hvad ønsker I af et filmsite?
Fra : Max Møller

Dato : 15-01-02 21:00

Hej alle

Inspireret af diskussionen længere nede, kunne jeg da godt tænke mig at
spørge, hvad I synes er vigtigst ved et filmsite? Jeg skal med det samme
afsløre, at jeg er med til at lave http://www.filmibiffen.dk

Og vi har simpelthen ikke ressourcer til det hele. Så det er jo interessant
at vide, om det er anmeldelser, nyheder (som begge har været nævnt),
premierelister, konkurrencer eller noget helt andet, I ønsker jer.

Max Møller

Fra : Niclas Dahl

Dato : 15-01-02 21:18

Det er et svært spørgsmål... som der tit stilles på http://film.jubii.dk,
Og svaret må være at, man ligesom i andre anmelder postioner, ikke kan gøre
alle glade, men istedet prøve at dække et så stort publikum til at starte
med, for derefter at hanke op i de små detaljer...
Det svære ved bl.a. anmeldelser er at man skal lave et valg, lige fra
starten: En dyb (og tit fortvivlende kedelig) anmeldelse, der går i dybden
med alle små detaljer, og som tit ødelægger oplevelsen for den person der
ikke har set film. Eller en lidt mere overfladisk, der får alt det
grundlæggende med og som kun kommentere det der skiller sig... Præcis som 9
klasses dansk afgangsprøve: Dyk ned i det der er specielt for den omtalte
ting (i dette tilfælde anmeldelser).
Personligt er jeg helt klart til sidstnævnte, det giver det bedste overblik
for den der skal se en film, for første gang. Det giver tit nogle -
forholdsvis - korte tekster, der går i dybden med det som Anmelderen har
lagt vægt... Derfor er det Skidesvært at være anmelder....

Det med havd der skal stå på siden, er bedst selv at afgøre, uden at drage
ALLE med ind i det, for ellers ender man med en side der skal dække alles
behov... Og det er uholdbart...

For de fleste siders vedkommende har det (forbavsende) lidt at gøre med
design... se blot en side som fx http://imdb.com - der praktisk talt har et
alt for reklamebaseret design... For nogen er det irriterende, men for de
fleste film fans er det indholdet der tæller og det er jo en database uden
lige...

Håber noget af dette gav mening...

Niclas - http://www.hwain.subnet.dk

"Max Møller" <max@ http://www.freechess.org/Events/Anniversary/> skrev i en
meddelelse news:lK%08.800$XA5.22651@news000.worldonline.dk...

Fra : Mikkel Winther

Dato : 15-01-02 21:52

"Max Møller" <max@dogme98.dk> wrote in message
> [...]
> at vide, om det er anmeldelser, nyheder (som begge har været nævnt),
> premierelister, konkurrencer eller noget helt andet, I ønsker jer.

Jeg var lige inde på sitet og jeg synes umiddelbart det ser rimeligt godt
ud. Jeg ville dog ønske at der var nogle "officielle" anmeldelser i stedet
for bare dem som brugerne har skrevet. Jeg har en tendens til at stole mere
på nogen som anmelder en masse film på et rimeligt seriøst plan end på nogle
tilfældige brugere.

Nyhedssektionen virker ret god, den mindede mig lidt om det blad man får i
Nordisk Films Biografer (hedder det ikke også noget med i biffen?). Det
ville dog være rart med links til uddybende artikler (hvis de findes).

Og så kan jeg godt lide at der er en reklame i bunden, slut. Der er ikke
noget værre end sider som er overklistret med bannere.

m.

Fra : Max Møller

Dato : 16-01-02 01:28

Hej Mikkel

> [...]
mere
> på nogen som anmelder en masse film på et rimeligt seriøst plan end på

Prøv at kigge igen - der er faktisk også officielle anmeldelser.

Max

Fra : Mikkel Winther

Dato : 16-01-02 01:46

> Hej Mikkel

> mere
> nogle
>
> Prøv at kigge igen - der er faktisk også officielle anmeldelser.

Ah... udmærkede anmeldelser faktisk (ved første øjekast).

m.

Fra : Mikkel Winther

Dato : 16-01-02 02:39

> [...]
>
> Inspireret af diskussionen længere nede, kunne jeg da godt tænke mig at
> spørge, hvad I synes er vigtigst ved et filmsite? Jeg skal med det samme

Jeg tror der er en bug på jeres side. Jeg skrev en anmeldelse af Løftet, og
fik en fejlmeddelelse (Mail send failure. Error was 503 must have sender and
recipient first). Så prøvede jeg igen, men fik den samme fejl. Nu er min
anmeldelse så dukket op alligevel. To gange.

m.

Fra : Jakob Harming

Dato : 18-01-02 00:03

Der skal være hyperlinks.

Når der står et navn skal der være et link der fortæller om personen/filmen.
Altså hvad han har været med osv.
Jeg synes det er noget af det bedste hvis en side er skruet sammen på en god
interaktiv måde. Godt være det bare er mig, dog tror jeg det ikke.

Mvh Jakob