Andet multimedie
bentjuul 3670
PhotoShop 6.0 Bibel
Fra : Mythos

Dato : 15-01-02 18:33

Hej i gruppen

Er der nogen der kender PhotoShop 6.0 Biblen som bog, er den noget at gå i
gang med, for en der kan en del i PhotoShop, men gerne vil lære mere ?
Det er fordi jeg er "kommet" til at hente en pdf-fil med bogen, men der er
ret meget at læse, men hvis den ikke giver noget, så vil jeg kyle den ud
igen.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 15-01-02 19:03

Mythos skrev:

> [...]
> hente en pdf-fil med bogen, men der er ret meget at læse, men
> hvis den ikke giver noget, så vil jeg kyle den ud igen.

Photoshop biblen er egentlig ikke en bog hvor du kan lære tips og
tricks. Derimod beskriver den samtlige funktioner i Photoshop.
(Det er derfor den er så stor som den er.)
Hvis du vil lære nogle nye ting eller smarte måder at gøre nogle
ting på, så kan jeg i stedet anbefale Classroom in a book-bøgerne.
Det er Adobes forlag der udgiver disse bøger og her er der mange
øvelser du kan følge trin for trin.

Madsen.

Fra : Mythos

Dato : 15-01-02 20:27

> [...]
> ting på, så kan jeg i stedet anbefale Classroom in a book-bøgerne.
> Det er Adobes forlag der udgiver disse bøger og her er der mange

De bøger du omtaler, der vil jeg holde med dig at de er gode, men jeg vil
komme med et men, for jeg har selv 4.0 udgaven, jeg har på jobbet 5.0 bogen,
og der er immervæk ikke den store forskel, så om jeg vil ofre penge på 6.0
ved jeg ikke. Jeg har bestilt den på biblioteket for at se hvor stor forskel
der er, er der ikke den store forskel, så dropper jeg den.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 15-01-02 21:06

Mythos skrev:

> [...]
> bestilt den på biblioteket for at se hvor stor forskel der er,
> er der ikke den store forskel, så dropper jeg den.

Det er muligt. Jeg har pløjet Photoshop 5.5 biblen igennem, men har
ikke set 6'eren.
Mht. 'Classroom in a book' så har jeg den til Photoshop 6.0 og vil
mene at den på sin vis er bedre hvis det er øvelser man gerne vil
rode med. Jeg ved dog ikke hvor stor forskel der er på de forskel-
lige versioner af bøgerne, men jeg tvivler på at det er ret meget.
Så meget nyt kommer der jo trods alt heller ikke fra version til
version af Photoshop.

Madsen.

Fra : Punishers Inc.

Dato : 15-01-02 19:12

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ret meget at læse, men hvis den ikke giver noget, så vil jeg kyle den ud

??? Du skulle tage at give den til mig i stedet for!

Bible er sammenlignelig med WOW! serien; altså virkelig dybdegående
baggrundsstof om det pågældende program. Jeg har ikke læst Bible, men
derimod Photoshop WOW! 5.5, og sjældent har jeg lært så meget på en gang! Du
skulle nu vælge at beholde den Kim.
Men som sagt vil jeg da gerne have en kopi hvis du alligevel har tænkt dig
at smide den ud.

Mvh
Rasmus

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 15-01-02 23:27

Hej Kim
Har du noget imod at fortælle hvor du har fundet "biblen" som pdf
mvh
HC

Fra : Mythos

Dato : 16-01-02 07:28

"Hans Chr. M. Andersen" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kim
> Har du noget imod at fortælle hvor du har fundet "biblen" som pdf
> [...]
Det ved jeg ikke om jeg har noget imod, du kunne jo være en af dem der spore
sagerne og så buster os
Den er fundet via KaZaA, jeg skulle lige prøve det så omtalte "program" og
så fandt jeg den på den måde. Hvis du selv skulle falde for fristelsen, så
kan jeg oplyse at den fylder ca. 175Mb.

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 16-01-02 08:50

> så fandt jeg den på den måde. Hvis du selv skulle falde for fristelsen, så
> kan jeg oplyse at den fylder ca. 175Mb.

Vær dog opmærksom på, at hvis det er den pdf fil, som følger med bogen på en
CD-rom, så kan man ikke printe fra den.

Der findes rigtig mange bøger om Photoshop, prøv engang at søge på
www.amazon.com søgeresultatet er 371 bøger. Hvis det er forskellige
teknikker, man leder efter, så fandt jeg en bog på Amazon, som hedder
Photoshop 6 Killer Tips. At dømme efter de anmeldelser, som er Amazon, så er
den bestemt værd at kigge nærmere på. Den findes desværre ikke på de danske
biblioteker

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-01-02 14:25

> [...]
er
> den bestemt værd at kigge nærmere på. Den findes desværre ikke på de

Nu har jeg godt nok ikke prøvet det, men der vises i bunden at den fylder
ca. 1200 sider, så mon ikke man kan printe den, jeg gør det ikke, det vil jo
kræve et mindre lager af farve-patroner
Det med Photoshop 6 Killer Tips ikke er på danske biblioteker, er vel ikke
det store problem. Jeg har ladet mig fortælle at hvis efterspørgslen er
rimelig (hvad de så mener med det) så vil en bog blive købt hjem.

Kim Larsen

Fra : Ninzen

Dato : 16-01-02 20:47

Kim Larsen <klx@dr.dk> wrote:

> Det med Photoshop 6 Killer Tips ikke er på danske biblioteker, er vel ikke
> det store problem. Jeg har ladet mig fortælle at hvis efterspørgslen er
> rimelig (hvad de så mener med det) så vil en bog blive købt hjem.

Vi kan jo allesammen efterspørge den/bestille den hjem næste gang vi er
på det lokale

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Mythos

Dato : 16-01-02 22:01

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kan jo allesammen efterspørge den/bestille den hjem næste gang vi er
> på det lokale
>
> --
> Venlig hilsen Nina

Jeg skal på bibleren en af dagene, så agter jeg da at spørge. Der er en der
oppe der er så sød, jeg får næsten alt det jeg beder om

Kim Larsen

Fra : Ninzen

Dato : 19-01-02 17:52

Mythos <mythos@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg skal på bibleren en af dagene, så agter jeg da at spørge. Der er en der
> oppe der er så sød, jeg får næsten alt det jeg beder om

- Hvor sødt
Altså du har fået udrustet dit lokale bibliotek så det kan hamle op med
Grafisk Højskoles bibliotek?

Her kan man iøvrigt bestille og få sendt selv om man skulle bo på Læssø
- for et overkommeligt (det er selvfølgelig relativt) gebyr.

Via: http://www.dgh.dk/biblioteket/

Men på den måde forsvinder dine muligheder for at flirte, så du må
hellere ned bå bibleren...

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Mythos

Dato : 19-01-02 20:37

> [...]
>
> Via: http://www.dgh.dk/biblioteket/
>
> Men på den måde forsvinder dine muligheder for at flirte, så du må

spore jeg en vis form for jalousi

Kim Larsen

Fra : Ninzen

Dato : 19-01-02 23:42

> spore jeg en vis form for jalousi

Jeg synes faktisk bare det var sødt

- Med et lille pust fra det virkelige liv, med noget større farverum
(som dog ikke rigtig kommer til sin ret i dette grayscale vejr) - ingen
pixelering, banding eller posterazation - for lige at få den tilbage i
sporet

--
Venlig hilsen Nina