Editor
Fra : Ostekongen

Dato : 15-01-02 14:29

Er der en nogle der kender en rigtig god Java-editor til Linux???
Jeg bruger normalt JCreator til Windows, men skal starte et projekt nu i
Linux.

Håber på et hurtigt svar,

-Ostekongen

Fra : Christian Damsgaard

Dato : 15-01-02 14:38

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote in message
> Er der en nogle der kender en rigtig god Java-editor til Linux???
> Jeg bruger normalt JCreator til Windows, men skal starte et projekt nu i
> [...]

Prøv evt. Forté fra SUN. Kræver dog meget RAM. Også JBuilder er en god
mulighed.

/Christian

Fra : Anders Johannsen

Dato : 15-01-02 14:41

> Er der en nogle der kender en rigtig god Java-editor til Linux???
> Jeg bruger normalt JCreator til Windows, men skal starte et projekt nu i
> Linux.

Jeg kan anbefale Emacs med JDEE (jdee.sunsite.dk), hvis man sætter pris på
en god editor.

Alternativt kan Borlands JBuilder også fås til Linux.

/A

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-01-02 16:52

"Anders Johannsen" <anders@johannsen.com> writes:

> Jeg kan anbefale Emacs med JDEE (jdee.sunsite.dk), hvis man sætter pris på
> en god editor.

Er endnu ikke opdateret til Emacs-21. Emacs 20.7 virker dog fint.

Er selv efterhaanden ved at vaere overbevist over at Forte er et
forbloeffende program, men det kraever virkelig sin maskine.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Anders Johannsen

Dato : 15-01-02 17:09

> Er endnu ikke opdateret til Emacs-21. Emacs 20.7 virker dog fint.

Jeg kører nu selv med JDEE i Emacs 21

'M-x version' giver

GNU Emacs 21.1.1 (i386-debian-linux-gnu, X toolkit, Xaw3d scroll bars)
of 2001-12-06 on raven, modified by Debian)

JDEE er version 2.2.6.2

/A

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 15-01-02 17:46

Anders Johannsen wrote:

> på

> Jeg kører nu selv med JDEE i Emacs 21

Det gør jeg også. Virker fint...
Jeg bruger aldrig andet, men GUI arbejde er dog stadig lidt svært
(dette er et vink til Sun, LAV DESIGNET AF GUI OM!!!)
Er der nogen som ved om der bliver pillet ved det i 1.4??
Jeg kører stadig 1.3.1, jeg er ikke til beta-ting.

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 15-01-02 18:03

Martin Ehmsen wrote:

> (dette er et vink til Sun, LAV DESIGNET AF GUI OM!!!)

Hvad synes du da der skal laves om?

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 15-01-02 18:20

> (dette er et vink til Sun, LAV DESIGNET AF GUI OM!!!)

Jeg synes det virker fint. Opbygningen af GUI'en er af samme filosofi
som bag GTK og QT. Sidstnævnte er jeg dog ikke enormt bekendt med, så
opfat det som min opfattelse.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-01-02 23:16

> [...]

> GNU Emacs 21.1.1 (i386-debian-linux-gnu, X toolkit, Xaw3d scroll bars)
> of 2001-12-06 on raven, modified by Debian)

Check om debuggeren virker. Der er nogen GUD-afhaengigheder som
foerst er blevet fikset meget fornyligt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Brian Matzon

Dato : 15-01-02 14:47

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote in message news:3c442e91$0$62846$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der en nogle der kender en rigtig god Java-editor til Linux???
> Jeg bruger normalt JCreator til Windows, men skal starte et projekt nu i
> Linux.
FLAMEWAR!! :)

<flamesuit>

Bedste editor (*wink* *nudge*) - gratis:
Netbeans (www.netbeans.org)

</flamesuit>
/Brian Matzon

Fra : Lars Dam

Dato : 15-01-02 17:53

On Tue, 15 Jan 2002 14:28:59 +0100, "Ostekongen"
> [...]

>Er der en nogle der kender en rigtig god Java-editor til Linux???
>Jeg bruger normalt JCreator til Windows, men skal starte et projekt nu i

Har for nyligt stiftet bekendtskab med Idea fra IntelliJ
(www.intellij.com) - og jeg syntes det er en _klar_ vinder. Desværre
et 'kommercielt' program, men findes i en 24 dags evaluerings udgave.

>-Ostekongen

vh. ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Karsten

Dato : 16-01-02 14:59

On Tue, 15 Jan 2002 17:52:52 +0100, Lars Dam wrote:

> Har for nyligt stiftet bekendtskab med Idea fra IntelliJ
> (www.intellij.com) - og jeg syntes det er en _klar_ vinder. Desværre et
> 'kommercielt' program, men findes i en 24 dags evaluerings udgave.

Jeg kan klart tilslutte mig den holdning. IntelliJ er simpelthen genialt:)
Hvis du er stud. kan du få den til 99$

--
/Karsten

Fra : egon.worldonline.dk

Dato : 16-01-02 22:15

JEg tilslutter mig også denne editor.

PÅ arbejde kørere vi med den i projekt med 10 mand med cvs ant opsætning
og det spiller bare.

Er en utrolig god kodeeditor og når du har lært de shortcuts som findes
skifter du aldrig

mvh
flemming

Fra : T

Dato : 15-01-02 18:23

> Jeg bruger normalt JCreator til Windows, men skal starte et projekt nu i

Jeg har selv brugt JCreator, men er også skiftet til Linux.
Jeg bruger nu JEdit (www.jedit.org) med stor fornøjelse.

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 15-01-02 21:40

Hej,

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der en nogle der kender en rigtig god Java-editor til Linux???
> Jeg bruger normalt JCreator til Windows, men skal starte et projekt nu i
> Linux.

Hvad med at prøve AnyJ? Jeg har netop selv downloadet og installeret den til
både Windows og Linux, men ikke haft tid til at lege med den endnu.

Den har det hele:

For the beginner
AnyJ's advanced code completion and the ability of the HelpAgent to display
JavaDoc on a method level from nearby any point of the source leads to a
fast growing knowledge of the Java-Platform's huge class libraries. The easy
and intuitive approach of AnyJ's visual GUI-Builder allows for creation of
Swing-GUI-Applications quickly, without the requirement to deal with layout
managers.

The professional user
will profit from AnyJ's various source navigation, browsing and analyzing
capabilities. This improves source quality and eliminates redundancy caused
by lack of project knowledge. Its multi-platform availability, the
specialization on HTML, XML and various Java technologies makes AnyJ the
ideal solution for building clientside and serverside Java Applications.

Find den her: http://www.netcomputing.de/html/main.html

</Daniel>

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-01-02 01:51

On Tue, 15 Jan 2002 21:40:27 +0100
"Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvad med at prøve AnyJ? Jeg har netop selv downloadet og installeret
> den til både Windows og Linux, men ikke haft tid til at lege med den

Den virker rigtig lækker og kører hos mig hurtigere end både JBuilder,
Forte og netbeans. Det tager dog lige en lille times tid (hos mig i
hvert fald) at få den installeret, da den parser hele din java
installation for klasser osv. så den kan bruge det til autocompletion og
lignende. Dens GUI builder er heller ikke helt dum.

Download versionen virker i 3 måneder hvorefter den begynder at komme
med en popup om at man bør registrere den.

MVH
Kim Schulz

--
[ http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser! ]