FZ50 - Kun for børn?
Fra : Martin Orvad

Dato : 15-01-02 12:00

Hej med jer

Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50. Sådan en rigtig
gammelmandsknallert med en lille kasse bagpå.

Men...

Jeg har så godt som ingen forstand på knallerter. Jeg har nu fundet ud
af, at man skal fjerne plomberingen ved for eksempel at købe en ny
indsugningsstuds.

Skal man bare skifte den? Er der noget der efterfølgende skal
indstilles?

Hjælp mig! Brug gerne udtryk et barn ville kunne forstå...

På forhånd tak

Martin

Fra : Henning Lund

Dato : 15-01-02 13:16

Martin Orvad griflede følgende ned:

> [...]
>indsugningsstuds.
>
>Skal man bare skifte den? Er der noget der efterfølgende skal

Du kan også få en til at dreje 3 mm af toppen på cylinderen og så
lægge en 3-4 bundpakninger i, det giver et pænt resultat.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Tobias Jensen

Dato : 23-01-02 17:02

> Du kan også få en til at dreje 3 mm af toppen på cylinderen og så
> lægge en 3-4 bundpakninger i, det giver et pænt resultat.

> [...]

Hvad skulle det hjælpe at smide 3-4 bundpakninger i efter topstykket er
blevet planet ?

Fra : Henning Lund

Dato : 23-01-02 18:23

Tobias Jensen skrev:

>Hvad skulle det hjælpe at smide 3-4 bundpakninger i efter topstykket er
>blevet planet ?

Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : maulwurf

Dato : 24-01-02 13:18

hej

> < KLIP>
> Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
> værkstedet når vi lavede puch motorer til cross

Ja man kan også pade krumtaphusset ud så når stempelt går i bund kan
benzinen kun komme op i skylde kanlen og ikke bag om stempelt.

prøv det ,jeg haftgode resultad med det på en puch VZ 50 samen med dit trigs

MVH

René
-_- puch ud cykel hjem

Fra : Tobias Jensen

Dato : 24-01-02 14:34

maulwurf <maulwurf@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4FFB71.6A9EE745@c.dk...

> [...]
> benzinen kun komme op i skylde kanlen og ikke bag om stempelt.
>
> prøv det ,jeg haftgode resultad med det på en puch VZ 50 samen med dit

Ville det også gi et godt resultat på min Hot50 med Warrior usdtødning,
planet topstykke, begrensning i vario fjernet....

Fra : maulwurf

Dato : 24-01-02 15:03

Det er svært og sig man bliver nød til af skille motoren ad og se hvordan
det se ud når stæmpled er i bund.

hvis du har set en cross'er der er skildt ad kan man se af nå stempled er i
bund er kun to kanale op og ingen luft til af kunne sive uden om.

Hvis du skal lave det , kan man padeud med plastik pading og slive det men
noget findt sand papier til man synte det se godt ud der efter skal det
smøres men en to komponet adelit lime,ellers holder der ikke.

MVH

René

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-01-02 15:42

"Martin Orvad" <admin@orvad.com> skrev >
> Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50.

Troede det var en knallert 30?

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen

Fra : Martin Orvad

Dato : 15-01-02 18:10

"Lasse Jensen" <lgjensen@mail.tele.dk> wrote in message

> "Martin Orvad" <admin@orvad.com> skrev >
>
> Troede det var en knallert 30?

Nej, det er skam en af dem med den lille legetøjsnummerplade. Den føles
dog som en knallert 30...

Martin

Fra : Thomas

Dato : 15-01-02 19:51

"Martin Orvad" <admin@orvad.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har så godt som ingen forstand på knallerter. Jeg har nu fundet ud
> af, at man skal fjerne plomberingen ved for eksempel at købe en ny

Der er ingen plumper i en Fz50 45 km/t knállert. Har selv haft en. Der
sidder en 16mm studs med dobbelt membran. 14mm karburator og en cylinder med
3 skyllekanaler. Min havde en topfart på 45-50 kmt. jeg udskiftede
cylinderen med en 45 alu det hjalp lidt. men ikke meget. topfart med den
orginale udstødning og alu cylinderen var 55km/t men den fik et noget
bedre træk vil du ha ny cylinder på så snak med motoline de havde eller har
måske stadigvæk en 43mm cylinder der giver et godt optræk (når vi snakker
fz50 optræk) en speciel cylinder som motoline har.

Det er en meget driftsikker kanllert men ikke så nem at tune. kan godt komme
til at køre stærkt. men ikke med de færdig købte tun. Man skal selv lavet
stumperne til for at få virkelig fart på en fz'er. Vil man køre stærkt så er
det en scooter der skal til.

mvh. Thomas

Fra : Martin Orvad

Dato : 15-01-02 21:21

"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> wrote in message

(...)
> [...]
lavet
> stumperne til for at få virkelig fart på en fz'er. Vil man køre stærkt

Tak for dit svar.

Det er nu heller ikke fordi jeg vil have den til at køre så voldsomt
meget hurtigere, men den er så frygteligt sløv i optrækket, til stor
gene for de andre trafikanter, og til stor irritation for mig. Et bedre
optræk er vigtigere end høj fart.
Måske er det en ny cylinder jeg skal gå efter. Sådan en fyr er vel
rimeligt nem at skifte, ikke?

Martin

Fra : RpR

Dato : 17-01-02 06:52

> Måske er det en ny cylinder jeg skal gå efter. Sådan en fyr er vel
> rimeligt nem at skifte, ikke?

Jov, bare du husker at alt skal være rent når du samler det og bagefter får
omdyset karburatoren med en større dyse, så er der ingen ben i det.
Husk at spænde de 4 møtrikker på topstykket over kryds!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Peter J

Dato : 28-01-02 20:24

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c46668b$0$62861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> omdyset karburatoren med en større dyse, så er der ingen ben i det.
> Husk at spænde de 4 møtrikker på topstykket over kryds!

Ja, og de første 300 km skal den køres til, så ikke noget med fuld gas i
længere tid !!

Peter
BWS NG
CBR 1000 F