Info om GSX 600F søges
Fra : Tim Hoffmann

Dato : 15-01-02 23:11

Hejsa

Jeg er blevet tilbudt en GSX 600F rimeligt billigt.

Men inden jeg springer ud i det vil jeg gerne høre folks erfaringer med sårn
en model.
Jeg har bla hørt at nogle årgange har problemer med knasterne. Den jeg har
kig på er en 97'er model.

Så hvis der er nogen af Jer der har noget godt/skidt om denne model, så
modtages det med kyshånd

46 dage tilbage.. aah

Mvh

Tim Hoffmann - Snart en GS500E til salg

Fra : Morten C.

Dato : 16-01-02 13:51

"Tim Hoffmann" <news@marius-nielsen.dk> wrote in message
> [...]
> en model.
> Jeg har bla hørt at nogle årgange har problemer med knasterne. Den jeg har

Well - nogen siger, at der er noget med knasterne...

På min, der nu har rundet 77.000km er der ikke noget - dog kan man svagt
begynde at høre knastkæden - men kun under kold tilstand.

Et minus er ofte bagdæmperen. Så hut jeg visker, skal den faktisk skiftes
hvert 3 år.. og den imo ret så dyr, sådan en fætter, så det springer folk
desværre let og elefant hen over.

Bagpæren vil gerne springe ofte.
Ligeledes med nummerpladelyset

Nogle motorer er ikke glade for at køre med NGK-tændrør. Men Bosch
derimod... Det skal være model XR4CS, Automagnetro i Ingerslevsgade tlf
33311105
Best 0242-150-501 - de spiller for vildt! (Men koster også 86.- pr stk)

MVH
Morten C.
x-GSX600F-ejer :c)

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 16-01-02 17:46

> Well - nogen siger, at der er noget med knasterne...
>
> På min, der nu har rundet 77.000km er der ikke noget - dog kan man svagt
> begynde at høre knastkæden - men kun under kold tilstand.
Okay. Nu er jeg ikks så faens motorkyndig. Hvad vil der ske/hvad vil det
koster, hvis knasterne/knastkæden springer, eller hvad sådan en mon gør ?

> Et minus er ofte bagdæmperen. Så hut jeg visker, skal den faktisk skiftes
> hvert 3 år.. og den imo ret så dyr, sådan en fætter, så det springer folk
> desværre let og elefant hen over.
What !. Det lyder da mystisk. Er det fordi den er defekt ? eller er det bare
en sliddel som jeg ikke troede ?

> Bagpæren vil gerne springe ofte.
> Ligeledes med nummerpladelyset
Okay. Det er nok ting jeg kan leve med. Det kan jeg selv ordne

> [...]
> 33311105
> Best 0242-150-501 - de spiller for vildt! (Men koster også 86.- pr stk)
Fino. Denne mail må jeg hellere gemme. Det kunne jo være jeg fik brug for
det

Mvh

Tim - 2*GS500E

Fra : Morten C.

Dato : 17-01-02 00:36

> Okay. Nu er jeg ikks så faens motorkyndig. Hvad vil der ske/hvad vil det
> koster, hvis knasterne/knastkæden springer, eller hvad sådan en mon gør ?

Jeg var for "sjov skyld og narrestreger" inde at forhøre mig hos Aagesen,
hvad de skulle have for det.
Her fik jeg den besked, at der var jo en del plasticarbejde, for at de kunne
komme ind til motoren i det hele taget, så jeg skulle nok regne med omkring
4 timers arbejde - HVIS de vel at mærke kunne "nøjes" med at trille den nye
knastkæde på.
Tabte de den, eller der skete noget andet, skulle motoren skilles halvt fra
hinanden - med der til øget tidsforbrug. Og når man så alli'wl havde skidtet
åbnet, så var der sikkert en ting eller to, man "lige så godt" kunne skifte
med det samme.
Prisen på den "nemme/hurtige" måde lagde ca. på 3500 - den anden turde han
ikke spå på....

Hvad det koster at skifte en knast aner jeg ikke :-/
-Mon ikke Armand bl.a kunne have et svar herpå? :c)

*snip noget om bagdæmperen*
> What !. Det lyder da mystisk. Er det fordi den er defekt ? eller er det
bare
> en sliddel som jeg ikke troede ?
Nopes, det er vist "bare" en sliddel.
Den kan du jo ikke som sådan skifte olie på, som du kan med forgaflen (Efter
hvad jeg har fået at vide)
Nyprisen er på omkring 2800, og du kan vel for ca. 500 mere få en af de
proff'e udgaver, der imo varer noget længere, og du selv kan skifte olie på.

*snat en lygte*
> Okay. Det er nok ting jeg kan leve med. Det kan jeg selv ordne

Jæb, 2 stk på Staoil koster 34,95 :c))

> Fino. Denne mail må jeg hellere gemme. Det kunne jo være jeg fik brug for
> det

Og her kommer så gentagelsen .-P
Bosch XR4CS, tlf 33311105.
Der sælges ikke så mange af den slags i landet, normalt er der ikke mere end
5-8 stykker i hele DK - men de kan få dem hjem inden for et lille døgns tid,
og går det helt galt, kan de have dem hjemme fra fabrikken i løbet af 3
timer.... :c)) Mod en nævneværdig overpris

60K lyder som en OK pris, uden at vide mere om den, end at det er en '97'er.

/Morten C.

Fra : Jonas Holt

Dato : 17-01-02 07:53

> [...]
> åbnet, så var der sikkert en ting eller to, man "lige så godt" kunne skifte

Lyder lidt specielt sådan som du fortæller det.
Taber man kæden kan man vel bruge en magnetdimmer? Jeg har en "skruetrækker" på 45-50 cm med en magnet i enden der kan
klare 270 g. Jeg ved de kan fås med op til 3 kg løfteevne! Jeg tror det er billigere at købe sådan en end at skille
motoren ad.

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 17-01-02 19:27

> Jeg var for "sjov skyld og narrestreger" inde at forhøre mig hos Aagesen,
> hvad de skulle have for det.
Nårhja, Det kunne jeg jo også selv have gjort. det er 15 minutter herfra på
cykel

> Prisen på den "nemme/hurtige" måde lagde ca. på 3500 - den anden turde han
> ikke spå på....
Ulp.. Nå. Men kan jo håbe på at det ikke sker for lige netop mig

> Hvad det koster at skifte en knast aner jeg ikke :-/
> -Mon ikke Armand bl.a kunne have et svar herpå? :c)
Vi ser om han opdager os

> [...]
> Nyprisen er på omkring 2800, og du kan vel for ca. 500 mere få en af de
> proff'e udgaver, der imo varer noget længere, og du selv kan skifte olie
okay. Det er nok også til at leve med. Den er jo noget billigere i indkøb
end cbr'eren eller zx'eren.

> 60K lyder som en OK pris, uden at vide mere om den, end at det er en
'97'er.
Ja, jeg ved heller ikke rigtigt mere om den. 14.000km, og holder i garage.
Men nu regner jeg med at tage op og se på den, så må vi se hvad der sker

Tak for hjælpen

Tim - Med 2 gs500'ere

Fra : Morten C.

Dato : 17-01-02 20:40

> '97'er.
> Ja, jeg ved heller ikke rigtigt mere om den. 14.000km, og holder i garage.
> Men nu regner jeg med at tage op og se på den, så må vi se hvad der sker

Det lyder dælme billigt.
Hvis den så er i guldfarven (den man kan få ståp*k af at kigge på), da det
kun var (så vidt vides) i '97 den farve var på markedet - så kan du vist kun
gøre et scoooop :c))

> Tak for hjælpen
No problem, dude :)

--
MVH
Morten C.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 17-01-02 21:07

> [...]
> kun var (så vidt vides) i '97 den farve var på markedet - så kan du vist
Hmm. Det ER guldfarven... Og det var sårn set det der mest har holdt mig fra
at købe den.. Jeg ved sku ikke om jeg synes den er lidt for porno til mig

Mvh

Timo - Med 1 sort og 1 grøn GS500E

Fra : boe

Dato : 17-01-02 21:37

"Tim Hoffmann" <news@marius-nielsen.dk> skrev i en meddelelse

Jeg ved sku ikke om jeg synes den er lidt for porno til mig

Hvis man får stritijavertus af at kigge på den, så er den - det ville
også blive belastende med tiden!

Bo, VF1000F

Fra : Morten C.

Dato : 17-01-02 23:37

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> Hvis man får stritijavertus af at kigge på den, så er den - det ville
> også blive belastende med tiden!

Det kommer vel an på, hvor meget man leger med rullen... altså den der
sidder længst fremme med højre arm udstrakt

--
MVH
Morten C.

Fra : Morten C.

Dato : 17-01-02 23:36

> [...]
fra
> at købe den.. Jeg ved sku ikke om jeg synes den er lidt for porno til mig

Fårk!
:c)

Det har intet med porno at gøre.
Think of you little dinge-ling, it will still work, even with gold :c)

Var det ikke fordi, jeg stod og var på vej ud af døren til andre
himmelstrøg, og dermed kan få den ret billigere, så ville jeg slå til :c)

--
MVH
Morten C.

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 23:40

Tim Hoffmann <news@marius-nielsen.dk> skrev i en

> Vi ser om han opdager os

Man kan da heller ikke få lov at ignorere noget som man faktisk ikke kan
give et præcist svar på !

Mange motorcykler á f.eks Kawa Z 1000, skal have knastakslerne
afmonteret for at komme til de shims hvormed ventil-spillerummet
justeres. Og eftersom at prisen for et service på en sådan ikke er
horribel anderledes end for andre, kan det ikke være "knast af + knast
på"-arbejdet der koster
:-/
Derudover er der jo så knastens egenpris, som i selv kan udersøge
ligesåvel som jeg!
Alm. knastkæder (á cykelkæde-agtige) skulle nok kunne leveres med
samleled, hvorved at et knastkædeskift principielt ikke bør være
besværligere end et bagkædeskifte :-/

Tabt kæde under montering!?
Jeg tror nok at jeg istedet for at skulle skille hele motoren, vile
bruge mindst de første par aftener på at fange eller genmontere kæden
omkring nedre takthjul v.h.a. alskens himstregimser :-/

--
Armand.

Fra : d_j

Dato : 16-01-02 14:45

"Tim Hoffmann" <news@marius-nielsen.dk> wrote in message

> Hejsa
>
> Jeg er blevet tilbudt en GSX 600F rimeligt billigt.

hvad er rimeligt billigt, hvis du ellers vil ud med det??

dj

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 16-01-02 17:40

> hvad er rimeligt billigt, hvis du ellers vil ud med det??
Tjoe. Jeg kunne få den for 60kkr
Den er fra 97 og har kørt 14000, og er pæn (garagemc)

Mvh
Tim

Fra : Armand

Dato : 16-01-02 17:50

Tim Hoffmann <news@marius-nielsen.dk> skrev i en

> Jeg er blevet tilbudt en GSX 600F rimeligt billigt.
> Jeg har bla hørt at nogle årgange har problemer med knasterne. Den jeg
> har kig på er en 97'er model.

Jeg har været knastrevseren over alle, og det er sikkert at de
oliekølede GSXR og GSXF 750 har været meget plaget af materiale skader
(á huller i overfladen) på knasterne. GSXR 1100 har også haft problemet
med sikkerhed.
Der er flere der har bedyret at Bandit'erne ikke skulle have problemet;
men eftersom at Suzuki ikke løste problemet da de efter 10 år ændrede
netop knasternes profiler for at drosle den oliekølede motor til brug i
750'er Slingshot'en, giver mig mistro til om det er blevet bedre på
Bandit'erne, efter at motoren fik samme tur til dén brug :-/
Til gengæld har jeg (i modsætning til for GSXR of GSXF's
vedkommende )endnu ikke haft øjnene indenfor ventildækslet på en Bandit,
hvorfor jeg ingen modargumenter har - Kun mistro :-|

Jeg anskuer de vilde spring i prislejet for Slingshot'er, som at der
jævnligt er en "varm kartoffel" i omløb ( = billigere at skynde sig at
sælge, end at reparere ), og med lidt frækhed kan jeg godt påstå
det samme hvis dit tilbud er lige rigeligt billigt :-/

Gør evt. som Jacob Barfod gjorde efter at have overvejet mine bandbuller
grundigt imod sin egen forelskelse i en Slingshot:
Få lov til at give modellen et service for din regning inden handelen -
Hvis der derunder findes skader på knasterne, kan du jo nå at bakke ud,
eller foreholde sælger sagen ved en genforhandling af prisen; men
udgiften er din selvrisiko, som du (i fald at der ikke er noget at
finde) selv nyder godt af, derved at maskinen efterfølgende er frisk
serviceret. Og sælger får serveret løftet om samme service, som lokkemad
for at hoppe på aftalen!!

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 17-01-02 09:04

> [...]
> finde) selv nyder godt af, derved at maskinen efterfølgende er frisk
> serviceret. Og sælger får serveret løftet om samme service, som lokkemad

Jep, det virkede for mig! Husk dog en enkel ting (som jeg glemte): Ved
bestilling af servicet (hedder det servicen eller servicet?) er det en god
idé at specificere, at man ikke skal have lavet maskinen i tiptop stand.

I mit tilfælde blev det nemlig et ret dyrt serviceeftersyn, der blev fx
skiftet træge kabler og deslige. Det ville jeg have været ked af at betale
for, hvis jeg ikke havde endt med at købe maskinen.

--
Jakob

Fra : boe

Dato : 17-01-02 09:33

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message

> [...]
> skiftet træge kabler og deslige. Det ville jeg have været ked af at betale
> for, hvis jeg ikke havde endt med at købe maskinen.

Det enkleste ville nok være at få værkstedet til at lette på låget ind til
knasterne. Hvis de er dårlige, sættes låget på igen - for så er der jo ikke
nogen grund til at lave service for (ikke)køberens regning.

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 16:33

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en

> [...]
> Hvis de er dårlige, sættes låget på igen - for så er der jo ikke nogen
> grund til at lave service for (ikke)køberens regning.

Jup!

á: "vær venlig at checke knasternes overflade for fejl ("pitting"), og
hvis de er gode, så stil lige ventilerne nu i er derinde!"

--
Armand.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 17-01-02 19:34

> [...]
ikke
> nogen grund til at lave service for (ikke)køberens regning.
God ide.
Jeg tror jeg vil høre sælger om vi kan lave sådan en aftale

I skal have tak for jeres hjælp alle sammen

Mvh

Tim

Fra : Morten C.

Dato : 17-01-02 20:43

"Tim Hoffmann" <news@marius-nielsen.dk> wrote in message
> Jeg tror jeg vil høre sælger om vi kan lave sådan en aftale
>
> I skal have tak for jeres hjælp alle sammen

Men omvendt... efter 14.000 km.... Det skulle sq ikke vær' nø'venni'.

Det er først omkring 50-60kkm, at problemet opstår som regel på disse
gix'ere.

den, som jeg havde, havde på tidspunktet for aflivningen kørt 77kkm, og var
en '91'er
Da jeg købte den i slutningen af marts havde den "kun" kørt 51kkm...

--
MVH
Morten C.

Fra : Armand

Dato : 18-01-02 00:36

Morten C. <Xnews@my4ever.dk> skrev i en

> Men omvendt... efter 14.000 km.... Det skulle sq ikke vær' nø'venni'.
> Det er først omkring 50-60kkm, at problemet opstår som regel på disse
> gix'ere.

Så meget desto mindre risikofrit for sælger!

Men:
Min svogers GSXR 750 havde tydelige fejl, da vi skeptiske selv checkede
ved 25.000 KM
Derved at værkstedet ikke så noget (= ignorerede det!!!) ved dét
eftersyn, kan man godt mistro at skaden allerede kan have været tilstede
ved eftersynet inden (= 18.000KM) - Det kan ihvertfald ligesågodt have
været ved 19.000KM at hullerne brød igennem :-/

Han solgte den sidenhen; men havde jævnligt kontakt med køber, der kunne
berette at den skulle have en ny knast ved 50.000 KM

Ligesom for de oliekølede Zuki'er der har kørt langt over 100.000 KM og
hvis ejere endnu ikke har set noget til problemet, er det også muligt at
en skade viser sig endog meget tidligt - Skaden er som sådan ikke
slid-relateret, men består af små knappenålsstore hulrum tæt under
overfladen, som der så kan blive såvel slået, som slidt hul ind til!

--
Armand.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 18-01-02 22:43

> [...]
> slid-relateret, men består af små knappenålsstore hulrum tæt under
> overfladen, som der så kan blive såvel slået, som slidt hul ind til!
Hmm. Det lyder jo ikke så godt alt det dersens

Men jeg finder lige lidt flere spørgsmål

1. Hvad sker der vis der går huller i dem ? Smaderen den det hele, vælter
dyret, eller kører den bare ikke længere ?
2. Hvis (når) man får lavet/skiftet knasterne, er det så endnu en gang l*rt
man sætter i ? eller får man det samme blot nyere l*rt i ? (nogen der nævnte
Microsoft ? :-9 )

Mvh

Timo - Nørd

Fra : Morten C.

Dato : 18-01-02 23:34

"Tim Hoffmann" <news@marius-nielsen.dk> wrote in message
> 1. Hvad sker der vis der går huller i dem ? Smaderen den det hele, vælter
> dyret, eller kører den bare ikke længere ?

Den slides hurtigere, da hærdningen derved forsvinder - ligesom hvis du
kender til et galvaniseret stykke vandrør? Går der først hul på
galvaniseringen, varer det ikke lang tid før det er rusten.
Næsten det samme sker med knasten, når hærdningen er fyldt med huller.
En hærdning er jo på en måde en varmeafleder - og hvis hærdningen er væk,
kan den ikke aflede varmen. Og hvad sker der med jern, når det er varmet
tilstrækkeligt op? Det bliver blødt - trods evt. effektiv smøring.

> [...]
l*rt
> man sætter i ? eller får man det samme blot nyere l*rt i ? (nogen der

Ligesom du selv bestemmer om du vil køre med Windåze eller om du vil køre
med en LiFux-dunk, så bestemmer du jo også selv hvilken materiale og
kvalitet din nye knast skal være.
Jeg vil sige, at chancerne for at du får en gang lort, er efterhånden ved at
være lille.
mon ikke Suzuki har fundet ud af det, ligesom M$, at kvalitet skal blive
bedre med tiden - for man opnår aldrig toppen alligevel :c))

Hvorvidt du så i det hele taget kommer til at opleve det, er der endnu
mindre chancer for, vil jeg mene.

Når du køber cyklen er den 4 år gammel.
Lad os sige at du kører 6 kkm om året, og der er ikke konstateret noget på
knasten nu.
Den havde nu kørt 14kkm, dvs om *måske* 36 kkm kan man *måske* se nogle
lille bitte mikro små - enkelt hul i knasten.
Det er først om 6 år.
Da er maskinen 10 år gammel. Du vælger at lade den køre 20kkm mere. Så er
den 13-14 år gammel.
1) mon du har den så længe?
2) hvis ja, så kigger du på den igen efter 20kkm (og sikkert også flere
gange inden da, fordi du jo selvfølgelig har fået lært dig selv, hvordan du
ser efter det .-) men finder ud af, at den egenligt kan holde 2 år
mere....nu er den så 16 år gammel - mon ikke det var bedre at kigge efter en
ny? :))
Der findes sikkert til den tid også et hav af den model, og derfor ikke lige
frem just noget samlerobjekt.
3) Tag højde for miljø-politik, afgifter osv... Sælg igen
4) Nu har jeg ikke flere ideer, hvordan du slipper for det :))

--
MVH
Morten C.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 19-01-02 19:08

> Den slides hurtigere, da hærdningen derved forsvinder - ligesom hvis du
Okay. Den linie er jeg med på. Men jeg aner intet om vandrør

> [...]

> Når du køber cyklen er den 4 år gammel.
> Lad os sige at du kører 6 kkm om året, og der er ikke konstateret noget på
hmm.. Min GS'er kørte 15.000km i sidste sæson. Meeen, det var også den
første. Så det kan være man ikke kører så meget de efterfølgene år. Men jeg
tvivler

Mvh

Timo - Som takker for alle rådene. Og nu vil tage op og se om der kan leves
med pornofarven

Fra : Armand

Dato : 19-01-02 04:30

> [...]
> 1. Hvad sker der vis der går huller i dem ? Smaderen den det hele,
vælter
> dyret, eller kører den bare ikke længere ?

Hullerne er kun lige den opbrudte top af et større hul, hvorved kanterne
vil fremstå meget skarpe, og derved virke som et råkostjern på på
pågældende vippearm, hvis kromlag vil blive slidt af. Herved vil der ske
det at udgiftsrækken forlænges
Specielt for 7½'er Slingshot'en er dette kritisk eftersom at den aksel
som vippearmene vipper over, er monteret siden-ind i topstykket - Lige
dér hvor stellet løber tæt forbi => ekstraudgifter for at få vippet
motoren halvt ud af stellet så vippearmsakslerne kan komme ud

> 2. Hvis (når) man får lavet/skiftet knasterne, er det så endnu en gang
> l*rt man sætter i ? eller får man det samme blot nyere l*rt i ? (nogen
der
> nævnte Microsoft ? :-9 )

Det er med samme chance for 18.000km hhv. 200.000km

--
Armand.