/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Eurocard - ingen tilbageførsel?
Fra : boe


Dato : 14-01-02 14:39

Underligt - jeg prøver igen som Plain Text:

Jeg har bestilt (og betalt) Norton Antivirus til download via nettet. Efter
5 dages bestræbelser på at installere programmet, har jeg nu givet op. Jeg
har ringet 2 gange til Symantec i USA uden at man har kunnet løse
problemerne, jeg har mailet til Symantec support, jeg har formatteret min
disk, geninstalleret Windows 98 og downloaded de 28 MB 2 gange. Jeg bad
derfor om at få tilsendt en CD med programmet, men jeg blev af den svenske
Symantec supportafdeling anbefalet at bede om at få pengene tilbage og
derefter købe NAV et andet sted. Hvis man skulle sende mig en CD, ville det
nemlig koste omkring 250 kr. for shipment.
Jeg har derfor skrevet til Symantec, at jeg gerne vil have pengene tilbage,
men med det kendskab jeg indtil nu har fået til deres kundehåndtering, så
forventer jeg nærmere en melding om, at jeg bare kan downloade programmet
igen - og jeg orker simpelthen ikke at bruge mere tid på det.
Jeg har derfor været inde på Eurocards hjemmeside for at sikre mig, at jeg
bare kan ringe til min kortudsteder for at få tilbageført pengene. Til min
overraskelse læser jeg her:

http://www.eurocard.dk/cgi-bin/frameset.pl?site=http://www.eurocard.dk/priva
t/regler.htm&title=Eurocard%20Privat:%20Regler

følgende:

2.7Tilbagekaldelse
De kan ikke tilbagekalde (kontramandere) transaktioner foretaget med kortet.

- Hvordan stemmer det med de svar der tidligere er givet her i gruppen
vedrørende tilbagekaldelse af betalinger?
- Vil de beskrevne problemer retfærdiggøre tilbagekaldelse (hvis altså
Eurocards bestemmelse er ugyldig)

Mvh Bo



 
 
Jakob Paikin (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 14-01-02 14:53

On Mon, 14 Jan 2002 14:39:29 +0100, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:

>De kan ikke tilbagekalde (kontramandere) transaktioner foretaget med kortet.
>
>- Hvordan stemmer det med de svar der tidligere er givet her i gruppen
>vedrørende tilbagekaldelse af betalinger?

Det stemmer helt fint.

Man kan ikke tilbagekalde legitime træk på kortet, jf. betingelserne -
du har altså ingen generel "fortrydelsesret" ved at bruge kortet.

Det forhindrer dog ikke, at der ved _misbrug_ af kortet kan kræves
tilbageførsel efter de regler der tidligere er nævnt her i gruppen.

Det væsentlige at bemærke er netop, at muligheden for at stoppe et
træk KUN gælder ved misbrug (i bred forstand), dvs. hvis varen ikke er
leveret, hvis man ikke har autoriseret trækket på kortet mv.

>- Vil de beskrevne problemer retfærdiggøre tilbagekaldelse (hvis altså
>Eurocards bestemmelse er ugyldig)

Se nærmere på

http://www.betaling.dk/dankort/spoerg.htm#nr1
og
http://www.betaling.dk/dankort/spoerg.htm#nr5

Samt på

http://www.finansraadet.dk/finansraadet/finans.nsf/Alle+dokumenter/Fakta:Forbrugerinformation#5
og
http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/rt_fjern.htm (punkt 5).

Hvoraf fremgår, at mangler ved salgsgenstanden (som i dit tilfælde)
ikke umiddelbart giver grundlag for en tilbageførsel. Hvis du kan få
Symantec til (på skrift) at acceptere at handlen hæves, burde du dog
kunne få beløbet tilbage - eventuelt ved at Symantec selv tilbagefører
det.


--
Jakob Paikin

boe (14-01-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 14-01-02 14:58

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> wrote in message
news:m1o54uoh880g6kgoj9npfrbh5scue6h9rl@4ax.com...
> On Mon, 14 Jan 2002 14:39:29 +0100, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
> wrote:
>
> >De kan ikke tilbagekalde (kontramandere) transaktioner foretaget med
kortet.
> >
> >- Hvordan stemmer det med de svar der tidligere er givet her i gruppen
> >vedrørende tilbagekaldelse af betalinger?
>
> Det stemmer helt fint.
>
> Man kan ikke tilbagekalde legitime træk på kortet, jf. betingelserne -
> du har altså ingen generel "fortrydelsesret" ved at bruge kortet.

Nej, det regnede jeg nu heller ikke med, men jeg synes nu at formuleringen
giver indtryk af, at man slet ikke under nogen omstændigheder kan føre penge
tilbage. Nå, men hvis de skrev at det godt kunne lade sig gøre, så ville de
vel heller ikke kunne bestille andet end at forklare reglerne

<snip>
> Hvoraf fremgår, at mangler ved salgsgenstanden (som i dit tilfælde)
> ikke umiddelbart giver grundlag for en tilbageførsel. Hvis du kan få
> Symantec til (på skrift) at acceptere at handlen hæves, burde du dog
> kunne få beløbet tilbage - eventuelt ved at Symantec selv tilbagefører
> det.

Tak for svaret.

Mvh Bo



Thomas (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 16-01-02 19:07


"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
news:3c42df93$0$17387$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> Underligt - jeg prøver igen som Plain Text:
>
> Jeg har bestilt (og betalt) Norton Antivirus til download via nettet.
Efter
> 5 dages bestræbelser på at installere programmet, har jeg nu givet op. Jeg
> har ringet 2 gange til Symantec i USA uden at man har kunnet løse
> problemerne, jeg har mailet til Symantec support, jeg har formatteret min
> disk, geninstalleret Windows 98 og downloaded de 28 MB 2 gange. Jeg bad
> derfor om at få tilsendt en CD med programmet, men jeg blev af den svenske
> Symantec supportafdeling anbefalet at bede om at få pengene tilbage og
> derefter købe NAV et andet sted. Hvis man skulle sende mig en CD, ville
det
> nemlig koste omkring 250 kr. for shipment.
> Jeg har derfor skrevet til Symantec, at jeg gerne vil have pengene
tilbage,
> men med det kendskab jeg indtil nu har fået til deres kundehåndtering, så
> forventer jeg nærmere en melding om, at jeg bare kan downloade programmet
> igen - og jeg orker simpelthen ikke at bruge mere tid på det.
> Jeg har derfor været inde på Eurocards hjemmeside for at sikre mig, at jeg
> bare kan ringe til min kortudsteder for at få tilbageført pengene. Til min
> overraskelse læser jeg her:
>
>
http://www.eurocard.dk/cgi-bin/frameset.pl?site=http://www.eurocard.dk/priva
> t/regler.htm&title=Eurocard%20Privat:%20Regler
>
> følgende:
>
> 2.7Tilbagekaldelse
> De kan ikke tilbagekalde (kontramandere) transaktioner foretaget med
kortet.
>
> - Hvordan stemmer det med de svar der tidligere er givet her i gruppen
> vedrørende tilbagekaldelse af betalinger?
> - Vil de beskrevne problemer retfærdiggøre tilbagekaldelse (hvis altså
> Eurocards bestemmelse er ugyldig)
>
> Mvh Bo
>
>
Tror du skal være tålmodig og vedholdende - så skal du nok få pengene
tilbage. Mit gæt (undskyld!) er, at en virksomhed som Symantec netop spiller
fair play - de har simpelthen ikke råd til at risikere, at en kunde føler
andet.
Dermed ikke sagt, at supportafd. på den anden side af dammen ikke kan være
tunge i r****, men jeg tror på, at du i sidste ende kan få dem til at
tilbageføre pengene.

Mht. problemet med, at du ikke uden videre kan pakke en download og
returnere til dem, kan du evt. foreslå, at de sender dig en "tro og
love"-erklæring på at du har slettet og ikke anvender softwarepakken, og at
du underksiver og faxer til Symantec.
Held & lykke
Thomas




boe (16-01-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 16-01-02 20:21

"Thomas" <rolsted@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c45c19d$0$260$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> Mht. problemet med, at du ikke uden videre kan pakke en download og
> returnere til dem, kan du evt. foreslå, at de sender dig en "tro og
> love"-erklæring på at du har slettet og ikke anvender softwarepakken, og
at
> du underksiver og faxer til Symantec.

Og det er faktisk hvad de i mellemtiden har gjort. Jeg har ganske vist ikke
nogen som helst ide om, hvordan jeg kan checke om pengene er tilbageført -
men det har jeg så skrevet til Eurocard om

Ja, man kan hurtigt få skrevet nogle mails her.....hvad gjorde man før i
tiden....

> Held & lykke

Tak

Mvh Bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste