Performance på Shared ram grafikkort.
Fra : TPD

Dato : 14-01-02 21:06

Hejsa.

Jeg er ved at finde ud af hviken bærbar jeg skal købe. De fås jo næsten alle
med 3D kort, men jo de færreste med et ordenligt et. Selv de mest hardcore
bærbare har jo kun 32 Mb kort i mobile udgaver.

Kan det betale sig at købe en bærbar med et sådant kort eller er det nok med
en billigere med shared ram.
Jeg har dog hørt meget dårligt om disse kort.
Den skulle jo helst kunne slæbe lidt Counter Strike... Men skal ellers ikke
bruges til spil.

Kort sagt er spøgsmålet vel:
Er de mange shared ram kort så ringe at de slet ikke burde reklameres op som
3D kort??

M.v.h.
TPD

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-01-02 21:05

TPD wrote:

<snip>
> Kort sagt er spøgsmålet vel:
> Er de mange shared ram kort så ringe at de slet ikke burde
> reklameres op som 3D kort??
<snip>

Ja, jeg ville undgå SMA for en hver pris.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : abo

Dato : 15-01-02 12:54

Hej TPD

Hvis du skal bruge den bærbare til tekstbehandling osv. (ikke
grafikkrævende) applikationer, så er shared ram udemærket. Men hvorfor
ikke betale lidt ekstra og få noget ordentligt kram.
Jeg har selv lige invisteret i en Dell Inspiron 8100 og den har totalt
unødvendiggjort min stationære mht. til bl.a. spil.
Den er udstyret med et rigtigt grafikkort. Nemlig ATI Mobility Radeon
7500 med 64 mb ram(ikke shared!), dette kort er ca. lige så hurtigt som
det hurtigste Geforce2 kort: GTS(til stationær) og er dette overlegen
mht. understøttelse af DirectX 8.0 funktioner.
Hvis du ikke vil ofre helt så meget så gå efter GeForce2 GO med 32 mb
ram(ikke shared), det er også godt -men kommer dog ikke i nærheden af
ATI Radeon Mobility 7500( ca. dobbelt så hurtigt).
Dell bærbare er egentligt ikke særlig dyre set i forhold til ydelsen.
-Jeg spiller selv Castle Wolfenstein i 1600*1200 i 32 bit uden hakken!!!
på en bærbar!!!
mvh.
Anders

p.s. dell´s adresse; www.dell.dk (og nej, -jeg får ikke penge af dem
)

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 15-01-02 13:09

> -Jeg spiller selv Castle Wolfenstein i 1600*1200 i 32 bit uden hakken!!!
> på en bærbar!!!
> mvh.
> Anders

OK - hvad for en super bærbar har du. Opløsning på 1600x1200 32bit på en
13.5/14" TFT skærm ??. Wolfenstein uden hakken i denne opløsning ? så må
grafik/lyd detajlerne også være sat på minimum.

Jeg bruger en stationær pc, og jeg spiller i samme opløsning UDEN hakken og
med MAX grafik/lyd detaljer - dette på en AMD XP1800+, 512mb Pc2100 ddr-ram,
Asus GF3 Ti-200 Deluxe 64mb ddr.
-Niels-

Fra : abo

Dato : 15-01-02 13:34

Hej Niels

Jeg mener egentligt at jeg allerede engang har skrevet hvilken bærbare
jeg har, -men mener du alle detaljerne?
Pentium 1 Ghz -m (den rigtige mobilprocesser med 512 kb L2 cache)
-hurtigere end en Athlon med samme clockfrekvens!)
512 mb ram
30 gb harddisk
64 mb Ati Mobility Radeon 7500 grafikkort
skærm (og hør nu godt efter!!!): UXGA 15" 1600*1200!
og nej detaljerne er ikke sat på minimum!!!!!

Mvh Anders

http://www.kandu.dk/

Fra : TPD

Dato : 15-01-02 14:06

Hejsa
Jo det er jo en lækker maskine den Dell 8100...

"abo" <abo.news@kandu.dk> wrote in message
> grafikkrævende) applikationer, så er shared ram udemærket. Men hvorfor
> ikke betale lidt ekstra og få noget ordentligt kram.

....men betale "lidt" ekstra ... det var jo lige det....

Man kan jo købe en Compaq Presario 705 med 1Ghz Athlon, 256 Mb ram, 20 GB
Disk, Netkort og DVD/CD-RW for kun 14.784 kr.... Det eneste den ikke har er
jo det grafikmæssige. (Kun 1024*768 og Shared Ram GFX kort.)
Køber man en 8100'eren med 256 mb ram, 1Ghz o.s.v. kommer man jo af med over
22.000 kr.....
Og for de penge kunne man jo købe både en Compaq og en hel stationær PC.

Men jeg er fuldstændig enig, jeg har bare ikke kr. nok...

M.v.h.
TPD

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-01-02 14:08