Three Dead Trolls in a Baggie
Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-02 00:37

Det er nok mig der er klodset, men jeg har altså svært ved at
finde rundt i Three Dead Trolls in a Baggie's hjemmeside på:
<http://homepage.mac.com/deadtroll2/deadtroll.com/troll/index2.html>.

Jeg synes heller ikke, jeg kan få deres videoer til at virke.
Hvis jeg klikker på linket, får jeg bare et nyt helt tomt browservindue,
men hvis jeg kopierer linkene som f.eks:

<http://homepage.mac.com/deadtroll2/.Movies/helldeskref.mov>
<http://homepage.mac.com/deadtroll2/.Movies/ossucksref.mov>

....og åbner dem direkte i QuickTime Player, så streamer filmene fint,
men nogel langsomt. I den forbindelse ville jeg gerne gemme dem på
harddisken, men det kan jeg ikke lige finde ud af. Downloader jeg
ovenstående giver det blot nogle meget små QuickTime Player dokumenter,
der åbenbart henviser til streaming af selve videoen. Jeg synes ellers,
gruppen er ret sjov; ikke mindst fordi, den lader til at være ivrigt
fortaler for Macintosh.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Simon T

Dato : 16-01-02 02:29

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> der åbenbart henviser til streaming af selve videoen. Jeg synes ellers,
> gruppen er ret sjov; ikke mindst fordi, den lader til at være ivrigt

Jeg har prøvet film nr. 2 i IE 5.1, og jeg får et vindue op med en film
i, som kan gemmes på harddisken (ca. 25 mb). Har du husket at gemme som
"quicktime film" og ikke som "kilde"?

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-02 16:29

Simon T <simonREMOVE@samfundsnasser.dk> wrote:

> Jeg har prøvet film nr. 2 i IE 5.1, og jeg får et vindue op med en film
> i, som kan gemmes på harddisken (ca. 25 mb). Har du husket at gemme som
> "quicktime film" og ikke som "kilde"?

Hvis jeg klikker på linkene ovenfor, får jeg bare et tomt vindue i IE
5.0, der vist er den nyeste på dansk. Hvad mener du med at gemme som
QuickTime-film? Jeg kan jo ikke engang få filmene frem. Som nævnt kan
jeg se dem som streaming, men ikke gemme dem, i QuickTime Player, men
det er vel meningen, de skal dukke op i browseren, når man klikker.
Nu prøvede jeg lige at åbne linkene i iCab, og det ser sandelig
ud til at virke. Jeg kan snart ikke finde ud af, hvilken browser, jeg
skal bruge.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-02 00:39

> [...]

> Nu prøvede jeg lige at åbne linkene i iCab, og det ser sandelig
> ud til at virke. Jeg kan snart ikke finde ud af, hvilken browser, jeg

Nu har jeg set "Every OS sucks" i iCab. Den er godt nok sjov.
Jeg var nede i kælderen at hente en øl tidligere på aftenen for at nyde
den til nummeret, men så var der en genetiker fra Odense der ringede om
noget med VPC og shared folders på en G4, og nu er der ikke mere øl. Der
står tre tomme flasker på køkkenbordet, og jeg bar en ned i kælderen
tidligere på aftenen. Måske skulle jeg hente mig en whisky. Jeg må være
ved at forsumpe. Godt konen er på arbejde - 140 km væk
"Every computer crashes, 'cause every OS sucks".

"Then Xerox made this prototype,
Steve Jobs came on the scene
Read of mice and menues,
windows, icons, trash and bitmapped screen.
Old Stevie said to Xerox:
"Boys, turn your heads and cough".
When noone was looking,
he ripped their interfaces of.
Stole every feature, he had seen.
Put it in a cute box with a tiny little screen.
Mac OS 1 run that machine,
'only cost 5,000 bucks.
But it was slow, it was buggy,
so they wrote it again,
and now they are up to OS X.
They'll charge you for the bait,
and they'll charge you again,
but the Mac OS still sucks.

Omkvæd:
Every OS wastes your time,
from the OS to the lap".
"Everything since the Abacus
is just a bunch of crap.
From Microsoft to Macintosh,
to littl' line, littl' Linux.
Every computer crashes,
'cause every OS sucks".

Hvor er det nu, barskabet er?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-02 02:56

> [...]

> tidligere på aftenen. Måske skulle jeg hente mig en whisky. Jeg må være
> ved at forsumpe. Godt konen er på arbejde - 140 km væk

Det lyder sgu hyggeligt børnene er forhåbenlig afsat, eller får de
lov til at gå for lud og lunkent øl ?

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-02 10:00

> Det lyder sgu hyggeligt børnene er forhåbenlig afsat, eller får de
> lov til at gå for lud og lunkent øl ?

De sov, og det gjorde jeg nu også, da du skrev ovenstående. Så sent vil
jeg nu nødig gå i seng.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-02 10:05

> De sov, og det gjorde jeg nu også, da du skrev ovenstående. Så sent vil
> jeg nu nødig gå i seng.

Jeg skulle lige ligge i fem minutter efter aftensmaden og den tidlige
TV-avis - og vågnede klokken 3

<icq:131382336>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-01-02 23:18

> Det lyder sgu hyggeligt børnene er forhåbenlig afsat, eller får de
> lov til at gå for lud og lunkent øl ?

Da jeg var barn gik jeg for ludere og _kolde_ øl ... men det var også i
firserne da der var lånte penge til den slags

Mojn, Thomas

--
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train
stops. On my desk I have a work station...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-01-02 23:23

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Da jeg var barn gik jeg for ludere og _kolde_ øl

det ku være værre: At du kun gik _efter_ ludere og kolde øl...

<icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-02 00:44

Tjah, da jeg var barn ... og det er længe siden, det var i den gamle
konges tid, altså ham med tatoveringerne ... hed det lud og koldt vand.

Forstod det ikke, da jeg var lille, men da jeg blev sådan lidt mere
voksen, hørte jeg det som "ludderkoldtvand" ... og det forstod jeg sgu
da endnu mindre.

Udtrykket stammer sikkert fra Christianshavns Tugt- og Forbedringshus,
hvor de indsatte arbejdede som garvere og ikke fik andet end 'koldt
vand' (og sikkert noget tørt brød og noget tyndt suppe?). Det er lidt
lige som at være på S.U. ;-(

CMIIAW (er et forsøg på: Correct Me If I am Wrong)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-01-02 09:58

On 23.1.2002 23:17, in article
1f6hj9l.1tayt9q1c10u34N%engineering@boelskifte.dk, "Thomas Boelskifte"

> Da jeg var barn gik jeg for ludere og _kolde_ øl ... men det var også i
> firserne da der var lånte penge til den slags
>

> Mojn, Thomas

Og hvad går du så for nu?
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-01-02 23:35

> [...]

> tidligere på aftenen. Måske skulle jeg hente mig en whisky. Jeg må være
> ved at forsumpe. Godt konen er på arbejde - 140 km væk

Den ældre Dr. Monster gav et brevkassesvar i ATS i Politiken i dag. Det
skal du nok ikke læse, Henrik. I andre må gerne.

Jeg som altid har respekteret Monster familien for dens
(_tilsyneladende_) retlinede levemåde

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-01-02 01:40

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Den ældre Dr. Monster gav et brevkassesvar i ATS i Politiken i dag. Det
> skal du nok ikke læse, Henrik. I andre må gerne.

Nu kan vi jo ikke få Politiken herovre i Vestjylland, så det bliver jeg
lykkeligt forskånet for.

> Jeg som altid har respekteret Monster familien for dens
> (_tilsyneladende_) retlinede levemåde

Tak for tilliden. Det lader til, at vores pr-afdeling har gjort et godt
stykke arbejde.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-01-02 21:44

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Nu kan vi jo ikke få Politiken herovre i Vestjylland, så det bliver jeg
> lykkeligt forskånet for.

Selvfølgelig kan du da ikke få den. Men hvis du prøver at hive nogle
penge frem hos en kioskindehaver, så skal du bare se løjer

Du ku' også abonnere, så kommer den (næsten) hver dag.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 30-01-02 15:29

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Den ældre Dr. Monster gav et brevkassesvar i ATS i Politiken i dag. Det
> skal du nok ikke læse, Henrik. I andre må gerne.

Referat, tak!

--
"Jørgen Winther har ikke indsigt i kræft. Han er en charlatan indenfor
kræftsygdomme. Og hans populistiske overbudspolitik modarbejder

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-01-02 21:44

Christian Winther Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Referat, tak!

Åh. at du nænner det. Det var meget nemmere, hvis man kunne scanne den
ind og sende den som billed (OCR gider jeg ikke, så er det trods alt
hurtigere at taste. Så:

"Spørg Doktor Monster

Kære Doktor Monster.
Jeg er temmelig fordrukken. Men jeg har glemt, hvorfor jeg drikker. Nu
så jeg så her forleden i mit fjernsyn, at alkohol styrker hukommelsen.
Derfor er mit spørgsmål: Tror De ikke, at jeg skulle tage mig en lille
én, så jeg bedre kan huske grunden til mit drikkeri?
O. Druchmaas-Erichsen,
Tågerup

Kære Druchmaas-Erichsen
Det er en rigtig god idé. Jeg tror. jeg vil gøre det samme. Skål!
venligst Monster"

kilde: ATS, Politiken, 29jan02

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-02-02 23:46

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-02 23:59

> [...]

> Åh. at du nænner det. Det var meget nemmere, hvis man kunne scanne den
> ind og sende den som billed (OCR gider jeg ikke, så er det trods alt

meget appropos "at glemme"

excellent work Mich Druchmaas-Erichsen, i fremtiden regner jeg med at se
dette indlæg dukke op på ny med to dages mellemrum

<icq:131382336>