Max connections / fejl 71
Fra : Kristian Poulsen

Dato : 15-01-02 19:58

Hej NG

På arbejdet har vi en OS/2 fil server, der er til ca 130 brugere +- et par
stykker.

Når der er mange på serveren- de logger på med net use i logon scriptet, så
kan de sidste ikke komme på, da der ikke er flere ressourser på serveren til
at lade dem komme på.

Er der en måde hvorpå man kan skrue på værdien så jeg fx kan komme op på 150
brugere fx ?

Mvh
/Kristian

Fra : Thomas Lersey

Dato : 16-01-02 00:05

Kristian Poulsen wrote:

> [...]
> at lade dem komme på.
>
> Er der en måde hvorpå man kan skrue på værdien så jeg fx kan komme op på 150

Antallet af brugere konfigureres i lanman.ini (maxusers). Har du brugt tunings
programmet ?
Hvis ikke, så kan du her angive antallet af brugere, printere, shares m.m.m.
programmet vil
derefter udregne diverse ændringer til config.sys, protocol.ini og lanman.ini.

Du kan have ca. 250 brugere på en netbios stak. Bruger du tcpbeui kan du
installere 4
virtuelle tcpbeui stakke på den samme fysiske adapter og med mulighed for 16
fysiske
adaptere skulle du nok kunne klare dine 150 brugere.

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 16-01-02 17:24

Hej

"Thomas Lersey" <thomas@lersey.dk> wrote in message

> [...]
16
> fysiske
> adaptere skulle du nok kunne klare dine 150 brugere.

Nu er jeg totalt minus OS/2 bruger, er bare administrator for det......
Lyder lidt underligt...
Hvad er det for et tunings program?

Du må gerne lave en bcc til kkp@sparbankvest.dk så ser jeg den der også.

/Kristian

Fra : Thomas Lersey

Dato : 17-01-02 17:28

Kristian Poulsen wrote:

> Nu er jeg totalt minus OS/2 bruger, er bare administrator for det......
> Lyder lidt underligt...
> Hvad er det for et tunings program?

I folderen "Lan Services File and Print" finder du programmet "Warp Server
Tuning Assistant".
Dette er navnet under Warp Server for e-business, i den gamle version havde det
vist nok et lidt andet navn.
Programmet som kaldes er c:\ibmlan\nstune.exe.

Inden du bruger det bør du tage en backup af config.sys, protocol.ini og
ibmlan.ini.
Programmet viser dig de ændringer det vil lave i filerne.

Du kan også rette maxusers i ibmlan.ini og se om systemet så vil starte og
efterfølgende kontrolere om der opstår fejl med kommandoen
"net error /r".

/thomas