hverdagsmad
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-01-02 22:08

Godaften

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der hver dag har et problem med at finde
på hvad jeg skal lave til aftensmad, men det er i hvert fald mit evige
problem.
problemet er også det, at både min kæreste og jeg er temmelige kræsende, så
det ender altid med de samme retter, så som bøf, spaghetti med kødsovs,
frikadeller osv, hvilket efterhånden er ret trivielt.
Er der nogen der har nogen opskrifter på hverdagsmad, som de vil dele med
mig.

Mange hilsner fra
Bolette

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 15-01-02 22:18

"Bolette Nielsen" skrev i en meddelelse

> [...]

> frikadeller osv, hvilket efterhånden er ret trivielt.
> Er der nogen der har nogen opskrifter på hverdagsmad, som de vil dele med

En ide, som jeg har givet med succes til andre er, at lave en liste over de
retter i kan lide, og som I gider/kan lave til hverdag. Sørg for at der er
15-20 forskellige retter.

Start fra toppen af listen og start forfra når du har været det hele
igennem.

Selvfølglig skal man ikke være helt styret af listen - men de dage, hvor man
ikke lige har overskud til at tænke nyt har man listen at støtte sig til -
og de dage, hvor man har tid og overskud kan man så lave noget andet - evt.
kigge dybt i en kogebog....

Kåre

Fra : zcully

Dato : 15-01-02 22:38

Jeg har det lidt på samme måde, men også fordi det skal være så billigt som
muligt (for mit vedkommende).
Så jeg er begyndt at eksperimentere med alt muligt. I øjeblikket pizza. Har
prøvet at lave alm. pizza, indbagt og her på det sidste er jeg begyndt at
købe de der forskellige panderetter man kan få og komme sådan en halv pose
på med noget ost. Det smager faktisk ret godt.
Prøv at eksperimenter lidt......

/Zcully

P.s: Sidste uge gik mit eksperimenteren forresten ud over kartofler hæ hæ

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-01-02 07:11

Zcully skrev:

> her på det sidste er jeg begyndt at købe de der forskellige
> panderetter man kan få og komme sådan en halv pose på med
> noget ost. Det smager faktisk ret godt.

Men er det specielt billigt? Jeg ved ikke om vi snakker om det
samme, men hvis jeg tænker tilbage på de frosne "panderetter" jeg
en gang imellem har købt, så har de været dyre i forhold til hvad
de indeholdt - ofte er det jo ikke andet end en pose frosne grønt-
sager (ærter, bønner, majs, ...) med ris og en minimal kødmængde
(og smagen har ikke været noget at skrive hjem om, men det er en
anden side af sagen).

Men nemt er det...

// Klaus

Fra : Niels Henriksen

Dato : 16-01-02 11:09

"Klaus Alexander Seistrup" <spamtrap@magnetic-ink.dk> wrote in message

> [...]
> sager (ærter, bønner, majs, ...) med ris og en minimal kødmængde
> (og smagen har ikke været noget at skrive hjem om, men det er en

Hvis det er dem hvor man kun tilsætter kød og vand, så er de gode nok...

Niels

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 16-01-02 06:25

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev följande i meddelandet:

> Jeg ved ikke om jeg er den eneste der hver dag har et problem med at
> finde på hvad jeg skal lave til aftensmad, men det er i hvert fald mit
> evige problem.

Prøv at kigge efter idéer i damebladene, aviserne og tilbudsaviserne, og
henne i supermarkedet, der ligger som regel en masse opskrifter man kan
tage med hjem helt gratis.

Eller prøv på nettet, se fx ugens madplan / indkøbsseddel på
www.1st-gourmet.dk/gourmet.nsf/frontpage?OpenForm
- idag onsdag skal vi ha' lammedeller med fetaost og courgetter

eller www.kvik.dk/madweb/kvikmadweb.asp og tilmeld nyhedsbrev, og få
ugens menu tilsendt.

eller menuforslag og gæstekokke på
www.appetit.dk/dagensmenu.asp

eller se ISO's opskrifter på
www.iso.dk/servlet/extraware.article.showArticle?wfw=1003336622573&ident
=Opskrifter (hele linket skal med)

eller www.madgal.dk/recipes/
www.maduniverset.dk/
http://hjem.get2net.dk/a-aa-madopskrifter/
www.nordre-frihavnsgade.dk/kogebog/index4.html (Weblines Kogebog
http://home4.inet.tele.dk/pja
www.karoline.dk/
www.toersleff.dk/
www.dr.dk/prj/mad/ (div. opskrifter fra radio- tv-programmer)
www.favoretten.dk/
www.gladformad.dk/
etc... etc...

Derudover ses mad-opskrifter på tekst-tv:

DR1 Kogebogen s. 680
TV2 Opskrifter s. 350
DK4 Olsen - den skaldede kok, s. 434, 453
SVT1 Recept s. 680
TV4 Recept s. 660
NRK1 Mat-opskrifter s. 506
etc..

Tak for mad - og go' jagt!

--
Mvh. ©¿©
Peter W. Bosse

I denne uge i SuperBrugsen:
Cantuccini Colussi (mandelkager) 300 g, spar 6,00
Tilbudspris: DK19,95 (€2,69)

ISO:
Cantuccini Toscani (mandelsmåkager) 200 g, spar 3,00
Tilbudspris: DK16,95 (€2,28)