Syd Afrika - Port Elizabeth
Fra : john-pilely

Dato : 15-01-02 22:00

Hejsa !

Vi skal på ferie i Port Elizabeth til februar.
Er der nogle der har erfaringer fra stedet gode/dårlige ?
Hvor finder man et godt hotel med udsigt over vandet til en rimelig pris ?
Er der seværdigheder som vi ikke må gå glip af ?
Er der specielle forholdsregler vi skal tage ?

Al info. bliver modtaget med kyshånd........

Hilsen Sanne

Fra : Gard Karlsen

Dato : 16-01-02 08:20

Hei

Jeg har vært i Sør-Afrika ved 3 anledninger og jeg har kjørt fra Cape Town
til Port Elizabeth på den såkalte Garden Route. Jeg har lagt ut en del
bilder samt et reisebrev på min hjemmeside og kansskje du kan få noen gode
tips der. Adressen til siden er http://donar.netpower.no/~ghk/

Håper at du får en fin tur

Mvh
Gard Karlsen
gard@karlsen.ms

Fra : Nik

Dato : 19-01-02 19:50

Hej,
Port Elisabeth er en okay by. Rar som sådan.
Vi backpack'ede dernede for et par år siden og var der nogle dage i starten
af november måned.
Efter sigende skal man passe lidt på ikke at "flashe" værdigenstande på
gaden - meeen er det ikke altid sådan ?!
De har en af landets bedre restaurenter "Aviemore", der er et besøg værd. De
laver lokal mad af lokale ingredienser.Vi havde hørt om den og en aften vi
var ude "at traske i gummisko og slidt T-shirt - uden en øre på lommen" kom
vi forbi. Nå, vi gik der ind. Folk sad dér i deres *meget* pæne tøj og
tjenerne gik rankt rundt med hvide viskestykker på armen. Det så lige
lovligt fint ud efter vores standard. Men tjeneren i døren bød os inden for,
selv om der faktisk var fuldt hus og vi fik plads i gårdhaven. Det var
GODT! - og dyrt sammenlignet med "almindelige" restaurenter dernede. Kanon
"seafood" anretning! Havde vi lige planlagt det - og havde taget lidt flere
penge med den aften - havde den fået hele armen derinde.
Prøv det.
Nu tog vi så op til Krüger, men ellers har de en elefantpark "Addo", der
skulle være sjov at se.

/nikolaj