vedr. køb af vare og vidresalg af disse
Fra : Henrik

Dato : 15-01-02 09:35

Hej
Jeg har en problemstilling som jeg håber at i kan hjælpe mig med.

Person 1 & 2 laver en virksomhed ( A ) hvor de køber nogle møbler.
Disse møbler bliver ikke betalt men har en kredit på 30 dage.
Inden betalingsdatoen bliver person 1 & 2 nu uenige om hvordan denne
virksomhed skal fungere.
Person 2 starter en ny virksomhed ( B ), hvor efter at han overtager nogle
møbler fra Firma A ( dem der endnu ikke er betalt )
Vi tager kontakt først til firma A og Person 1 & 2, hvor vi erfare at person
2 har startet egen virksomhed ( B ) og overtaget alle møbler fra Firma A,
Vi kontakter der efter Firma ( B ) og Person 2 og foreligger ham
problemstillingen, han siger at han ikke stoler på Person 1 og der for ikke
betale den manglende betaling, vi laverer sammen med vores advokat en
juridisk dokument det fratager firma ( B ) at betale Firma ( A ) for
møblerne hvis firma ( B ) betaler os.
Nu nægter firma ( B ) / Person 2 at betale os.

Hvad gør vi nu ?
Er der mulighed for at hente møblerne eller hvad?

/Henrik

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-01-02 11:24

Scripsit "Henrik" <Anonym@mail.dk>

> Nu nægter firma ( B ) / Person 2 at betale os.

> Er der mulighed for at hente møblerne eller hvad?

Nej, ikke med mindre I har taget ejendomsforbehold ved salget. Derimod
kan I - hvis virksomhed A var et I/S, hvilket din beskrivelse tyder
på - sagsøge begge bagmændene med krav om at få jeres penge. Om det
kan betale sig i praksis, må I snakke med en advokat om.

(Hov? Spørgsmålet siger at I allerede har en advokat. Kan I ikke bare
spørge ham, han kender sagen meget bedre end gruppen vil kunne komme til?)

--
Henning Makholm "*Jeg* tænker *strax* på kirkemødet i
Konstantinopel i 381 e.Chr. om det arianske kætteri..."

Fra : Henrik

Dato : 15-01-02 20:40

> (Hov? Spørgsmålet siger at I allerede har en advokat. Kan I ikke bare
> spørge ham, han kender sagen meget bedre end gruppen vil kunne komme til?)

Tak for svarene

Det er rigtigt at der er en advokat inde i billedet, dette var for at se om
der var nogle muligheder som vi burde drøfte med ham, vi vil da spørge lidt
til det som boe skrev i sit svar om "bare at hente møblerne" og så se på
hvad konsekvenserne for dette kunne være, vi taler godt nok kun om 5
kontorstole med de har en værdi på 56.000,- og det er en del penge for os.

/Henrik

Fra : boe

Dato : 15-01-02 11:31

"Henrik" <Anonym@mail.dk> wrote in message

> Hvad gør vi nu ?
> Er der mulighed for at hente møblerne eller hvad?

Tjah, jeg har da hørt om, at nogen bare henter de ubetalte effekter, hvis
det er praktisk muligt uden at anvende fysisk magt. En sådan handling vil
ganske vist måske være ulovlig selvtægt, men eftersom selvtægt er underlagt
privat påtale, så vil B skulle sagsøge dig for at forsøge at få udleveret
møblerne. Og det vil han vel næppe gøre.

Mvh Bo