Opskrifter på risotto?
Fra : zarh

Dato : 16-01-02 09:49

Hvis nogen har nogle gode opskrifter på risotto til mig vil jeg blive glad
for vi har noget kogt ris i overskud.

Fra : Peter Westh

Dato : 16-01-02 10:44

"zarh" <zarh@ofir.dk> wrote in message
> Hvis nogen har nogle gode opskrifter på risotto til mig vil jeg blive glad
> for vi har noget kogt ris i overskud.

Du kan ikke lave ordentlig risotto af kolde, kogte ris.

Afhængig af ders konsistens vil jeg foreslå dig at lave rissalat (hvis de er
løse og smager godt koldt), stegte ris (hvis de er lidt hårde, og ikke
klistrer) eller en eller anden form for risfrikadeller (hvis de er
kilstrede).

Hvis de er kilstrede og bløde kan jeg anbefale at røre dem med æg,
parmesanost, måske noget mel samt muskatnød og evt rosmarin. Rul nogle gode
deller af dem, og stik en skive ost og en skive skinke ind i midten af dem.
Rul dem i rasp og steg dem i olivenolie.

Stegte ris kan laves med kinesisk inspiration, eller de kan blot steges i
list olie og serveres til en hvilkensomhelst ret. Krydderier efter smag,
f.eks. en anelse spidskommen.

Faktisk kan man også udmærket genopvarme kogte ris, enten i mikroovn eller i
en sigte over kogende vand.

MVH

Peter