Arv - hvordan, hvor hurtigt etc?
Fra : Morten

Dato : 14-01-02 13:52

Et familiemedlem er død i udlandet (europa). Det er min Onkel der er død.
Min moster og onkel har et hus og er bosiddende i udlandet og har lejlighed
i danmark , sidstnævnte er i min onkels navn.

Min onkel har en privat formue som bla. jeg er arving til.

Han døede i sidste uge - men hvordan er arbejdgangen?
Hvem skal offentligøre testamentet og hvor hurtigt skal det foregår?
Hvordan udregner man hans formue når han er gift ( huset i udlandet har den
sammen)?
Hvor lang tid må man påregne der går før penge kan udbetales?
Kan man få et arveforskud og hvem bestemmer i såfald det?

Hilsen Morten

Fra : Erik G Christensen

Dato : 14-01-02 18:05

Morten wrote:

> [...]
>
> Min onkel har en privat formue som bla. jeg er arving til.
>
> Han døede i sidste uge - men hvordan er arbejdgangen?

Inden du nu får julelys i øjnene, og begynder at bestille løs, bør
du, og formentlig de andre arvinger (specielt bosiddende her),
overveje, hvad I vil ofre på at undersøge Jeres arveret.
Arveretten er noget forskellig, selv i europa, så det kræver
lokalkendskab, og det koster normalt.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy