Charles Ndifon kommer til Rønne
Fra : Live4Him

Dato : 14-01-02 22:39

Den nigerianske helbredelsespræst Charles Ndifon kommer til Pinsekirken i
Rønne og afholder en serie møder fra den 20. til den 24. januar 2002.

Læs mere på http://www.mirakler.dk/index_ie.htm

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-01-02 23:20

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> writes:

> Den nigerianske helbredelsespræst Charles Ndifon kommer til Pinsekirken i
> Rønne og afholder en serie møder fra den 20. til den 24. januar 2002.

I går havde vi Hans Berntsen på visit i Karlslunde. Der var stuvende
fuldt. 500+ mennesker.

Jeg bryder mig ikke rigtig om det.

Jeg synes altid, at der i indbydelserne til sådanne arrangementer
ligger en uheldig undertone af et løfte, som ikke overholdes. En slags
"Mød op og bliv rask"-ting.

Misforstå mig nu ikke: Der er masser af uhyre troværdige mennesker
omkring mig, som har set helbredelser - også af alvorlige fysiske
skavanker - ske, så jeg tvivler ikke på, at de sker. Men de sker ikke
altid. Det er langt, langt fra alle, der bliver helbredt.

Og derfor bryder jeg mig ikke om det, der ofte kaldes for
helbredelsesmøder: Uanset hvor meget taleren gør for at forklare
folk, at han ikke kan love dem helbredelse, så er der mange, der møder
op med forventninger, der bare ikke indfries.

Måske skader det endda kristendommens ry. Jeg havde den fornøjelse at
stå og snakke lidt med en muslimsk handicap-chauffør forleden (jeg var
færdig med menighedsrådsmødet, mens han ventede på, at koret skulle
blive færdigt, så han kunne hente sin "klient"), og det var tydeligt,
at hans indtryk af kristendommen var, at det mest var sådan noget
helbredelses-noget - men han havde kørt mange handicappede til sådanne
møder på Drejervej, og de var allesammen kommet ud præcis lige så
handicappede, som de gik ind. Ikke et overbevisende vidnesbyrd. (Han
var i øvrigt meget beleven. Der var ikke skyggen af hån hos ham, mere
bekymring for hans "klienter", der jo altid var noget skuffede efter
sådan en oplevelse.)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : TommyGun

Dato : 15-01-02 00:49

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Den nigerianske helbredelsespræst Charles Ndifon kommer til Pinsekirken i
> Rønne og afholder en serie møder fra den 20. til den 24. januar 2002.

> [...]

Jammen, det ligger kun 16 Km væk ;0)

Tommy.

Fra : Erik Larsen

Dato : 15-01-02 01:24