Karburator væsker til 2-takst
Fra : Carsten Berggreen

Dato : 14-01-02 19:47

Er der nogle der ved om man kan bruge karburator væske til en 2-takst motor
(Peugot Speedfight)

Den står udendøres og køre meget urelgmæssigt på grund af det fugtige vejr
så jeg ville høre om det kan bruges eller om man ødelægger motoren.

MVH
Carsten

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 14-01-02 20:25

Hejsa

Jeg har da pløret Shells den bedste kabu.sprit i dyret (Derbi senda R) da
kulde & fugt tog overhånd i slutningen af November måned !.
Den har gået som en gal raket efter, men hvilke skader forventer du at få
?.

Hilsen

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
http://falken.vikingdk.net

Fra : LaLLe

Dato : 14-01-02 21:17

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kulde & fugt tog overhånd i slutningen af November måned !.
> Den har gået som en gal raket efter, men hvilke skader forventer du at få

Hvis du selv blander olie og benzin i tanken så skiller karb væsken olien
fra benzinen og så kommer der ikke nogen smøring ned til krumtap, lejer og
stempel og så ryger det.
Men nu er det de færeste der selv blander på en scoot, så der sker ikke
noget ved det. Bare giv den en sjat og glem alt om det der står på dunken.
Det plejer jeg at gøre og så risikere du heller ikke noget, for du kan mærke
om den skal have mere eller ej :)

Fra : RpR

Dato : 14-01-02 21:21

> [...]
>
> Den står udendøres og køre meget urelgmæssigt på grund af det fugtige vejr
> så jeg ville høre om det kan bruges eller om man ødelægger motoren.

Kan du sagtens.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Carsten Berggreen

Dato : 14-01-02 22:18

I skal havde tak for de hurtige svar, så må jeg se om det hjælper.

MVH
Carsten

Fra : Palle Hansen

Dato : 14-01-02 23:06

Ja det kan man godt, i forholdet ca. 1:40, men jeg tror ikke problemet er
der. Karburatorvæske er jo bare sprit der skal bl.a. hindre eventuelle
vanddråber i at fryse(speciel i tynde benzinrør), endvidere hindre det
karburatoris (Karburatoren bliver helt fylt med is udenpå og inden i,
specielt ved små ture) , men man bruger det snart ikke mere.

Fra : LaLLe

Dato : 16-01-02 00:01

"Palle Hansen" <PalleBHansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> karburatoris (Karburatoren bliver helt fylt med is udenpå og inden i,
> specielt ved små ture) , men man bruger det snart ikke mere.

Nej ikke på biler for der er langt de fleste jo gået over til indsprøjtning
og derfor er der ikke en karburator i samme forstand som på en
knallert/scooter.

Men så længe der er karburator og koldt er en god dunk karb. sprit god at
have med i hjelmrummet.
Jeg har prøvet at mit gasspjæld frøs fast da der var lukket helt op for den.
Det er ikke ret sjovt når man har tun på vil jeg så sige. For så er en
Stalker meget svær at holde på bremsen. Ærger mig over at jeg ikke havde
noget karb sprit til den.

LaLLe
www.stalkerzone.dk