Ungerne i Olsenbanden 1
Fra : Thomas Laursen

Dato : 15-01-02 13:57

Hej, jeg har lige set Olsenbanden 1, og der er mange børn med i den.

Der er Børge, som også er med i mange af de andre film. I Olsenbanden
1, har Børge en storebror Birger og en lillesøster, som vist ikke har
noget navn. Hvor bliver den lille pige og Birger af, for de er så vidt
jeg husker ikke med i de andre film. I hvert fald ikke de sidste.

Olsenbanden er en stor del af den danske filmskat, som også blev vist i
går aftes. Andre der syntes det var en genial sammensætning af
højdepunkterne i de forskellige kup?

--
Med Venlig Hilsen

/iceman

Thomas Laursen
iceman@biteme.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-02 14:47

"Thomas Laursen" <iceman@biteme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget navn. Hvor bliver den lille pige og Birger af, for de er så vidt
> jeg husker ikke med i de andre film. I hvert fald ikke de sidste.

Det er korrekt. De blev skrevet ud. Det er kun Børge, som er med senere. I
det hele taget adskiller den første film sig meget fra de senere. Benny er
f.eks. pornofotograf, og gifter sig med Lotte Tarp - som vi heller ikke ser
mere til.

MVH
Jens

Fra : Thomas Laursen

Dato : 15-01-02 16:33

Jens Thomsen wrote:

> [...]
> Benny er
> f.eks. pornofotograf, og gifter sig med Lotte Tarp - som vi heller

Han er lidt mere end fotograf, vil hellere kalde ham CO-skuespiller,
sammen med hans kæreste / kone:)

Ingen der har hørt grunden til at børnene blev skrevet ud af filmene?

--

Hilsen

Thomas
--
Med Venlig Hilsen

/iceman

Thomas Laursen
iceman@biteme.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-01-02 16:41

Thomas Laursen <iceman@biteme.dk> writes:

> Ingen der har hørt grunden til at børnene blev skrevet ud af filmene?

Det var vel et simpelt kreativt valg: Det fungerede bedre med kun et barn.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Rhythm

Dato : 15-01-02 17:56

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. pornofotograf, og gifter sig med Lotte Tarp - som vi heller ikke

Eller Benny´s flotte hvide amerikaner vogn der pludselig blev til et sort
rustvrag.

Rhythm

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-02 18:36

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Eller Benny´s flotte hvide amerikaner vogn der pludselig blev til et sort
> rustvrag.

Det er vel bare et spørgsmål om at lade være med at vaske og passe den?

Jeg har i øvrigt den gamle bog om banden fra Nordisk Films Forlag stående,
men umiddelbart kan jeg ikke finde noget om ændringen med børnene. Desværre.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-01-02 14:43

> [...]

> noget navn. Hvor bliver den lille pige og Birger af, for de er så vidt
> jeg husker ikke med i de andre film. I hvert fald ikke de sidste.

De blev - sammen med Bennys faste kæreste/forlovede/kone (jeg kan ikke
huske hvad hun var) - solgt til den hvide slavehandel, for at få råd
til at producere film nummer 2. Nordisk Film fik dysset det ned ved at
dele overskuddet med pressen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-01-02 14:49

> [...]
> noget navn. Hvor bliver den lille pige og Birger af, for de er så vidt
> jeg husker ikke med i de andre film. I hvert fald ikke de sidste.

Nej, de forsvinder vist bare efter første film. Pist væk. Men
det er også godt det samme, for så vidt jeg husker, fungerer
det bedre, når der kun er en, som så til gengæld er lidt med
i plottene.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk