|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | FZ50 - Kun for børn? Fra : Martin Orvad
 | 
 Dato :  15-01-02 12:00
 | 
 |  | 
 Hej med jer
 Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50. Sådan en rigtig
 gammelmandsknallert med en lille kasse bagpå.
 Men...
 Jeg har så godt som ingen forstand på knallerter. Jeg har nu fundet ud
 af, at man skal fjerne plomberingen ved for eksempel at købe en ny
 indsugningsstuds.
 Skal man bare skifte den? Er der noget der efterfølgende skal
 indstilles?
 Hjælp mig! Brug gerne udtryk et barn ville kunne forstå...    På forhånd tak
 Martin
            
             |  |  | 
  Henning Lund (15-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Lund
 | 
 Dato :  15-01-02 13:16
 | 
 |  | Martin Orvad griflede følgende ned:
 
 >
 >Hej med jer
 >
 >Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50. Sådan en rigtig
 >gammelmandsknallert med en lille kasse bagpå.
 >
 >Men...
 >
 >Jeg har så godt som ingen forstand på knallerter. Jeg har nu fundet ud
 >af, at man skal fjerne plomberingen ved for eksempel at købe en ny
 >indsugningsstuds.
 >
 >Skal man bare skifte den? Er der noget der efterfølgende skal
 >indstilles?
 
 Du kan også få en til at dreje 3 mm af toppen på cylinderen og så
 lægge en 3-4 bundpakninger i, det giver et pænt resultat.
 
 --
 Mvh/best regards
 Henning Lund
 icq 18805021
 
 
 |  |  | 
  Tobias Jensen (23-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tobias Jensen
 | 
 Dato :  23-01-02 17:02
 | 
 |  | > Du kan også få en til at dreje 3 mm af toppen på cylinderen og så
 > lægge en 3-4 bundpakninger i, det giver et pænt resultat.
 >
 > --
 > Mvh/best regards
 > Henning Lund
 > icq 18805021
 
 Hvad skulle det hjælpe at smide 3-4 bundpakninger i efter topstykket er
 blevet planet ?
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henning Lund (23-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Lund
 | 
 Dato :  23-01-02 18:23
 | 
 |  | Tobias Jensen skrev:
 
 >> Du kan også få en til at dreje 3 mm af toppen på cylinderen og så
 >> lægge en 3-4 bundpakninger i, det giver et pænt resultat.
 
 >Hvad skulle det hjælpe at smide 3-4 bundpakninger i efter topstykket er
 >blevet planet ?
 >
 Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
 værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
 --
 Mvh/best regards
 Henning Lund
 icq 18805021
 
 
 |  |  | 
    maulwurf (24-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : maulwurf
 | 
 Dato :  24-01-02 13:18
 | 
 |  | 
 hej
 
 > < KLIP>
 > Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
 > værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
 
 Ja man kan også pade krumtaphusset  ud så når stempelt går i bund kan
 benzinen kun komme op i skylde kanlen og ikke bag om stempelt.
 
 prøv det ,jeg haftgode resultad med det på en puch VZ 50 samen med dit trigs
 
 MVH
 
 René
 -_- puch ud cykel hjem
 
 
 
 
 |  |  | 
     Tobias Jensen (24-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tobias Jensen
 | 
 Dato :  24-01-02 14:34
 | 
 |  | 
 maulwurf <maulwurf@c.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:3C4FFB71.6A9EE745@c.dk...
 >
 > hej
 >
 > > < KLIP>
 > > Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
 > > værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
 >
 > Ja man kan også pade krumtaphusset  ud så når stempelt går i bund kan
 > benzinen kun komme op i skylde kanlen og ikke bag om stempelt.
 >
 > prøv det ,jeg haftgode resultad med det på en puch VZ 50 samen med dit
 trigs
 >
 > MVH
 >
 > René
 > -_- puch ud cykel hjem
 >
 >
 Ville det også gi et godt resultat på min Hot50 med Warrior usdtødning,
 planet topstykke, begrensning i vario fjernet....
 
 
 
 
 |  |  | 
      maulwurf (24-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : maulwurf
 | 
 Dato :  24-01-02 15:03
 | 
 |  | Det er svært og sig man bliver nød til af skille motoren ad og se hvordan
 det se ud når stæmpled er i bund.
 
 hvis du har set en cross'er der er skildt ad kan man se af nå stempled er i
 bund er kun to kanale op og ingen luft til af kunne sive uden om.
 
 Hvis du skal lave det , kan man padeud med plastik pading og slive det men
 noget findt sand papier til  man synte det se godt ud der efter skal det
 smøres men en to komponet adelit lime,ellers holder der ikke.
 
 MVH
 
 René
 
 Tobias Jensen schrieb:
 
 > maulwurf <maulwurf@c.dk> skrev i en
 > nyhedsmeddelelse:3C4FFB71.6A9EE745@c.dk...
 > >
 > > hej
 > >
 > > > < KLIP>
 > > > Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
 > > > værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
 > >
 > > Ja man kan også pade krumtaphusset  ud så når stempelt går i bund kan
 > > benzinen kun komme op i skylde kanlen og ikke bag om stempelt.
 > >
 > > prøv det ,jeg haftgode resultad med det på en puch VZ 50 samen med dit
 > trigs
 > >
 > > MVH
 > >
 > > René
 > > -_- puch ud cykel hjem
 > >
 > >
 > Ville det også gi et godt resultat på min Hot50 med Warrior usdtødning,
 > planet topstykke, begrensning i vario fjernet....
 
 
 
 |  |  | 
  Lasse Jensen (15-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Jensen
 | 
 Dato :  15-01-02 15:42
 | 
 |  | 
 "Martin Orvad" <admin@orvad.com> skrev >
 > Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50.
 
 Troede det var en knallert 30?
 
 
 --
 Venlig hilsen
 Lasse Jensen
 lgjensen@SLETMIGmobilixnet.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Orvad (15-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Orvad
 | 
 Dato :  15-01-02 18:10
 | 
 |  | 
 "Lasse Jensen" <lgjensen@mail.tele.dk> wrote in message
 news:a21fa6$huh$1@sunsite.dk...
 >
 > "Martin Orvad" <admin@orvad.com> skrev >
 > > Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50.
 >
 > Troede det var en knallert 30?
 
 Nej, det er skam en af dem med den lille legetøjsnummerplade. Den føles
 dog som en knallert 30...
 
 Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas (15-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  15-01-02 19:51
 | 
 |  | 
 "Martin Orvad" <admin@orvad.com> wrote in message
 news:a2123u$qg$1@sunsite.dk...
 >
 > Hej med jer
 >
 > Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50. Sådan en rigtig
 > gammelmandsknallert med en lille kasse bagpå.
 >
 > Men...
 >
 > Jeg har så godt som ingen forstand på knallerter. Jeg har nu fundet ud
 > af, at man skal fjerne plomberingen ved for eksempel at købe en ny
 > indsugningsstuds.
 >
 Der er ingen plumper i en Fz50 45 km/t knállert. Har selv haft en. Der
 sidder en 16mm studs med dobbelt membran. 14mm karburator og en cylinder med
 3 skyllekanaler. Min havde en topfart på 45-50 kmt. jeg udskiftede
 cylinderen med en 45 alu det hjalp lidt. men ikke meget. topfart med den
 orginale udstødning   og alu cylinderen var 55km/t men den fik et noget
 bedre træk vil du ha ny cylinder på så snak med motoline de havde eller har
 måske stadigvæk en 43mm cylinder der giver et godt optræk (når vi snakker
 fz50 optræk) en speciel cylinder som motoline har.
 
 Det er en meget driftsikker kanllert men ikke så nem at tune. kan godt komme
 til at køre stærkt. men ikke med de færdig købte tun. Man skal selv lavet
 stumperne til for at få virkelig fart på en fz'er. Vil man køre stærkt så er
 det en scooter der skal til.
 
 mvh. Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Orvad (15-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Orvad
 | 
 Dato :  15-01-02 21:21
 | 
 |  | 
 "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> wrote in message
 news:3c447a73$0$255$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 
 (...)
 > Det er en meget driftsikker kanllert men ikke så nem at tune. kan godt
 komme
 > til at køre stærkt. men ikke med de færdig købte tun. Man skal selv
 lavet
 > stumperne til for at få virkelig fart på en fz'er. Vil man køre stærkt
 så er
 > det en scooter der skal til.
 
 Tak for dit svar.
 
 Det er nu heller ikke fordi jeg vil have den til at køre så voldsomt
 meget hurtigere, men den er så frygteligt sløv i optrækket, til stor
 gene for de andre trafikanter, og til stor irritation for mig. Et bedre
 optræk er vigtigere end høj fart.
 Måske er det en ny cylinder jeg skal gå efter. Sådan en fyr er vel
 rimeligt nem at skifte, ikke?
 
 Martin
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   RpR (17-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RpR
 | 
 Dato :  17-01-02 06:52
 | 
 |  | 
 
            > Måske er det en ny cylinder jeg skal gå efter. Sådan en fyr er vel
 > rimeligt nem at skifte, ikke?
 Jov, bare du husker at alt skal være rent når du samler det og bagefter får
 omdyset karburatoren med en større dyse, så er der ingen ben i det.
 Husk at spænde de 4 møtrikker på topstykket over kryds!
 --
 - RpR
 Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com ICQ: 19284098
 "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
 --
            
             |  |  | 
    Peter J (28-01-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter J
 | 
 Dato :  28-01-02 20:24
 | 
 |  | 
 RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:3c46668b$0$62861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Måske er det en ny cylinder jeg skal gå efter. Sådan en fyr er vel
 > > rimeligt nem at skifte, ikke?
 >
 > Jov, bare du husker at alt skal være rent når du samler det og bagefter
 får
 > omdyset karburatoren med en større dyse, så er der ingen ben i det.
 > Husk at spænde de 4 møtrikker på topstykket over kryds!
 >
 > --
 >
 Ja, og de første 300 km skal den køres til, så ikke noget med fuld gas i
 længere tid !!
 
 Peter
 BWS NG
 CBR 1000 F
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |