Investering i 2M Invest?
Fra : Mads Larsen

Dato : 14-01-02 21:20

Jeg sidder i øjeblikket og overvejer at satse stort på 2M. I mine øjne har
de nået bunden, og den øjeblikkelige positive udvikling i IT-sektoren kan
vel kun gavne virksomheden. Det er selvfølgelig omfattet af en vis risiko,
men omvendt er der i mine øjne store indtjeningsmuligheder. Er jeg helt
afsporet, eller skal jeg satse puljen?

VH.

Mads Larsen

Fra : Dj Koch

Dato : 14-01-02 21:33

Du vil aldrig komme uden om den risiko der herved. Jeg har gjort det. Jeg
købte da de lå i kurs 21 og har nu tjent omkring 25%. Mit bud er at købe
imorgen omkring klokken 14 (her plejer kursen at være omkring den
gennemsnitslige dagskurs. Aktierne er faldet omkring 8 % i dag og jeg tror
der ryger et par i løbet af i morgen. Men eftersigende skulle det helt klart
gå fremad. Jeg forventer at 2Minvest får nogle exits (salg af de aktier, som
de har investeret i) i løbet af den næste måned, og så skal du bare se løjer

Dette er ikke en selvfølge, men jeg håber på at det lykkedes..... Mit mål er
at tjene omkring 200% på 2M Invest inden ultimo Maj.... og det håber jeg da
holder.... så der er stadig guld at spinde...

Håber det har været til din hjælp

------------------------------------
Dr. Koch

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-01-02 10:56

"Mads Larsen" <mads.larsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg sidder i øjeblikket og overvejer at satse stort på 2M.

Hvis man vil spille, skal man kende odds'ene!

For en aktie som 2M er det overordentligt svært: Der er ingen der aner hvad
2M's portefølje af virksomheder reelt er værd i markedet - andet end at det
er en del mindre end Michael Mathiesen synes - og der er ingen, der ved
hvornår markedet for IT-virksomheder vender og 2M kan lave frasalg.

En anden stor usikkerhed er hvilken deadline bankerne har for frasalg før de
begærer 2M Konkurs. Så hvad kommer først -En vending i markedet eller en
konkursbegæring?

> I mine øjne har
> de nået bunden, og den øjeblikkelige positive udvikling i IT-sektoren kan
> vel kun gavne virksomheden.

Jeg ser ikke andet end risiko her - ganske vist er aktien steget meget i
Januar, men det forværrer bare situationen for den investor som tænker på at
købe nu. Der er nemlig ikke nogen begrundelse for stigningen andet end at
nogen har købt op i aktien.

Desuden står vi over for den næste nedtur på NASDAQ, som ikke kan undgå at
skabe en dårlig stemning over for IT aktierne, og selvfølgelig smitter det
af på 2M. Markedet har endnu ikke fundet et leje hvor aktiekurserne er sat i
nogenlunde overenstemmelse med de fremtidige indtjeningsmuligheder.

Fra : Steen Johansen

Dato : 20-01-02 23:52

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@ted.ericsson.dk> skrev i en
meddelelse news:1011088578.630332@robert...

> [...]
> af på 2M. Markedet har endnu ikke fundet et leje hvor aktiekurserne er sat
> nogenlunde overenstemmelse med de fremtidige indtjeningsmuligheder.

Helt enig det er ganske simpelt for farligt 2M er truet af konkurs
MvH Steen

Fra : Alex Nielsen

Dato : 16-01-02 00:27

Jeg har selv købt i kurs 20,80 - så jeg har tjent en del %.... Men det er en
høj risiko investering - derfor også potentielt højt afkast...

Lad nu være med at satse mere end du er villig til at tabe

AN