EOleSysError (D5)
Fra : Peter Reeves

Dato : 15-01-02 22:03

Delphi 5
Jeg har et 'sjovt problem' jeg har lavet et program der bruger
regneark(workbook ) jeg kan køre det på min egen pc og på pc'er der har
installeret Delphi på andre maskiner får jeg fejlen:

Først : Fejl i <ukendt>

derefter

Exception EOleSysError in module Test.exe at 00050ECC
klassen ikke registreret.

M.v.h.
Peter Reeves
reeves@mail.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-01-02 22:44

Hej Peter

Peter Reeves skrev i meddelelsen
<3c44998c$0$80503$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
>Først : Fejl i <ukendt>
>
>derefter
>
>Exception EOleSysError in module Test.exe at 00050ECC

F1Book er en ActiveX Control og den skal registreres på de
maskiner du bruger den på. Først skal du selvfølgelig være
sikker på at den findes

Den hedder vcf132.ocx. (der er muligvis andre OCX eller
DLL filer som også skal være der for at den virker)

Herefter kan du prøve C:\Windows\system\regsvr32 vcf32.ocx

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-01-02 23:44

"Steen Jensen" <steen.jensen@mail.dk> wrote in message

> F1Book er en ActiveX Control og den skal registreres på de
> maskiner du bruger den på. Først skal du selvfølgelig være
> sikker på at den findes

Og du skal være sikker på, at du har lov til at kopiere filen til disse
andre maskiner og at det ikke kræver en licens. Jeg kender ikke F1book,
så det er blot ment som en advarsel.

Hilsen
Uffe

Fra : Thomas Rose

Dato : 15-01-02 23:05

Hej Peter,

"Peter Reeves" <reeves@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Først : Fejl i <ukendt>
>
> derefter
>
> Exception EOleSysError in module Test.exe at 00050ECC

EOleSysError er en fejltype der er forbundet med OLE/COM teknologien, og
anvendes bl.a. af COM-objekter som primær exception type. Den specifikke
fejl du får ("Class not Registered"), antyder at dit program anvender en
COM komponent, der ikke er registreret på den maskine, hvor programmet
køres.

Hvilken type komponent er dit regneark, du refererer til? Hvis der er tale
om en ExcelWorkbook er problemet muligvis, at Excel ikke er installeret på
de maskiner, hvor den pågældende fejl optræder. Dvs. at den Excel-specifikke
COM komponenent der anvendes i din applikation ikke er
registreret/installeret på maskinen.

Hmm... Har de maskiner, hvor Delphi er installeret, også Excel installeret?
Hvis ikke, kan programmet så også køre på maskinen (og ikke bare compile)?

Cheers,
Thomas

Fra : Peter Reeves

Dato : 20-01-02 23:02

Tak for de gode råd, det var som Steen skrev at jeg skulle
registrere ocx filen i registreringsdatabasen.

Fra : Peter Reeves

Dato : 21-01-02 08:44

Hej
Tak for svarene
Steens løsning med ar ocx filen skulle registreres i regstreringsdatabasen
var korrekt.

Tak igen
Peter
Peter Reeves <reeves@mail.dk> skrev i en