Hvor meget standard er DECT?
Fra : BJ

Dato : 15-01-02 18:22

Baggrunden for spørgsmålet er:
Jeg har en Philips Xalio (base + ekstra håndsæt) og vil gerne anskaffe endnu
et håndsæt. Spørgsmålet er så, om jeg kan købe et håndsæt af andet
mærke/type og regne med, at det virker sammen med Xalio basen. DECT er jo en
standard - eller er det?

BJ.

PS.: Skulle nogen have et ekstra Xalio håndsæt, kunne jeg måske være
interesseret i at købe (Undskyld, det er vist OT)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-01-02 18:44

"BJ" <bentjorgensen(nospam)@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et håndsæt. Spørgsmålet er så, om jeg kan købe et håndsæt af andet
> mærke/type og regne med, at det virker sammen med Xalio basen. DECT er

DECT er en standard for overførsel af data, dvs svarende til ethernet.
For at sikre at telefonerne snakker samme sprog kan du kigge efter et
GAP (Generic Access Profile) mærke. Så er du sikker på at alle alm.
funktioner virker

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Testresultater af tr~

Dato : 17-01-02 14:09

On Tue, 15 Jan 2002 18:22:15 +0100, "BJ" <bentjorgensen(nospam)@it.dk>
wrote:

> [...]
>et håndsæt. Spørgsmålet er så, om jeg kan købe et håndsæt af andet
>mærke/type og regne med, at det virker sammen med Xalio basen. DECT er jo en

Hej BJ.

Man kan ikke 100% regne med at de almindelige funktioner
(udgående/indkommende opkald) virker, fordi et ekstra håndsæt af andet
fabrikat er opgivet til at være GAP-kompatibelt.

Du kan læse mere om problemerne omkring GAP-kompatibiliteten her:
http://home.worldonline.dk/~bba/cordless/dect-gap.htm

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
Bent Andersen