styring af flere textboxe fra samme change
Fra : hom

Dato : 15-01-02 12:36

hej
hvis der kommer en ændring i en eller flere tekstbokse skal jeg kunne styre
dem fra samme change, istedet for at skulle skrive det for hver enkelt
tekstboks

--
Henrik

Fra : Jan Olsen

Dato : 15-01-02 13:23

Hej Henrik

Den nemmeste vej er at tilføje

en tekstbox på din form, dernæst markere - og kopiere den.

Når du nu vælger indsæt, bliver du spurgt, om du vil oprette et control
array, hertil svarer du ja.

Nu hedder din første textbox f.eks. text1(0) og den næste
text1(1) osv.osv.

De deler samme hændelser som f.eks. change

Ved hjælp af variablen Index i hændelserne kan du se hvilken textbox som
bliver manipuleret

Jan Olsen

Fra : hom

Dato : 15-01-02 14:59

"Hej Jan

jeg har lige et par spørgsmål mere.
nu har jeg 28 tekst bokse(som er lavet) som for data fra en database

1) hvordan laver jeg et control arrey nemmest når jeg nu har lavet
tekstboksene

2) vl det have effekt på hvordan de forskellige tekstbokse regere overfor
databasen

m.v.h
Henrik

Fra : Jan Olsen

Dato : 15-01-02 16:12

Hej Henrik

1)

Jeg tænkte nok, at det ikke var så enkelt

Du kan ikke - så vidt jeg ved - lave bestående textboxe om til arrays bare
sådan lige. Derfor foreslår jeg at du i stedet laver en sub-rutine og ligger
den ind i alle tekstboxenes change

Ok, du skal kopiere den ind 28 gange, men på den anden side når du først har
gjort det, så skal du kun rette et sted efterfølgende.

sub-rutinen vil typisk se sådan ud

Private Sub MinChangeRutine (MinTextbox as TextBox)

Select Case MinTextbox.Name

Case "Navn"

Case "Adresse"

Case ........

End Select

End Sub

2) Jeg tror det ikke, men det kommer an på så meget.......

Fra : preben nielsen

Dato : 15-01-02 19:02

> [...]
en database

> 1) hvordan laver jeg et control arrey nemmest når jeg nu

Du vælger et fælles navn, f.eks. "tbData". Første textbox
omdøber du til "tbData" og sætter Index attributten til 0.
Næste textbox omdøber du til "tbData" og den skulle så
automatisk få Index = 1, osv.

--

/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk