Gældsbrev
Fra : Jan Klindt

Dato : 14-01-02 18:42

Hejsa,

Jeg har lånet penge ud til en kammerat og vi har i denne forbindelse lavet
et gældsbrev (underskrevet af to vidner).
Mit spørgsmål er nu er det muligt / lovligt at sælge dette gældsbrev videre?
Og er der evt. nogle der kender en køber til et sådant?

De bedste hilsner
Jan Klindt

Fra : Erik G Christensen

Dato : 14-01-02 18:58

Jan Klindt wrote:
> Jeg har lånet penge ud til en kammerat og vi har i denne forbindelse lavet
> et gældsbrev (underskrevet af to vidner).
> Mit spørgsmål er nu er det muligt / lovligt at sælge dette gældsbrev videre?

Ja, det sker hver dag.

> Og er der evt. nogle der kender en køber til et sådant?

Muligvis, det afhænger af den sikkerhed, der er ved gældsbrevet ?

Men jeg vil tro, at der er nogle kendt for rygmærker, der giver en
kurs 10 - 15%.
Og de plejer vist at få pengene.

Lidt ironiserende, men ellers flere oplysninger

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Peter G C

Dato : 14-01-02 20:20

"Jan Klindt" <intronic@spam.dkdesign.com> wrote in message

[klip]

> Mit spørgsmål er nu er det muligt / lovligt at sælge dette gældsbrev
videre?

Ja - det må du gerne. Ingen tvivl om det.

> Og er der evt. nogle der kender en køber til et sådant?

Næh.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Erik G Christensen

Dato : 14-01-02 20:40

Peter G C wrote:

> [...]
>
> [klip]

> videre?
>
> Ja - det må du gerne. Ingen tvivl om det.

Har du hermed tilført noget, der kan supplere, korrigere ?
Så'n bare udover det der er sendt ?

Ellers kan et simpelt OK, enig bruges.

Fra : Peter G C

Dato : 14-01-02 20:47

Ok

Fra : Peter Hansson

Dato : 14-01-02 20:58

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Næh.

Og det er så slået fast!! Der er ikke nogen i hele universet der kender
købere til gældbreve!!

PH

Fra : Erik G Christensen

Dato : 14-01-02 21:10

Peter Hansson wrote:
klip
> Og det er så slået fast!! Der er ikke nogen i hele universet der kender
> købere til gældbreve!!

Jo, da
[...]

Kender du andre ?

Fra : Jan Klindt

Dato : 16-01-02 10:12

Hej Erik,

Hvad mangler Du af information?

/Jan

Fra : Erik G Christensen

Dato : 16-01-02 16:27

Jan Klindt wrote:

> Hvad mangler Du af information?

Du kunne starte med at oplyse, hvorfor han ikke blot tager
et lån i et pengeinstitut, og betaler hele eller en del af
restgælden, evt. med et nedslag.

De udlåner jo normalt til alle, og er ganske gode til at
vurdere tilbagebetalingsevne.