Skal GeForce3 ti500 bruge compucase strømf~
Fra : Ralle

Dato : 14-01-02 23:56

Hej

Jeg har købt et Creative geforce3 ti500 for noget tid siden. Og der skal
selvfølgelig være problemer med nyt hardware. Mit problem er:

Når jeg sætter mit grafikkort korrekt i agp'en, og tænder for maskinen. Går
maskinen enten ned eller genstarter når den når til indlæsningen af win98SE
eller 2-3 sek efter den er kommet ind i win98se.

Og så er det jo jeg bliver lidt irriteret(meget), og begynder at skrive
emails til højre og venstre. Et sted får man dét at vide, et andet sted får
man dét at at vide. Og så når ingen af forslagene virker.... jah, så kan man
kun blive rigtig sur*grrr*.

Men, men... meen... Så spurgte jeg så'n lidt for sjov, der jeg købte min PC.
De sagde, at jeg bare manglede en compucase strømforsyning, fordi den fik
lidt for lidt strøm.

Aha...er det nu bare endnu et trick for at score lidt penge på en fattig
studerende... tænkte jeg så.

Men da jeg ikke rigtig har hørt noget om ekstra strøm, ville jeg lige høre
jer kloge hoveder hvad i mente.

Relevant info om mit system:

AMD Athlon Thunderbird 1400 Mhz
Epox 8k7a bundkort +DDR understøttelse
Strømforsyning på 300 W
Alle drivere er opdateret + bios
AMD 761 Chipset

Hvis i skal bruge mere info... så bare sig til! :)

Nå, håber der er en som vil hjælpe.

Tak på forhånd.

Hilsen
Ralle

Fra : Torben Larsen

Dato : 15-01-02 00:15

[snip]
> [...]
> Alle drivere er opdateret + bios
> AMD 761 Chipset
>
> Hvis i skal bruge mere info... så bare sig til! :)

Hvor mange harddiske/CD-rom drev og lign. strømslugere har du, hvilken
Biosopdatering, overclocker du, hvor mange ting sidder der på USB
stikkene.........

Torben

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 15-01-02 00:54

"Ralle" <rblp@mailme.dk> skrev:

> Men, men... meen... Så spurgte jeg så'n lidt for sjov, der jeg købte min PC.
> De sagde, at jeg bare manglede en compucase strømforsyning, fordi den fik
> lidt for lidt strøm.

Jeg aner ikke hvad en Compucase strømforsyning er,
men mon ikke der er tale om en helt ny PSU ?
Grafikkortet kan ikke strømfødes af ekstern PSU!

> Aha...er det nu bare endnu et trick for at score lidt
> penge på en fattig studerende... tænkte jeg så.

Det er bestemt ikke utænkeligt at din 300W PSU
ikke er god nok.
Men en god 300W PSU er nok.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Jones

Dato : 15-01-02 02:03

"Ralle" <rblp@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
min PC.
> De sagde, at jeg bare manglede en compucase strømforsyning, fordi den

Hvor har du købt den? Fx hvis det er Fona, som siger sådan noget, så
passer helt sikkert i 1 ud af 1000 tilfælde.

MVH Jones

Fra : Óðin

Dato : 15-01-02 05:53

> [...]
PC.
> De sagde, at jeg bare manglede en compucase strømforsyning, fordi den fik

Compucase ? Hvad er det for noget crap. Er det mærket på strømforsyningen ?
Den er garanteret ikke bedre end din egen 300W PSU. Køb din strømforsyning
på internettet, der ved man hvad man får. Jeg kan personligt anbefale
Enermax (alt for fed) og NoiseControl. Nu er det jo slet ikke sikkert, at du
SKAL bruge en bedre/kraftigere PSU. Prøv at starte med Windows i fejlsikret
tilstand og lege lidt med det. Kan den starte op i fejlsikret tilstand ? Så
prøv at skifte gfx-driver. Hent f.eks. den nyeste NVidia-driver til Win98SE.

> Aha...er det nu bare endnu et trick for at score lidt penge på en fattig
> studerende... tænkte jeg så.

Du har ganske enkelt 100% ret. Computersælgere ved absolut intet, og jeg
HADER dem. Sidste gang jeg var i noget der hedder Lefdal i Sandvika (Norge),
var sælgeren ved at begynde at tude, og blev bare ved med at sige" jamen det
er den stærkeste multimedia-pc vi har", og så læste han op fra specsene der
sad på sedlen på compen. Han vidste absolut intet om hvad man kunne få af
standarder til pcer. Han vidste ikke engang hvad der var i den pc vi stod og
snakkede om. Han fandt bare på noget. Når jeg så sagde, at "hallo mand du
står sq da og lyver (jeg blev ret sur på ham :)), det er da der da ikke
noget der hedder". Så blev han totalt rød i hovedet og begyndte at læse op
fra specs-sedlen igen. Til sidst gik han ud i baglokalet for at finde ud af
noget om computeren. LOL.

Tænk jer alt det der bliver solgt på falske udsagn. Det burde være ulovligt.
Det er jo ligesom at sige at der er en 2.0 liter motor i en bil, hvor der
faktisk kun er en 1.6 l. Jeg køber ALDRIG computerting i butikker, for det
første er det 25% dyrere, og for det andet ved du ikke hvad du får.

--
/Óðin

Fra : Ralle

Dato : 15-01-02 16:31

>Hvor mange harddiske/CD-rom drev og lign. >strømslugere har du, hvilken
>Biosopdatering, overclocker du, hvor mange ting sidder >der på USB
>stikkene.........

- Jeg har én harddisk på 20 giga
- 1 alm. 52x cd-rom drev
- 1 Samsung 8x brænder
- den nyeste bios opdatering(hentede den nyeste for 2 dage siden)
- har haft overclocket, men satte den tilbage igen...
- 1 stik sidder i USB porten, nemlig et Diva ADSL modem.
- Meget gammelt diskdrev

>Hvor har du købt den? Fx hvis det er Fona, som siger >sådan noget, så
>passer helt sikkert i 1 ud af 1000 tilfælde.

Jeg har købt maskinen i en butik der hedder Labtech(mit gæt på deres
IT-færdigheder er 7/10), og grafikkortet er købt hos Midtdata.

>Prøv at starte med Windows i fejlsikret
>tilstand og lege lidt med det. Kan den starte op i >fejlsikret tilstand ?

Kun hvis jeg er meget heldig, kan den starte op i fejlsikret tilstand,
ellers ikke. Den går enten ned eller genstarter. Når jeg kan komme ind i
fejlsikret tilstand, er det sikkert fordi PC'en ikke har været aktiv
længe(Er dermed kold og frisk, når jeg starter).

Hilsen
Ralle

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 15-01-02 17:07

Det er måske din PSU de 300 W fortæller intet om hvor mange amp den har
Der skal instaleres rigtig meget tilbehør for at komme op på 300 W.
Mit råd er se hvor mange AMP den har i forhold til andre apsepterede 300 W
PSU
Som Enermax, noisecontrol som udemærket kan trække AMD +. Venligst Glenn

Fra : Ralle

Dato : 15-01-02 17:40

>Mit råd er se hvor mange AMP den har i forhold til >andre apsepterede 300 W
>PSU

Hvor kan jeg se det henne? Altså min AMP!

Hilsen
Ralle

Fra : enn

Dato : 15-01-02 22:20

"Glenn Hagedorn" <glennhagedorn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er måske din PSU de 300 W fortæller intet om hvor mange amp den har
Sludder
Effekt (Watt) = Spænding (V) x AMP (A)

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 15-01-02 23:45

"enn" <enn@nomail.dk> skrev:

> Sludder
> Effekt (Watt) = Spænding (V) x AMP (A)

På en måde rigtigt, men problemet er at billige
PSU'er ikke levere nok Ampere på de vigtige
3,3 og 5V spændinger.
PSU'en leverer måske 300W, men fordelt forkert,
så der ikke er nok Ampere til 3,3 og 5V, men
rigeligt på 12V siden.

Til en orientering så leverer en:
330W Enermax PSU (EG351P-VE) sine
Ampere fordelt sådan her:
+5V: 32A.
+12V: 12A. Peak: 15A.
+3,3V: 30A. Peak: 35A.
-5V: 1A.
-12V: 1A.
+5VSB: 1,8A.

Til en orientering så leverer en:
551W Enermax PSU (EG651P-VE) sine
Ampere fordelt sådan her:
+5V: 46A.
+12V: 24A. Peak: 28A.
+3,3V: 35A. Peak: 40A.
-5V: 1A.
-12V: 1A.
+5VSB: 1,8A.

Att: Ralle, du kan sikkert finde specifikationer på
siden af PSU'en. (Det plejer man at kunne)

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg
Er jeg på vej i dit Kill-Filter, så fortæl mig
venligst hvorfor - Just m@il me!

Fra : Ralle

Dato : 15-01-02 23:55

Skal jeg så bare have en Enermax, og så vil alt gå flydende?

Hilsen
Ralle

Fra : Jones

Dato : 16-01-02 00:24

> [...]

Hvilket grafikkort var den født med?
Hvad sker der, hvis du sætter det gamle grafikkort på igen?
Hvilken bios og MB-driver kører du med (det er ikke altid en fordel at
have den nyeste (og mindst testede))?
Hvad hedder din strømforsyning?

MVH Jones

Fra : Ralle

Dato : 16-01-02 17:28

Hej Jones,

>Hvilket grafikkort var den født med?

Jeg har et Nvidia TNT2 Pro 32MB i nu. Og altså det jeg havde i fra starten
af.

>Hvad sker der, hvis du sætter det gamle grafikkort på >igen?

Ikke noget, andet end TNT2 kortet virker.

>Hvad hedder din strømforsyning?

Ved det ikke, men den fulgte med da jeg købte Codegen ATX-4013 kabinettet.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404597921

Hilsen
Ralle

Fra : Jones

Dato : 16-01-02 18:52

"Ralle" <rblp@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:tTh18.981$XA5.65136@news000.worldonline.dk...

Hej Ralle

> Ikke noget, andet end TNT2 kortet virker.

Det ville vaere godt, hvis du havde mulighed for at saette
et andet Geforce 3 i maskinen og se om den faar problemer.

> Ved det ikke, men den fulgte med da jeg købte Codegen ATX-4013 kabinettet.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404597921

Rent faktisk anbefaler AMD, at man vaelger Codegen 350 W, hvis man
har en AMD processor 600 MHz og derover.
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_1039%5e4038%7c31_3,00.html

Lidt overdrevet, da jeg selv koerer med 1400 MHZ AMD
Codegen 300 W, diverse ekstra stroemkraevende-enheder
uden nogle problemer.

MVH Jones

Fra : Ralle

Dato : 16-01-02 18:14

Strømforsyningen min forhandler anbefaler:

http://www.compucase-hec.co.uk/2-300w.htm

Hilsen
Ralle

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 16-01-02 23:21

"Ralle" <rblp@mailme.dk> skrev:

> Strømforsyningen min forhandler anbefaler:
>
> http://www.compucase-hec.co.uk/2-300w.htm

Ingen ordentlige specifikationer, den ville jeg ikke
købe!
Ydermere er Air flowet besværet af det bedre gitter
bag blæsere. Det giver støj og et dårligt Air-flow =
Hot CPU.

Køb Enermax, hvis du vil være helt sikkert på at
kvaliteten er i top.

Men det er jo ikke sikker, at det er din PSU som er
for lille...

Fra : Ralle

Dato : 17-01-02 14:53

Skal jeg købe Enermax 350W eller Enermax 431W?

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 17-01-02 18:25

"Ralle" <rblp@mailme.dk> skrev:

> Skal jeg købe Enermax 350W eller Enermax 431W?

Jo støre jo bedre, men dit system kan fint
klare sig med en 350W'er.