Så læs dog nogle anmeldelser - hvor
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-01-02 00:05

Jeg er dødhamrende træt af alle dem som ikke giver noget til gruppen,
men blot fylder den med spørgsmål a'la er grafikkort A bedre end
grafikkort B eller hvilket grafikkort er bedst til XXX kroner.

Søgemaskinerne er opfundet og de er ikke svære at bruge. Prøv fx. at gå
til www.google.com og skriv navnet på de grafikkort i ønsker at vide
noget om sammmen med ord som benchmark, test eller tilsvarende.

Og hvis det er for svært at bruge en søgemaskine så tag dog lige et kig
på de andre indlæg i gruppen inden i laver dagens tredie tråd med det
samme spørgsmål i.

Tag jer sammen.

Bruno

Fra : TBC

Dato : 16-01-02 04:22

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Tag jer sammen.

....Ja lad os nedlægge gruppen

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 16-01-02 05:24

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev:

> ...Ja lad os nedlægge gruppen

.... og derefter Internettet. *LÅL*

Men helt ærligt talt, så er der mange som ikke lige
gider skimte grupperne igennem, for i 6 ud af 11
tilfælde, da ville de(man) kunne finde et rimeligt
godt svar på sit (?)!

Men det er jo nemt at spørge om fx.:
Hvad er bedst: AMD eller Intel?
Er der forskel på højtalerkabel?
Hvilken blæser skal jeg sætte i min PSU?
Og én kunne blive ved....

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Mythos

Dato : 16-01-02 07:24

> [...]
>
> Og hvis det er for svært at bruge en søgemaskine så tag dog lige et kig
> på de andre indlæg i gruppen inden i laver dagens tredie tråd med det

Man kunne lave en gruppe der hed dk.edb.hardware.grafikkort.hvad.er.bedst

Kim Larsen

Fra : Herold

Dato : 16-01-02 11:59

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg er dødhamrende træt af alle dem som ikke giver noget til gruppen,
> men blot fylder den med spørgsmål a'la er grafikkort A bedre end
> grafikkort B eller hvilket grafikkort er bedst til XXX kroner.

Nu er det sådan, at det ikke er alle der føler de ved nok til at komme med
indlæg, og som langt hellere vil have brugererfaring end et eller andet
site, der lige så godt kunne være i lommen på hardwareproducenterne.

Nyhedsgrupper er jo ikke kun for dem som ved, men også for dem som søger
viden. Langt de fleste der stiller "hvad er bedst" spørgsmålene, er nye
ansigter i grupperne, eller bare nogen der vil have information fra brugere
med lidt bredere erfaring end dem selv. Værre er det jo heller ikke.

/Jacob - der lige skulle til at stille et spørgsmål, om hvor godt en
Hercules GF3 Ti500 er, men som ikke tør længere.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-01-02 14:40

[posted and mailed]

"Herold" <Jacob@boomtown.ikkespamme.net> wrote in

> [...]
>
> /Jacob - der lige skulle til at stille et spørgsmål, om hvor godt
> en Hercules GF3 Ti500 er, men som ikke tør længere.

Jeg har et Hercules GF3 Ti500. Jeg er godt tilfreds, hvad vil du vide?
1. Det har et godt billede i alle opløsninger op til 1600x1200@85Hz
(jeg har ikke testet højere)
2. Det overclocker dejlig nemt, godt med køleribber på ram, samt blæser
på gpu.
3. Jeg har lidt problemer med TV-out, og TV-tool. Når jeg sætter Tv-
tool til fjernsyn, så kommer der kun sort boks frem i det område der
indeholder media-player. Jeg har en bærbar med et ATI kort i, og der
sker det samme med mindre jeg sætter TV-udgangen til at være primær
udgang, men det synes jeg ikke rigtigt at jeg kan gøre nogen steder
med Hercules kortet. (Men det er nok fordi jeg bruger nVidia's driver
og ikke Hercules' egen)
4. Der følger ikke noget composite-kabel med i kassen - de har glemt
eller undladt at putte det i. I stedet ligger der en seddel du kan
sende til den danske forhandler og så sender de dig et nyt uden
beregning.

Lige ud over TV-udgangen, (som jeg kun lige har prøvet at lege med i
10 minutter) har jeg kun gode erfaringer med kortet. Grunden til at jeg
ikke har gjort mere ved TV-out er at jeg har en bærbar der kan køre
filmene lige så godt og så støjer den noget mindre end min stationære -
så mit behov for TV-out er ikke så stort når den bærbare kan klare det.

mvh
Flemming

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 16-01-02 15:07

"Herold" <Jacob@boomtown.ikkespamme.net> skrev:

> /Jacob - der lige skulle til at stille et spørgsmål, om hvor godt en
> Hercules GF3 Ti500 er, men som ikke tør længere.

Bortset fra BlueOrb køleren, så er det et OK kort. Især 2D-
kvaliteten overrasket mig meget. Jeg vil mene 2D kvaliteten
er bedre på min Hercules 3D Prophet Ti-500 vs. mit gamle
ATI Radeon All In Wonder 32MB DDR.

Dog er jeg skuffet over at der ikke er Temp. probe indb. på
kortet.
Har ikke overclocket ret meget, men det kører fint ved
255/532Mhz. ved 72,5mhz på AGP-bussen.

Mit system laver nogle underlige billeder, hvis fsb
hastigheden overstiger 155Mhz - jeg tro enten det
er Grafikkortet eller AGP/VIA chipsættet som ikke
kan lide højere frekvenser som 155Mhz.

Der er heller ikke ret meget sjov med til Hercules
kortet og lige pt. kan jeg ikke få DVD til at virke under
Win2k - under Win98SE kører det fint.

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 16-01-02 13:20

Der er jo ingen der tvinger dig til at læse de spørgsmål som du gerne vil
undgå.
Tag et koldt bad, og tænkt på den gang du heller ikke vidste så meget om
forskellen på et GeForce3 Ti200 og et GeForce3 Ti500.

Bjørn

Fra : Bjørn og Betina

Dato : 16-01-02 15:02

> Jeg er dødhamrende træt af alle dem som ikke giver noget til gruppen,
> men blot fylder den med spørgsmål a'la er grafikkort A bedre end
> grafikkort B eller hvilket grafikkort er bedst til XXX kroner.

Og jeg er dødhamrende trær af at læse indlæg som kun handler om at "det må i
altså ikke"

> Søgemaskinerne er opfundet og de er ikke svære at bruge. Prøv fx. at gå
> til www.google.com og skriv navnet på de grafikkort i ønsker at vide
> noget om sammmen med ord som benchmark, test eller tilsvarende.

HVad så med alm bruger erfaring, denne gruppe hedder
dk.edb.hardware.grafikkort prøv at gætte hvad den er til.

> Og hvis det er for svært at bruge en søgemaskine så tag dog lige et kig
> på de andre indlæg i gruppen inden i laver dagens tredie tråd med det
> samme spørgsmål i.

Det kan du hav eret i, men hvis dte er noget problem så ladvære med at læse
dem.

> Tag jer sammen.

I lige måde.

--
M.v.h

Bjørn Ingebrigtsen
Ingebrigtsen@mail1.stofanet.dk

"Ford Sierra 2,0 clx 93`"

Fra : Tommy Petersen

Dato : 16-01-02 17:04

> [...]
>
> Og hvis det er for svært at bruge en søgemaskine så tag dog lige et kig
> på de andre indlæg i gruppen inden i laver dagens tredie tråd med det

jeg gik ud fra der sad nogle flinke mennesker i denne gruppe med en stor
viden om netop grafikkort.(mit indlæg ovenover)

da jeg er rimelig ny har jeg næppe noget at tilføje på nuværende
tidspunkt,men det kommer forhåbentlig.
jeg spørger netop her da jeg hos en forhandler sikkert ville få en sang fra
de varme lande om hvor godt et geforce 3 eller radeon er selvom man spørger
om noget helt andet.

jeg havde set langt tilbage men ikke fundet noget jeg kunne bruge.

men hvis der sidder nogle her og kan blive stødt over et indlæg som mit vil
jeg da overveje nøje om det her er gruppen jeg vil søge hjælp i en anden
gang.
da der åbentbart sidder nogle helt fantastisk kloge mennesker(dommere)der
hellere vil smide en spand lort i hovedet på folk i stedet for at komme med
noget fornuftigt

M.V.H.
Tommy Petersen

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 16-01-02 22:06

> men hvis der sidder nogle her og kan blive stødt over et indlæg som mit
vil
> jeg da overveje nøje om det her er gruppen jeg vil søge hjælp i en anden
> gang.

Det synes jeg ikke du skulle.
Jeg synes hellere at dem med smerter i bagdelen skulle se at finde andre
græsgange.

Bjørn

Fra : Torben Larsen

Dato : 16-01-02 22:02

"Tommy Petersen" <cft4551@vip.cybercity.dk> wrote in message
> <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> da der åbentbart sidder nogle helt fantastisk kloge mennesker(dommere)der
> hellere vil smide en spand lort i hovedet på folk i stedet for at komme

Rolig nu Tommy - en lort giver intet fuldt læs, de fleste herinde og i dk.
hierarkiet i det hele taget, er flinke og rare. Dog kan alle jo have en
dårlig dag indimellem.......
Håber du har fået hjælp til dit spørgsmål ovenfor - selv leder jeg efter et
grafikkort når pungen er fyldt, og så kommer jeg sikkert selv til at stille
et dumt spørgsmål - men til den tid er det sikkert om Geforce 6 og Radeon
Googol ;)
Du kan læse mere på http://www.usenet.dk/netikette/ om hvordan overdommerne
helst ser man opfører sig - specielt afsnittet om at quote er godt !

Torben

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 17-01-02 11:43

Tommy Petersen wrote:

> jeg havde set langt tilbage men ikke fundet noget jeg kunne bruge.

Jamen, så er det jo ikke dig som jeg brokker mig over.

Det kan godt være jeg skulle havde uddybet lidt mere hvad jeg mente, for jeg
kan godt se der er flere som har misforstået mit indlæg. Min mening var ikke at
skræmme folk fra at stille spørgsmål eller antyde at nogen spørgsmål er for
dumme eller ligende. Jeg finder det blot frustrerende at der er så mange som
spørger om det samme og som af den grund må formodes ikke at kigge i tidligere
indlæg, det gør jo at alt bliver mere uoverskueligt og at der bliver brugt en
masse energi på noget som kunne være gjort smartere.

Samtidig er der en pæn del af spørgsmålene om hvorvidt grafikkort A er
hurtigere end grafikkort B som altså bedst besvares ved at læse nogle test, da
de giver et mere nuanceret billed end blot A er bedre end B. Så kan man jo
eventuelt stille supplerende spørgsmål til sådanne tests, gerne med links til
den eller de test man har læst, for det vil jo give et bedre grundlag for
debatten.

> da der åbentbart sidder nogle helt fantastisk kloge mennesker(dommere)der
> hellere vil smide en spand lort i hovedet på folk i stedet for at komme med
> noget fornuftigt

Hvis du opfatter mit indlæg som en spand lort, så vil jeg gerne advare om
usenet gennerelt for i forhold til hvad der ellers forekommer kan jeg vist godt
tillade mig at sige det var meget civiliseret.

Mvh

Bruno