Hvilket kort med dual-funktion???
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 15-01-02 20:22

Hej

Jeg er på vej til at investere i et grafikkort med dual-funktion til to
skærme. Jeg ved faktisk ikke en skid om grafikkort, så her kan jeg bruge
andres hjælp.

Jeg bruger min maskine mest til fotoarbejde og spil. Så kort og godt kræver
jeg meget af både 2D og 3D siden. Jeg har forstået (fornemmet) at hvad det
angår får jeg den mest optimale løsning med et Radeon 8500, da andre kort
ikke er så gode i 3D. Er der nogen der kan bekræfte det?

Til gengæld har jeg lige læst nogle ældre poster om drivere til kortet der
ikke fungerer særligt godt. Hvad er der at sige om det, sådan kort og godt?

Jeg har et innovision 32Mb TNT2 kort i nu, så jeg tror ikke jeg er særlig
forvent mht 3D, i forhold til hvad jeg forstår at andre nyere kort yder. Jeg
vil blive meget glad for nogle bud på hvad der kunne være den rigtige
løsning for mig, og helst skåret ud i pap.

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 15-01-02 21:16

Det kommer lidt an på, hvad du vil spille. Jeg har kørt med et Matrox G400.
Det kunne kun trække Operation Flashpoint med alle detaljer sat laaaangt
ned...

Så et Radeon 8500 er nok et godt valg - det er også lidt fremtidssikret. Dét
med driverne er der ikke problemer med mere. Der skulle endda komme nye
drivere om et par uger, der virkelig skulle rykke!

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 16-01-02 00:45

> [...]
> med driverne er der ikke problemer med mere. Der skulle endda komme nye
> drivere om et par uger, der virkelig skulle rykke!

Men hvad med dual-view funktionen? Er den lige så god på Radeon8500'eren i
Win2k som på Matrox'en?
Så vidt jeg ved er Matrox de eneste (næsten) der har fuldt ud funktionerbare
dual-view drivere.

mvh Stig

Fra : Thomas

Dato : 16-01-02 15:30

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Win2k som på Matrox'en?
> Så vidt jeg ved er Matrox de eneste (næsten) der har fuldt ud

Jeg har ikke selv prøvet det på mit eget kort, men du kan læse lidt om det
her: http://www.ati.com/na/pages/products/pc/hydrademo/choose.html

--
MVH

Thomas