Andet multimedie
bentjuul 3670
Slices / udsnit af billede
Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 15-01-02 16:24

Jeg har et lille problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med:
jeg har et stort billede, som jeg vil have sliced til web.
jeg kan godt slice billedet, men hvordan kommer jeg videre og får det gemt
og indsat i min editor?
skal jeg evt gemme hver enkelt slice for sig og derefter indsætte i en tabel
eller ???
jeg benytter PS6.0/ImageReady3.0 og Frontpage2000
mvh
HC

Fra : Punishers Inc.

Dato : 15-01-02 17:08

"Hans Chr. M. Andersen" <hcma@has.dk> wrote in message

> skal jeg evt gemme hver enkelt slice for sig og derefter indsætte i en
tabel
> eller ???
> jeg benytter PS6.0/ImageReady3.0 og Frontpage2000

Det er slet ikke nødvendigt! Slice dit billede op og definér en kompression
samt faktor for hvert slice via optimize menuen. Efter du engang mener det
er klart til lancering, vælger du bare "save optimized as". Herinde kan du
vælge de korrekte html indstillinger etc. Imageready skal nok klare den
efterfølgende "tabelfiflen" for dig.

Imageready er at betegne som en WYSIWYG editor (What You See Is What You
Get), og man kan lave imponerende sites med denne.

Mvh
Rasmus

Fra : Jakob H K

Dato : 15-01-02 18:29

Punishers Inc. <PunisherOlsen@Hotmail.com> wrote:

> Imageready er at betegne som en WYSIWYG editor (What You See Is What You
> Get), og man kan lave imponerende sites med denne.

Det er vel ikke en editor, men et billedbehandlingsprogram rettet mod
web, eller er jeg helt galt på den. Det er vel prontpage der er et
WYSIWYG program, (selvom man ikke altid får hvad man ser

Hygge

Jakob H K

Fra : Punishers Inc.

Dato : 15-01-02 18:56

"Jakob H K" <ingen@mail.dk> wrote in message

> Det er vel ikke en editor, men et billedbehandlingsprogram rettet mod
> web, eller er jeg helt galt på den. Det er vel prontpage der er et
> WYSIWYG program, (selvom man ikke altid får hvad man ser

Nej, jeg tror du har ret. Jeg lod mig vist trække for meget med. Macromedia
Fireworks er vel heller ikke en editor, så vi kan vel konkludere at IR så
heller ikke er :)

Rasmus