MC-kørekort
Fra : Anders Petersen

Dato : 16-01-02 09:35

Må jo se at have et kort:

Hvor meget skal man regne med at give - og er der nogen der har pæne ord
at sige om bestemte køreskoler i Kbh.området?

På forhånd tak.

/Anders

Fra : N.U.

Dato : 16-01-02 12:06

Tja jeg fik selv sidste år
check hos http://www.mcskolen.dk/mcskolen/index.html
prisen var bestemt bland de billigste.
Det var ikke alt der var 100 pct. struktureret, men jeg synes at det var OK
alligevel
Hilsen

Fra : Morten C.

Dato : 16-01-02 13:42

"Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote in message
> Må jo se at have et kort:
>
> Hvor meget skal man regne med at give - og er der nogen der har pæne ord
> at sige om bestemte køreskoler i Kbh.området?

Så starter forårets lavine igen :c)))

Stjernquist på Frb ta'r vistnok i omegnen af 6.500, jvf deres hjemmeside
(som jeg ikke lige kan huske adressen på)...

MVH
Morten C.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-01-02 17:19

"Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote in message
> Må jo se at have et kort:

Ja det må du hellere

> Hvor meget skal man regne med at give - og er der nogen der har pæne ord
> at sige om bestemte køreskoler i Kbh.området?

Jeg var personligt glad for Tip Top Trafik på Frb. De er ikke specielt
billige - men jeg var ganske udmærket tilfreds med undervisning og de cykler
de har (Yamaha XJ600). Jeg endte med at give ca. 8.500,- for kortet, hvilket
jeg synes er ok. Hellere give et par tusinde ekstra for at tage kortet et
ordentligt sted hvor kørerlærerne er fleksible og maskinerne er i orden. Jeg
har hørt om andre køreskoler hvor folk betaler 5-6k og tilgengæld mødte op
flere gange hvor kørelæreren ikke var der og hvor cyklerne var i stykker og
generelt i dårlig stand.

Men god fornøjelse uanset hvor du ender henne...

Hilsner,

Tony (der venter på at det bliver marts)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-01-02 15:08

> Hvor meget skal man regne med at give - og er der nogen der har pæne ord
> at sige om bestemte køreskoler i Kbh.området?

Og jeg kan gentage at jeg i 1998 var meget tilfreds med Aalholm, hvor jeg
kørte på en næsten ny ER5 - og jeg tror at de stadig bruger dem.

/A

Fra : peterl

Dato : 16-01-02 17:43

Jeg gik hos Østerport Trafikskole, hvor jeg også tog bil-kørekort. De lyder
meget som Tip Top Trafik, bortset fra at jeg kørte CB500 og XJ600...
Det er et godt sted med gode faciliteter hvor tingene er i orden. Mine klare
anbefalinger. Jeg gav alt i alt ca. 7000,- men jeg havde lige taget
bil-kørekort, så jeg fik lidt rabat.

Jeg har en kammarat som startede hos Stjernquist, men han droppede ud inden
han skulle betale fordi de ikke havde styr på noget som helst...

-Held og lykke! Jeg er sikker på at vi hører fra dig igen når du skal til at
vælge MC og/eller finde en forsikring!

-PeterL

PS: Glem ikke www.trafiktesten.dk. Også jer der har kortet i forvejen!!!

Fra : Anders Petersen

Dato : 17-01-02 08:53

> -Held og lykke! Jeg er sikker på at vi hører fra dig igen når du skal
> til at vælge MC og/eller finde en forsikring!

Ikke umuligt :) - hvor billigt kan man realistisk få en rimelig motorsykel
(her tænker jeg mest kvalitet brugt - smag og behag er jo forskellig) -
anbefalinger af butikker i Kbh-området?

/Anders

Fra : peterl

Dato : 17-01-02 12:22

Kig på MC-basen: http://www.mc-basen.dk/ og i den blå avis:
http://www.dba.dk/. Der kan man få et rimeligt overblik over hvad man kan få
til hvilke priser.
En rimelig motorcykel kan med lidt held fås fra ca. 30.000,- kr., men det
kan meget hurtigt blive til mere hvis man vil have lås, presenning, tasker,
hjelm, tøj, osv. Men det er jo op til éen selv (Undtagen hjelmen,
naturligvis!) -Og s er der jo også forsikringen, som betales et år forud....
Kig i telefonbogen og tag rundt og snak med de forskellige forhandlere. Jeg
vil ikke anbefale nogen frem for andre. Jeg synes det er bedre at man selv
finder ud af hvem man kan med og hvem man ikke kan med. Folk er så
forskellige. Derudover kan du jo bare spørge løs herinde. Folk er alt for
flinke og står i kø for at hjælpe dig og fortælle om deres erfaringer.

Det er ikke billigt, men det er det hele værd. Specielt mellem 1. marts og
30 november...

-PeterL

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 16:33

peterl <pvl@ioi.dk> skrev i en
> [...]
> kan få til hvilke priser.
> En rimelig motorcykel kan med lidt held fås fra ca. 30.000,- kr.......

- - - Dog ikke hvis man sigter alt for højt!
Jeg vil ikke anbefale at satse på noget væsentligt større end 500ccm (og
måske ikke engang dét :-/ ), hvis man har 30.000,- som limit og ikke
kan såvel vedligeholde, som reparere selv :-|

--
Armand.

Fra : peterl

Dato : 17-01-02 18:03

'Fra' (30.000,-) var kodeordet. Min førnævte kammarat (Ham der droppede ud
fra Stjernkvist) var netop heldig. Han fik en Yamaha SR500 til ca. 32.000,-
fra 96 eller deromkring og den har han rigelig sjov med. Han har ikke brugt
en formue på udstyr og ikke haft nogen nævneværdige værksteds- eller service
besøg, så det kan altså (med lidt held, som sagt) godt lade sig gøre...
Personligt måtte jeg dog op på langt over det dobbete før jeg var tilfreds.

-PeterL

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 22:56

peterl <pvl@ioi.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> 'Fra' (30.000,-) var kodeordet.

Ups!

--
Armand.

Fra : Henry

Dato : 17-01-02 00:43

> Må jo se at have et kort:
>
> Hvor meget skal man regne med at give - og er der nogen der har pæne ord
> at sige om bestemte køreskoler i Kbh.området?

Husk det kan være en fordel at betale en lidt højere men tilgengæld _fast_
pris, nogle steder oplysesprisen med x antal timer, kommer du ud over det
(og det gør mange let) så er det pr. time. Du mu vurdere hvad der er bedst
for dig, er du "øvet" eller total grøn.

mvh
Henry