Nyt (ATI?) grafikkort - hvilket???
Fra : Ukendt

Dato : 14-01-02 23:22

Hej NG!

Min PC:
-Acorp 7KMM1
-1333 MHz AMD Thunderbird
-OnBoard grafikkort
-384 MB ram (PC133)
-19" Fujitsu/Siemens C 991 monitor
-Samsung SD-608 DVD-drev

Da jeg nu har haft min "nye" (opgraderede) PC i mere end to måneder
må jeg nu nok erkende, at et "rigtigt" grafikkort er påkrævet.
I et stykke tid overvejede jeg kraftigt at købe et InnoVision GeForce
2 MX 400, TV-out, p.g.a ydelsen i forh.til prisen.
Dog har jeg i mellemtiden ladet mig forstå, at mit behov i højere grad
svarede til et andet grafikkort (evt. ATI-Radeon kort?) da jeg aldrig
spiller på min PC, men jeg derimod tit arbejder med billeder og andet
grafik: Corel, indscannede billeder, ser film etc (DVD/DivX). Desuden
forventer jeg at anskaffe mig et digitalt kamera (2,1 Megapixel),
indenfor overskuelig tid.
- Mine tanker går i retning af et ATI Radeon 7200 (900 kr.) eller 7500
(1.400 kr.) Umiddelbart mener jeg, at 7200 fint dækker mit behov,men
kan det evt. svare sig, at give 500 kr. mere for 7500?
- Er der andre kort der er lige så gode/bedre i forh. til pris/ydelse?
- Er der i øvrigt TV-out på 7200?
- Er det virkelig af nævneværdig betydning, hvorvidt det er SDR el.
DDR ram der bliver brugt?
- Er der iøvrigt andre ting man bør tage i betragtning før man køber
et ATI-Radeon kort?
- Jeg har flere steder søgt oplysninger (og hardwaretests) om ATI
7200/7500, men især 7200 har det været sparsomt med; er der nogen
andre steder man kan søge oplysninger om ATI 7200/7500 (udover
www.ati.com)?

På forhånd tak!
Både for tålmodigheden ved at læse indlægget og for hjælpen.
Hilsen Izy

Fra : CAWH

Dato : 15-01-02 01:38

<IZY> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> 7200/7500, men især 7200 har det været sparsomt med; er der nogen
> andre steder man kan søge oplysninger om ATI 7200/7500 (udover

klik evt. ind på rage3d.com her vil du finde meget om ati kortene!

-Casper-

Fra : Mythos

Dato : 15-01-02 07:13

<IZY> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.ati.com)?
>
> På forhånd tak!
> Både for tålmodigheden ved at læse indlægget og for hjælpen.

Hvis du aldrig spiller, men har behov for et godt billede på skærmen, så må
du ikke unlade at undersøge om dit behov så ikke skulle være et Matrox kort
(www.matrox.com) for det er noget af det ypperligeste inden for 2D grafik.

Kim Larsen

Fra : albert

Dato : 15-01-02 15:46

> Hvis du aldrig spiller, men har behov for et godt billede på skærmen, så

> du ikke unlade at undersøge om dit behov så ikke skulle være et Matrox
> [...]
Jeg opgraderede fra et G400Max til Ati og der var ingen visuel forskel i 2d
kvaliteten (det kan man ikke sige om det geForce jeg havde 2 dage inden
jeg returnerede det!)

> Kim Larsen

Det sgu da ham sangeren

mvh Albert