MacUlrich@mac.com> wrote:

> Det fungerer udmærket med Mozilla (men man kan stadigvæk _ikke_ foretage
> betalinger/oferførsler.

Men det er ikke den nye BG Netbank løsning du bruger så, vel? Jeg har
forsøgt med alle de browsere jeg kunne komme i nærheden af og intet har
virket.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 20-01-02 00:33

René_Frej_Nielsen wrote:

> Men det er ikke den nye BG Netbank løsning du bruger så, vel?

Jo, det er DEN NYE BG Netbank - men som sagt: Jeg kan kun Kigge hvad jeg har
(eller ikke har) på mine konti.

/Ulrich

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-01-02 01:47

Ulrich Oswald <MacUlrich@mac.com> wrote:

> Jo, det er DEN NYE BG Netbank - men som sagt: Jeg kan kun Kigge hvad jeg har
> (eller ikke har) på mine konti.

Hvordan kan du få login-vinduet frem? Det er ikke dukket op i nogen af
de browsere, som jeg har prøvet.

Hvilken Mozilla bruger du helt præcist og på hvilket OS?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 20-01-02 11:35

René_Frej_Nielsen wrote:

> Hvilken Mozilla bruger du helt præcist og på hvilket OS?

Mozilla 0.9.7 MacOS 9.2.2

Jeg går ind via BG-Netbank Girokonti.

/Ulrich

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-01-02 12:36

Ulrich Oswald <MacUlrich@mac.com> wrote:

> Mozilla 0.9.7 MacOS 9.2.2
>
> Jeg går ind via BG-Netbank Girokonti.

Så er det jo den gamle version...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-01-02 17:00

> [...]

> at enkelte mener at have fået det til at virke med browseren iCab. Det har

Det kunne være rart at se et screendump fra iCab, hvor man faktisk er
inde i netbanken eller i det mindste får login-vinduet frem. Jeg kan
ikke selv få det til at virke og når banken selv sige, at ingen
Mac-browsere er understøttet, så lyder det lidt underligt, at iCab kan
hos nogle, men ikke hos andre.

Jeg vil dog blive glad, hvis det modsatte bevises!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-01-02 19:22

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Citrix Metaframe

Og hvad er så det for en gut?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-01-02 19:36

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:

> Og hvad er så det for en gut?

Hvis du kender lidt til UNIX og X kan du forestille dig Citrix
Metaframe som en slags X terminal mod en central applikations server.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-01-02 19:44

In article <1f640sh.hz1xx5vx2z40N%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:

> Og hvad er så det for en gut?

Lidt ligesom en xterminal, bare med Windows.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-01-02 03:51

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Og hvad er så det for en gut?

Corel har en ret fantastisk "Try before you buy" service baseret på
Citrix Metaframe. Prøv den på:

http://www3.corel.com/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServer?pagename=C
orel/TrialSoftware/Index

Du skal muligvis downloade en plugin fra Runaware. Det er faktisk godt
gået, jeg har brugt det til at evaluere om vi skal opgraderere til Corel
Suite 10 på arbejde.

Mojn, Thomas

--
"There might be less software on the Mac side of the isle, but a lot of
what's produced for Windows isn't all that good. Crap does not survive

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-01-02 15:42

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Meget kort... Virker det på Mac.. Eller skal jeg i gang med PC et eller
> andet version 1. 56
>
> Tom

For 117. gange brug nu Jyske Bank.

--