/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Garantibevis?
Fra : Lisbeth Jakobsen


Dato : 15-01-02 11:51

Hej.

Jeg har netop købt en cd-brænder i Netto (godt tilbud) men jeg fik ikke noget
garantibevis, kun en almindelig kassebon. Jeg spurgte ekspedienten om bon'en
var garantibevis, og han svarede at "ja, for de jo alligevel ikke kunne
reparere det hvis det gik i stykker, kun give pengene tilbage". Men jeg er nu
alligevel i tvivl om det er gyldigt. Der står intet om mærke eller model, kun
"CD-BRÆNDER 899,-" og jeg er ligeledes i tvivl om de 2 års garanti stadigvæk
gælder.

Skal jeg have et rigtigt garantibevis eller ER en intetsigende kassebon
virkelig nok?

Venlig hilsen
Lisbeth


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Morten Bjergstrøm (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 15-01-02 12:07

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev:

> Skal jeg have et rigtigt garantibevis eller ER en intetsigende
> kassebon virkelig nok?

Ja da. Du skal bare kunne bevise dit køb og der er kassebonen god nok.
Iøvrigt er det min oplevelse, at reklamationer i Netto aldrig giver
problemer.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk
Miljøkemisk Forum: http://forum.miljokemi.dk

Christian R. Larsen (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 15-01-02 12:58

Morten Bjergstrøm <nospam@dafnie.dk> skrev i artiklen
<Xns91977B4F6EDDC.miljokemi.dk@130.226.1.34>...
> "Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev:
>
> > Skal jeg have et rigtigt garantibevis eller ER en intetsigende
> > kassebon virkelig nok?
>
> Ja da. Du skal bare kunne bevise dit køb og der er kassebonen god nok.
> Iøvrigt er det min oplevelse, at reklamationer i Netto aldrig giver
> problemer.

Nu kan det vel ikke udelukkes, at der er forskel på en dåse flåede tomater
og en cd-brænder...


boe (15-01-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 15-01-02 13:04

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:01c19dbb$e2914160$f0cd010a@0009-2006...

> > Ja da. Du skal bare kunne bevise dit køb og der er kassebonen god nok.
> > Iøvrigt er det min oplevelse, at reklamationer i Netto aldrig giver
> > problemer.
>
> Nu kan det vel ikke udelukkes, at der er forskel på en dåse flåede tomater
> og en cd-brænder...

Jo, det kan da godt udelukkes. Hvad skulle forskellen i denne sammenhæng
være? Der er da bestemt ikke noget krav om, at man skal have andet bevis for
købet end en kvittering. Og ikke engang en kvittering er der faktisk krav
om. Man skal bare kunne bevis, at man har købt og hvornår.

Mvh Bo



Christian R. Larsen (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 15-01-02 14:52

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i artiklen
<3c441a98$0$17382$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> news:01c19dbb$e2914160$f0cd010a@0009-2006...
>
> > > Ja da. Du skal bare kunne bevise dit køb og der er kassebonen god
nok.
> > > Iøvrigt er det min oplevelse, at reklamationer i Netto aldrig giver
> > > problemer.
> >
> > Nu kan det vel ikke udelukkes, at der er forskel på en dåse flåede
tomater
> > og en cd-brænder...
>
> Jo, det kan da godt udelukkes. Hvad skulle forskellen i denne sammenhæng
> være?

Jeg ville - hvis jeg var netto-bestyrer - være mere tilbøjelig til, uden
videre at bytte de flåede tomater.

> Der er da bestemt ikke noget krav om, at man skal have andet bevis for
> købet end en kvittering. Og ikke engang en kvittering er der faktisk krav
> om. Man skal bare kunne bevis, at man har købt og hvornår.

Enig, mit udsagn var slet ikke møntet på det juridiske.

Lisbeth Jakobsen (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jakobsen


Dato : 15-01-02 13:04

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:01c19dbb$e2914160$f0cd010a@0009-2006...

> Morten Bjergstrøm <nospam@dafnie.dk> skrev i artiklen
> <Xns91977B4F6EDDC.miljokemi.dk@130.226.1.34>...
> > "Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev:
> >
> > > Skal jeg have et rigtigt garantibevis eller ER en intetsigende
> > > kassebon virkelig nok?
> >
> > Ja da. Du skal bare kunne bevise dit køb og der er kassebonen god nok.
> > Iøvrigt er det min oplevelse, at reklamationer i Netto aldrig giver
> > problemer.
>
> Nu kan det vel ikke udelukkes, at der er forskel på en dåse flåede tomater
> og en cd-brænder...

Jeg har hidtil heller aldrig haft problemer med Netto hvis noget skulle byttes,
men netop fordi der jo nu er længere garanti på end de sædvanlige dagligvarer
jeg køber i Netto er jeg i tvivl. I Føtex, som jo er samme koncern får man jo
da et garantibevis hvis man køber noget som der i øvrigt ER garanti på. Stadig
udskrevet à la kassebon, men dog med GARANTIBEVIS øverst.

I øvrigt kan jeg ikke se Morten Bergstrøms (og visse andres) indlæg på
Newsgate. Jeg ved godt det er OT, men er der nogen der ved hvorfor?

Hilsen
Lisbeth


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

boe (15-01-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 15-01-02 13:12

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message
news:d8095d879fa87c9bd75cd038eaaee5d9.15796@mygate.mailgate.org...

> I øvrigt kan jeg ikke se Morten Bergstrøms (og visse andres) indlæg på
> Newsgate. Jeg ved godt det er OT, men er der nogen der ved hvorfor?

Jeg ved det ikke, men kan det være "ø" i hans efternavn (danske karakterer),
som newsgate ikke kan lide. Jeg tror nemlig ikke, at newsgate filtrerer på
indlæggets indhold - undskyld Morten

Mvh Bo



Martin Edlich (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-01-02 13:52

In article
<d8095d879fa87c9bd75cd038eaaee5d9.15796@mygate.mailgate.org>,
"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote:

> I øvrigt kan jeg ikke se Morten Bergstrøms (og visse andres) indlæg på
> Newsgate. Jeg ved godt det er OT, men er der nogen der ved hvorfor?

Pga en lille linje i headeren: X-No-Archive: yes - men det er jeg nok
ikke den rette til at svare på, da jeg har samme linje i min header
(fjernet i dagens anledning).

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Morten Bjergstrøm (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 15-01-02 14:30

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev:

> Jeg har hidtil heller aldrig haft problemer med Netto hvis noget
> skulle byttes, men netop fordi der jo nu er længere garanti på end
> de sædvanlige dagligvarer jeg køber i Netto er jeg i tvivl. I
> Føtex, som jo er samme koncern får man jo da et garantibevis hvis
> man køber noget som der i øvrigt ER garanti på. Stadig udskrevet à
> la kassebon, men dog med GARANTIBEVIS øverst.

Du behøver skam ikke at være bekymret. Som jeg skrev i det indlæg du
ikke kunne se [1] skal du bare kunne bevise, at du har købt den
pågældende vare og der er en almindelig kvittering helt fin.

[1] Pga. X-No-Archive som Edlich også nævner.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk
Miljøkemisk Forum: http://forum.miljokemi.dk

Morten Bjergstrøm (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 15-01-02 14:24

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev:

> Nu kan det vel ikke udelukkes, at der er forskel på en dåse flåede
> tomater og en cd-brænder...

Hvad skulle forskellen være? At Netto behandler reklamation anderledes
når det drejer sig om relativ dyr elektronik? Det er ikke min
oplevelse.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk
Miljøkemisk Forum: http://forum.miljokemi.dk

Christian R. Larsen (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 15-01-02 14:53

Morten Bjergstrøm <nospam@dafnie.dk> skrev i artiklen
<Xns919792894F8F5.miljokemi.dk@130.226.1.34>...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev:
>
> > Nu kan det vel ikke udelukkes, at der er forskel på en dåse flåede
> > tomater og en cd-brænder...
>
> Hvad skulle forskellen være? At Netto behandler reklamation anderledes
> når det drejer sig om relativ dyr elektronik?

Jeg har aldrig prøvet det, men det kan vel ikke udelukkes.



Morten Bjergstrøm (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 15-01-02 15:08

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev:

>> Hvad skulle forskellen være? At Netto behandler reklamation
>> anderledes når det drejer sig om relativ dyr elektronik?
>
> Jeg har aldrig prøvet det, men det kan vel ikke udelukkes.

Man kan aldrig udelukke noget, men det er ikke min oplevelse.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk
Miljøkemisk Forum: http://forum.miljokemi.dk

Mickey (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 15-01-02 15:51

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in
news:01c19dbb$e2914160$f0cd010a@0009-2006:

>> Ja da. Du skal bare kunne bevise dit køb og der er kassebonen
>> god nok. Iøvrigt er det min oplevelse, at reklamationer i Netto
>> aldrig giver problemer.
>
> Nu kan det vel ikke udelukkes, at der er forskel på en dåse
> flåede tomater og en cd-brænder...

Netto er fløjtende ligeglade hvad der. De skriver en returseddel og
smider tingene ud eller tilbage til leverandøren...

- ja, jeg har arbejdet i netto engang...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Peter G C (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 15-01-02 16:06

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message
news:Xns91977B4F6EDDC.miljokemi.dk@130.226.1.34...

[klip]

> Ja da. Du skal bare kunne bevise dit køb og der er kassebonen god nok.

Enig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste