rettigheder til virksomhedsnavn / domæne n~
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 15-01-02 14:28

Hej Gruppe

Spørgsmål vedr. rettigheder til virksomheds navn / domænenavn.

Hvis nu jeg ville starte en virksomhed og kalde den etc hostcentral.
hostcentral.com er optaget men hostcentral.dk er vidst ikke. Hvis jeg så
registerer hostcentral.dk og bruger dette som firma navn kommer jeg så i
klemme nogen steder, hvis ja hvordan?

Eller kommer jeg kun i klemme hvis hostcentral.com har registeret
hostcentral som et vare mærke eller sådan noget lignende?

På forhånd tak.

/Thomas

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-01-02 15:02

Scripsit "Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk>

> [...]
> hostcentral.com er optaget men hostcentral.dk er vidst ikke. Hvis jeg så
> registerer hostcentral.dk og bruger dette som firma navn kommer jeg så i

Måske. Hvis dem der har registreret hostcentral.com bruger
"hostcentral" til at markedsføre varer eller tjenesteydelser,
opnår de varemærkebeskyttelse blot ved at have tage navnet i
brug. Derfor kan du komme i klemme hvis du bruger samme navn
til at markedsføre varer eller tjenesteydelser i konkurrence
med de andre.

--
Henning Makholm "Hell, every other article you read
is about the Mars underground, and how

Fra : Thomas

Dato : 15-01-02 17:41

> [...]
> brug. Derfor kan du komme i klemme hvis du bruger samme navn
> til at markedsføre varer eller tjenesteydelser i konkurrence

Enig. Det centrale er spørgsmålet om, hvorvidt din påtænkte virksomhed er /
vil være i direkte konkurrence med den typer varer / tjensteydelser, som
Hostcentral (.com) tilbyder.
I så fald er det nok problematisk, at din nye virksomhed hedder noget, som
er forveksleligt med Hostcentral (.com)s varemærke.