HJÆÆÆÆLP !
Fra : Hagman

Dato : 14-01-02 18:26

Hejsa !!!

Jeg har WinXP PRO DK, med et GeForce2 TI 64 MB graffik-kort.
Når jeg spiller spil, går der ca. 15 minutter, så genstarter windows
ligepludslig.
Det sker især med spillet "Unreal Tournament".

Kan nogen hjælpe ???

Med venlig hilsen
Hagman.

Fra : Seth

Dato : 14-01-02 19:00

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> ligepludslig.
> Det sker især med spillet "Unreal Tournament".

Lyder som en grafikkort fejl...nærmere detonator driverne.
check om dine kort sidder rigtigt i maskinen...altså bla. ram og grafikkort.

Du kører garanteret detonator 23.11 grafikkort drivere ikke?

Seth

Fra : Hagman

Dato : 14-01-02 22:03

Jo, jeg har downloadet detanator-driveren fra Nvidia til XP.
Jeg tror ikke kortne sidder forkert, da både mine RAM og graffikkort er nyt,
og jeg fik en prof til at sætte det i.

Hvad er der galt ???

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 15-01-02 16:25

> Jo, jeg har downloadet detanator-driveren fra Nvidia til XP.
> Jeg tror ikke kortne sidder forkert, da både mine RAM og graffikkort er nyt,
> og jeg fik en prof til at sætte det i.

> Hvad er der galt ???

Som Seth indikerer, så er den galt med 23.11 driverne fra nVidia. Find
21.83 driverne og læg dem ind i stedet for og din maskine hold nok op
med at reboote i utide.

Jeg har selv prøvet 23.11 driverne og Xp gik ned. Jeg har nu brugt
21.83 driver *meget* længe uden problemer.

mvh Bernhard

Fra : BlackDeFender

Dato : 15-01-02 04:24

Prøv at opdatere jeres drivere:
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm

Fra : Hagman

Dato : 15-01-02 21:06

Den gør stadig samme problem :(
Når jeg spiller Unreal Tournament, kan jeg spille ca. 5-10 minutter, og så
fryser den, men mussiken i bagrunden fortsætter, og efter 5 sekunder,
genstarter den.
Når jeg så starter WinXP op igen, siger den:
"Driveren til skærm-enheden kunne ikke uføre en tegnehandling."

? ? ?

Jeg har en ProView-skærm, og bruger IKKE "plug'n'play"-driveren, da min
skærm så ikke kan komme op på opløsningen 1280x1024, men kun 1024x768.

Hvad kan jeg gøre ???

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 16-01-02 18:53

> [...]

> Jeg har en ProView-skærm, og bruger IKKE "plug'n'play"-driveren, da min
> skærm så ikke kan komme op på opløsningen 1280x1024, men kun 1024x768.

Hvis du har fulgt rådet om at bruge 21.83 driverne og din pc stadig
går ned vil jeg sige at det så enten er AGP driveren eller hardwaren
som der er problemer med. 21.83 er meget stabil så vidt jeg
ved. 23.11 driveren er ikke.

mvh Bernhard

Fra : Hagman

Dato : 16-01-02 20:39

Og hvordan får jeg en ny driver til AGP ???

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 17-01-02 11:32

> Og hvordan får jeg en ny driver til AGP ???

Tjaa, det er jo afhængig af hvilket bundkort du bruger. Hvis det er et
VIA bundkort, så kan du hente deres nyeste AGP driver fra
www.via.com.tw eller en hel pakke som også kan løse andre problemer,
via 4in1 pakken. Lad dog være med at installere ATA/IDE driveren i den
pakke for windows' egen er mere pålidelig (som regel).

Hvis det er intel/ali/sis, så prøv at finde deres hjemmeside og
download driver der.

Ellers må du prøve at skrue ned for performance i bios, måske kører du
for hårdt på ram/cpu. I bios er der *mange* ting at skrue på og de
tager sin tid.

Ellers har du måske en svag strømforsyning. Du siger den går ned i 3D
efter kort tid. Det kan jo være strømforsyningen der ikke kan trække
grafikkortet ellers også bundkortet.

Som du ser er fejlkilderne mange og windows i sig selv er ingen
undtagelse. Hvis ingen af de råd du fik her i gruppen hjalp, så må du
ty til professionel hjælp... eller vennerne, hvem du nu end tror mest

mvh Bernhard

Fra : Hagman

Dato : 17-01-02 12:55

Det er et "Gigabyte GA-7ZM MicroATX bundkort".
Hvor finder jeg drivers til den ???

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 21-01-02 13:59

> Det er et "Gigabyte GA-7ZM MicroATX bundkort".
> Hvor finder jeg drivers til den ???

Lær at quote (dvs. dit svar bør ligge i bunden af det du svarer på).

Driver har www.giga-byte.com nok en driver liggende, men chipsættet er
KT133 og derfor kan nu bare bruge Via 4in1 driver pakken (men igen, du
bør ikke installere IDE/ATA driveren, da den ofte giver problemer).

mvh Bernhard