Baneracer - 2T eller 4T?
Fra : Peder

Dato : 14-01-02 13:04

Jeg har været inde på det før, men mangler lidt input:

Da min elskede Mille er stjålet og erstattet er kolde kroner, vil jeg
have en baneracer, da det er lykkedes en gal bane at bide fast i mig.

Som jeg ser det (og er blevet rådet) vil en RS250'er være et godt valg
pga. baneudvalget i omegnen, hvor en lav vægt og et passende antal hk
er at foretrække frem for superbike klassen. (Og så er den jo nærmest
billig at købe - så'n en)
Jeg kan dog ikke helt slippe tanken om, at jeg med min begrænsede
erfaring på totakterer (knallert og en interessant oplevelse i en
grusgrav med Rittig) måske vil få svært ved at få glæde af den fra
starten.
Derfor lurede jeg lidt på 600 ccm klassen af 4T'ere.
R6'eren f.eks. eller måske et bøttejern?

Et argument kunne måske også være, at motoren på 2T'eren lever kortere
eller i hvert fald kræver mere vedligehold?

Forslag / råd?

--
Peder
Aspirerende baneidiot

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-02 13:24

> [...]
>
> Et argument kunne måske også være, at motoren på 2T'eren lever kortere
> eller i hvert fald kræver mere vedligehold?

Hmm, der er ikke rigtigt nogle argumenter mod 2T til baneræs. Især ikke hvis
man kører std. (125/250) Selvfølgelig skal stemplet skiftes på et tidspunkt,
men her taler vi års mellemrum.

Min mening er at 2T maskinerne giver mere udfordring, da man bruger gearene
mere. Men dermed ikke sagt at det er umuligt at lære. Habile gade piloter,
med en vis sans for at koble den sunde fornuft fra, pisker lystigt rundt på
2T maskiner efter få omgange. Og så giver den lettere vægt+ de færre hk,
følelsen af bedre kontrol med hvad der foregår, hvilket hurtigere giver
tryghed = mere mod = det første styrt

Mads Lund
RS125RR der har basket 600 cykler på Ring djursland (enda med ca 20-30%
margen)

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 14-01-02 14:13

Mads Lund wrote:

> RS125RR der har basket 600 cykler på Ring djursland (enda med ca 20-30%
> margen)

600 cykler? Det var da godt nok mange, hva´?

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-02 18:33

> RS125RR der har basket 600 cykler på Ring djursland (enda med ca 20-30%
> margen)

600 cykler? Det var da godt nok mange, hva´?

Grill, hvis den samme cykel tæller hver gang man overhaler den, så er det
kun en marginal overdrivelse.

Men nu vil vi snart til Frankrig og køre RR træning en hel uge i træk vil
vi.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 15-01-02 11:19

Mads Lund wrote:

> Men nu vil vi snart til Frankrig og køre RR træning en hel uge i træk vil
> vi.

Ja tak, jeg skal også derned. Circuit de Val Vienne ser da overfed ud!

-Jacob

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-01-02 12:28

On Tue, 15 Jan 2002 11:19:19 +0100, Jacob Hornemann
<jhm@berlingske.dk> wrote:

>Ja tak, jeg skal også derned. Circuit de Val Vienne ser da overfed ud!

Måske vi lige skal understrege at der også, i lighed med sidste år, er
mulighed for gadekørere for at komme med på en helt enestående tur
hvor man kan få racet hjernen ud med ca. 30 20min's pas på en rigtig
racerbane,turen forgår som sagt i Frankrig d. 1. April til d. 5. April
og interessede kan læse mere om den her :

http://www.dmusport.dk/roadrace/Lobsanmeldelse/Tilleags.htm

-M

Fra : Poul Dam

Dato : 17-01-02 21:31

Hej så har jeg også meld mig til trænning der nede, jeg kører på min
gadecykel en cbr1100 er der flere herfra der skal derned med deres
gadecykel.
PD Odense

Fra : Peder

Dato : 15-01-02 12:48

<jhm@berlingske.dk> wrote:

>Ja tak, jeg skal også derned. Circuit de Val Vienne ser da overfed ud!

Hov!
Jeg skal til Sydfrankrig i U28.
Ligger der baner dernedaf, som er åbne for trackdaylignendene
arrangementer på det tidspunkt monstro?

/Peder

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-01-02 12:05

On Mon, 14 Jan 2002 18:32:48 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Men nu vil vi snart til Frankrig og køre RR træning en hel uge i træk vil
>vi.

Tag godt med cykler,dele og gaffa med Mads....vi kender dig jo,og surt
at stå uden cykel efter dag 1,jeg er forøvrigt slet ikke misundelig

Nå ja og go' tur selvfølgelig,alle jeg stort set har hørt om og talt
med har lært en hulens masse på forårets Frankrigs-træninger.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-01-02 12:26

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<hv284u4uqglltlvknmd6v3eku5ttvl21q1@4ax.com>...

> Tag godt med cykler,dele og gaffa med Mads....vi kender dig jo,og surt
> at stå uden cykel efter dag 1,jeg er forøvrigt slet ikke misundelig

Heh, ja det bliver et logistisk mareridt af rang. Hvordan skal vi f.eks. få
plads til køleskabet?
Nej jeg må indrømme at jeg også glæder mig som et lille barn - nu håber jeg
bare at jeg får lov at tage med. Jeg skal jo ha' tilladelse fra både Maria,
samt Mor Lotte i RRH

> Nå ja og go' tur selvfølgelig,alle jeg stort set har hørt om og talt
> med har lært en hulens masse på forårets Frankrigs-træninger.

Der er ihvertfald rigeligt mulighed for det. 6 pas af 20 minutter + 1
træningsløb om dagen skulle vist være nok til at få lysten styret.

--
Mikkel
Drive defensively. Buy a tank.

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-01-02 12:38

On 15 Jan 2002 11:25:45 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Heh, ja det bliver et logistisk mareridt af rang. Hvordan skal vi f.eks. få
>plads til køleskabet?

*LOL* i lejer da bare en gammel bus,som ofte set før og fylder den til
randen.Men i har da den fordel at i har flere cykler at deles om hvis
en skulle være lidt uheldig at smadre sin egen,mit største problem i
den forbindelse er nok at jeg kun har den ene jeg har og så se'fø'li
at der er monsterlangt derned....

>Nej jeg må indrømme at jeg også glæder mig som et lille barn - nu håber jeg
>bare at jeg får lov at tage med. Jeg skal jo ha' tilladelse fra både Maria,
>samt Mor Lotte i RRH

Lyv,stjæl eller whatever...men sørg for at komme med

>Der er ihvertfald rigeligt mulighed for det. 6 pas af 20 minutter + 1
>træningsløb om dagen skulle vist være nok til at få lysten styret.

Jeg vil tro at man er rimelig kvæstet ved aftenstid ja,når folk kommer
hjem derfra kører de _meget_ hurtigere end folk der ikke har været
med,så du risikerer at måtte opgive din status som backmarker,kan du
leve med det ? .

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-01-02 13:13

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<kk484uom1cm6u62mf6ql6p6u32ur9blpd2@4ax.com>...

> *LOL* i lejer da bare en gammel bus,som ofte set før og fylder den til
> randen.

"Lejer bare"... Det er garanteret for dyrt, samt hvor finder man lige en
gammel bus der har hele den bagerste del ledig til bagage?
Foreløbig satser vi dog på at udskille persontransport fra godstransporten
- mest for at optimere lidt på udgifterne, men nogen decideret slagplan er
der ikke endnu.

> [...]
> en skulle være lidt uheldig at smadre sin egen,mit største problem i
> den forbindelse er nok at jeg kun har den ene jeg har og så se'fø'li

Mjaeh. Jeg ved ikke helt om vi får lov at låne en ekstra cykel med. Ellers
må vi jo bare ha' nok stumper med derned så vi kan overleve alt undtaget en
decideret totalskade.
Men jeg skal da nok sige til hvis vi har en ekstra plads til mand og
maskine.

> Lyv,stjæl eller whatever...men sørg for at komme med

"Jeg løber lige ned efter smøger...", "jamen klokken er 5 om morgenen og
hvad er det for en dytten udenfor", "..."

> så du risikerer at måtte opgive din status som backmarker,kan du
> leve med det ? .

Aldrig! Men det der bekymrer mig mere er at *alle* med B licens
åbenbart bliver sendt på banen i en stor bunke. Hvilket vel vil betyde at
vi har SS600 og lign. fløjtende om ørerne. Which should be... interesting.

--
Mikkel

Fra : Søren L Hansen

Dato : 15-01-02 13:20

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<01c19dbd$f366e0b0$290b12ac@pc4814>...
> [...]
godstransporten
> - mest for at optimere lidt på udgifterne, men nogen decideret slagplan

Det er muligt at leje temmelig store trailere hos Bugge, hvor der evt kan
stå 3-5 maskiner under presenning.
Læg dertil en minibus på diesel.
--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-01-02 14:25

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
<01c19dbf$0216af40$b07610ac@pc4148>...

> Det er muligt at leje temmelig store trailere hos Bugge, hvor der evt kan
> stå 3-5 maskiner under presenning.
> Læg dertil en minibus på diesel.

Indrømmet, nu kender jeg ikke meget til leje bil markedet, men de sider jeg
har slået op på Indernet vil alle have enddog temmelig mange penge for de
2600km der er frem og tilbage. Hurtig hovedregning siger +5000 for dem
alle. Selv på www.lejetlig.dk

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-01-02 15:24

On 15 Jan 2002 13:24:37 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

> [...]
>har slået op på Indernet vil alle have enddog temmelig mange penge for de
>2600km der er frem og tilbage. Hurtig hovedregning siger +5000 for dem

Nu ved jeg ikke hvor mange i er,men her i Odense kan man leje alm.
personbiler m. træk hos rent-a-wreck (de hedder nu noget andet) for
250 pr. dg og fri km ), jeg kørte 500 km i sådan en sag en
dag....Og vel var det noget ½-gammelt skrammel,men den kom dog frem.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-01-02 15:36

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]
> 250 pr. dg og fri km ), jeg kørte 500 km i sådan en sag en
> dag....Og vel var det noget ½-gammelt skrammel,men den kom dog frem.

Jeg forsøkte på et tidspunkt å finne en "billig" kassevogn, og det var en
del muligheter. De var dog alle begrenset til kjøring i DK. Det er ikke noe
det nødvendigvis opplyses om med mindre man spør. Verdt å vite.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-01-02 15:53

On Tue, 15 Jan 2002 15:35:32 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Jeg forsøkte på et tidspunkt å finne en "billig" kassevogn, og det var en
>del muligheter. De var dog alle begrenset til kjøring i DK. Det er ikke noe
>det nødvendigvis opplyses om med mindre man spør. Verdt å vite.

Helt klart et problem ja, og også et jeg er stødt på før,generelt er
det nemmere IME at finde personbiler evt. med træk og så køre cyklen
(cyklerne) på trailer,det sted jeg lejede mit seneste vrag var der
ikke noget i kontrakten der forhindrede udlandsture,så jeg spurgte
heller ikke og tøffede lystigt til Germanistan

-M

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-01-02 16:25

> [...]
> ikke noget i kontrakten der forhindrede udlandsture,så jeg spurgte
> heller ikke og tøffede lystigt til Germanistan

Det skulle være noget billigere at leje en bil i tyskerlandet.. Så skal man
bare have fragtet trailer osv. til Flensborg og køre derfra. Det er muligvis
lidt besværligt, men hvis man bor ikke så langt fra grænsen så er det nok
ikke så slemt.
Hvis jeg skulle leje en bil til at køre sydpå, så ville jeg nok undersøge
mulighederne for at leje den dernede.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-01-02 17:09

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message
> [...]
> ikke så slemt.
> Hvis jeg skulle leje en bil til at køre sydpå, så ville jeg nok undersøge

De største besparelser i Tyskland ligger ved leie av alm. personbil, men om
man kan finne en med festen for trailer er en annen sak. Det er desverre
sjeldent man får tilbud om fri km på kassevogner i Tyskland, dette gjelder
spesielt i perioder med høy belastning som påske m.v.

JS

Fra : Peder

Dato : 16-01-02 09:01

On Tue, 15 Jan 2002 17:09:26 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

> [...]
>sjeldent man får tilbud om fri km på kassevogner i Tyskland, dette gjelder
>spesielt i perioder med høy belastning som påske m.v.

Så. Nu tror jeg det er tid til at lufte, at jeg har en ældre
Transporter til salg
Faktisk ville jeg gerne leje den ud til jer, men den er lige blevet
stjålet og fundet (igen). Så nu skal der (igen) ny tændingslås i.
Noget kølerbøvl bliver så ordnet ved samme lejlighed.
Nå den skulle gerne være solgt inden påske under alle omstændigheder.
Ellers får jeg aldrig råd til den baneracer...

/Peder

Fra : Søren L Hansen

Dato : 16-01-02 09:46

Peder <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in article
<1kca4u09p43d7e516r75bnkkioskm0m3n1@4ax.com>...
> Nå den skulle gerne være solgt inden påske under alle omstændigheder.
> Ellers får jeg aldrig råd til den baneracer...

Hvad vil du så transportere din baneracer rundt i? Det er absolut en fordel
at have kassebil til det, i stedet for trailerløsningen. Det er dyrere med
færger og broer, og hastighedsgrænsen er noget lavere...
Men nu ved jeg jo ikke om du har andre biler...
--
Søren

Fra : Peder

Dato : 16-01-02 09:57

On 16 Jan 2002 08:45:31 GMT, "Søren L Hansen"
> [...]

>at have kassebil til det, i stedet for trailerløsningen. Det er dyrere med
>færger og broer, og hastighedsgrænsen er noget lavere...

Yup
Jeg har erhvervet mig en Sharan på gule plader. Varerummet er stort
nok til en lille racer, som så er det eneste jeg har råd til efter
købet af Sharanen....
Jeg blev lidt for magelig til Transporteren (udfarende sælger)

/Peder

Fra : Mads Lund

Dato : 16-01-02 15:16

> Yup
> Jeg har erhvervet mig en Sharan på gule plader. Varerummet er stort
> nok til en lille racer, som så er det eneste jeg har råd til efter
> købet af Sharanen....

Er du 100 på det ?

Jeg kiggede på Seat afarten, og den var 8 cm for lav til RS'eren kunne
stoppes ind ad porten (man kan jo tilte cyklen, og afmontere kåbeglasset) og
desuden havde den ikke de påkrævede 2 m indvendig længde (så skal man til at
holde på skrå) så pladsen er meget trang.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Peder

Dato : 16-01-02 15:42

On Wed, 16 Jan 2002 15:16:15 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Er du 100 på det ?
Det håber jeg dælme

> [...]
>desuden havde den ikke de påkrævede 2 m indvendig længde (så skal man til at
>holde på skrå) så pladsen er meget trang.
Muligvis det er andeledes i Seat eller hvis du ser på den nyeste
model?
Min er en '99 og ifølge de mål, der er opgivet, skulle det kunne lade
sig gøre. Jeg har så ikke haft en cykel med, da jeg købte den...
Men ellers må jeg ud i noget tiltning.
Jeg har for en sikkerheds skyld købt den med hængertræk...

/Peder

Fra : morten

Dato : 16-01-02 16:33

> Yup
> Jeg har erhvervet mig en Sharan på gule plader. Varerummet er stort
> nok til en lille racer, som så er det eneste jeg har råd til efter
> købet af Sharanen....

Jeg tror nu at det kommer til at knibe.... kiggede selv på en Sharan
da jeg skulle have 2 par hjul til at flytte kværnen rundt med.

Konklusionen var, at den var for lille, både i højden ved bagklappen
(skal være mindst 1.07m) og i længden (skal være min. 2.02m).

Løsningen blev en Previa (1.08 i højde og 2.40 i længde)

/Morten

Fra : Peder

Dato : 16-01-02 17:22

On Wed, 16 Jan 2002 15:32:53 GMT, morten@team-dnf.dk (morten) wrote:

> [...]
>
>Konklusionen var, at den var for lille, både i højden ved bagklappen
>(skal være mindst 1.07m) og i længden (skal være min. 2.02m).

Hmm. Iflg. den tegning jeg fik burde der som sagt være plads, men da
jeg netop ikke var sikker på om "plads nok til at knibe den ind" var
nok, valgte jeg en med hængertræk. Selvom det da var rarest at være
foruden traileren.

/Peder

Fra : Mads Lund

Dato : 16-01-02 17:49

> Løsningen blev en Previa (1.08 i højde og 2.40 i længde)

Min konklution var at trailerløsningen var sagen.

Merceren går 10-12 km/l diesel med 3 cykler på en trailer.

Så rent transport økonomisk vil det blive ca det samme som en kassefætter.
OG så går den jo længere på literen når man ikke lige kører rundt med
knallerten. Så er der bare det med hastigheden, men det må man jo se om ikke
man overlever.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 16-01-02 18:25

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en

> [...]
> OG så går den jo længere på literen når man ikke lige kører rundt med
> knallerten. Så er der bare det med hastigheden, men det må man jo se

Jeg gjorde mig også de overvejelser da jeg startede udi RR-sporten:
Specielt fandt jeg det unødigt fordyrende at komme igang hvis jeg i
tilgift skulle sælge min bil og købe en kassevogn der sikkert rustede op
på få år. Dette ikke mindst ud fra at jeg ikke regnede med andet at
skulle
prøve RR over et par sæson'er!
Derfor erhvervede jeg mig (ved et tilfælde) den ideelle trailer til
favørpris!

Til gengæld har jeg igennem de 6-7 sæsoner jeg kørte, haft merudgifter á
færgebilletter (til Sverige fire gange pr. sæson!), der siger spar to

Med de nylige ændringer omkring fartbøder for trailer-ekvipager (à: "av
mit kørekort"!), tror jeg nok at jeg i dag ville tænke mig om en ekstra
gang omkring at skulle udsætte sig for (alligevel) adskillige kilometre
med trailer+mc efterspændt :-/

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-01-02 22:45

> [...]
> Til gengæld har jeg igennem de 6-7 sæsoner jeg kørte, haft merudgifter á
> færgebilletter (til Sverige fire gange pr. sæson!), der siger spar to

Tjah. For os der bruger bilen til meget andet end at fragte rundt på raceren
er der nu nogle umiddelbare fordele ved en personbil, og en trailer koster
jo ingenting - jeg købte en helt ny trailer og fik lavet en stor overbygning
så jeg kan køre racer og udstyr tørskoet rundt, og det hele står mig i
10.000 kr.
Det er da dyrt i bensin at køre rundt med den kæmpetrailer og færger og
broer koster en bondegård, men det kan stadig ikke bringe økonomi i en
kassebil for mig, og Ann gad ikke køre rundt i sådan en til hverdag.

> Med de nylige ændringer omkring fartbøder for trailer-ekvipager (à: "av
> mit kørekort"!), tror jeg nok at jeg i dag ville tænke mig om en ekstra
> gang

Nåh ja, man skal holde sig under 100, men det er en ulempe der er til at
leve med.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-01-02 09:48

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<a24inq$eg8$1@news.cybercity.dk>...
> Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en

<snip>
> [...]
> mit kørekort"!), tror jeg nok at jeg i dag ville tænke mig om en ekstra
> gang omkring at skulle udsætte sig for (alligevel) adskillige kilometre

Men trailerløsningen har nu alligevel et par stærke sider (ihvertfald set
med mine/vores) øjne:

* Lav startomkostning (Dem er der nemlig i forvejen mange af!)
* Vi skal i reglen ikke over andre broer end Limfjordsbroen

Så længe vi holder os til at hygge os i 125 std er trailerløsningen både
mere praktisk og billigere end en egentlig racetransporter. Men hvis den
dag kommer hvor vi skal ha SuperSport 600'eren med til Sverige 5 gange om
året, er det da nok være at overveje.

--
Mikkel

Fra : Tmas Linnet

Dato : 16-01-02 19:03

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en

> Min konklution var at trailerløsningen var sagen.
>
> Merceren går 10-12 km/l diesel med 3 cykler på en trailer.

Min Sprinter kører også der omkring, hvad enten der er læs på eller ikke,
til gengæld er den go' for 150+ km/t.

> [...]
> OG så går den jo længere på literen når man ikke lige kører rundt med
> knallerten. Så er der bare det med hastigheden, men det må man jo se om

-Tomas
NC30+RS250+212D

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-01-02 09:46

> [...]
> Faktisk ville jeg gerne leje den ud til jer, men den er lige blevet
> stjålet og fundet (igen). Så nu skal der (igen) ny tændingslås i.

Igen? Sker det ikke temmelig ofte for dig?
Var det ikke bedre at købe en bidsk vagthund i stedet for en baneracer?

--
Mikkel

Fra : Peder

Dato : 16-01-02 09:55

On 16 Jan 2002 08:45:39 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Igen? Sker det ikke temmelig ofte for dig?
Det er anden gang inden for tre måneder. Sidste gang stjal de også min
Mille og en radio fra min Alfa.

>Var det ikke bedre at købe en bidsk vagthund i stedet for en baneracer?

Måske. Men det ville jo være så praktisk Ikke noget der harmonerer
fantastisk med MC-"næste fanatisme"

/Peder

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-02 21:36

Mikkel Christensen wrote:

> Var det ikke bedre at købe en bidsk vagthund i stedet for en baneracer?

Gad vide hvilke omgangstider sådan en fætter kan klare
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-01-02 13:30

On 15 Jan 2002 12:12:49 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>"Lejer bare"... Det er garanteret for dyrt, samt hvor finder man lige en
>gammel bus der har hele den bagerste del ledig til bagage?

Det er jo tricket

>Foreløbig satser vi dog på at udskille persontransport fra godstransporten
>- mest for at optimere lidt på udgifterne, men nogen decideret slagplan er
>der ikke endnu.

Næh,nu er der også længe til jo...

>Mjaeh. Jeg ved ikke helt om vi får lov at låne en ekstra cykel med. Ellers
>må vi jo bare ha' nok stumper med derned så vi kan overleve alt undtaget en
>decideret totalskade.

Man kan aldrig tage stumper nok med

>Men jeg skal da nok sige til hvis vi har en ekstra plads til mand og
>maskine.

Jow tak,men jeg tror nu alliwl jeg prioriterer det hjemlige i denne
sæson,det bliver dyrt nok anyway og en tur til Frankrig bliver jo lidt
½-dyr,men man ved jo aldrig,er der pladser tilbage engang i Marts og
penge i kassen,kan det da godt være jeg lejer et Rent-a-wreck og
tøffer dernedad )

>"Jeg løber lige ned efter smøger...", "jamen klokken er 5 om morgenen og
>hvad er det for en dytten udenfor", "..."

Noget i den stil,du siger bare der ikke var flere Gauloise i automaten
og du måtte et smut til Frankrig efter flere

>Aldrig! Men det der bekymrer mig mere er at *alle* med B licens
>åbenbart bliver sendt på banen i en stor bunke. Hvilket vel vil betyde at
>vi har SS600 og lign. fløjtende om ørerne. Which should be... interesting.

Klart,men du vil også opdage at de ligger og spærrer i lowspeed
svingene dyt - dyt

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-01-02 14:27

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<tj784u8g3sbqh3j37v6m8ggejif8c959ga@4ax.com>...

interesting.

> Klart,men du vil også opdage at de ligger og spærrer i lowspeed
> svingene dyt - dyt

Ja efter at have set hastighedsangivelserne i svingene blev vi enige om at
vi nok skal have den store klinge på. Men det sparer da bremseklodser
eftersom vi stort set kan køre med fuld gas hele vejen rundt...

Men den langside er godtnok lang på sådan en lille 32 hestes 125er...

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-01-02 15:30

On 15 Jan 2002 13:27:26 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Men den langside er godtnok lang på sådan en lille 32 hestes 125er...

He-he,du kan nå at læse en god bog imens,så lige på baneudlægningen (
http://www.circuit-valdevienne.com/ ) og 125'ere er måske lige i
underkanten,vil du låne min 250'er med ? )

Den ser faktisk _meget_ interessant ud den bane !!

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-01-02 15:44

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<4ue84u0ilb0481r5qjn7lo7s1rtu65b16l@4ax.com>...

> He-he,du kan nå at læse en god bog imens,så lige på baneudlægningen (
> http://www.circuit-valdevienne.com/ ) og 125'ere er måske lige i
> underkanten,

Ja det bliver nok lidt anti-klimatisk når den banker i omdrejningsbegrænser
150m ude på langsiden...

> vil du låne min 250'er med ? )

Tjah, hvis du alligevel ikke skal bruge den...

--
Mikkel

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-01-02 15:50

> Ja det bliver nok lidt anti-klimatisk når den banker i
omdrejningsbegrænser
> 150m ude på langsiden...
> Tjah, hvis du alligevel ikke skal bruge den...

Og så lige et lattergasanlæg + fjerne omdrejningsbegrænseren, så skal den
nok komme afsted. Om den klarer hele langsiden, er dog ikke sikkert.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Flemming Petersen

Dato : 14-01-02 13:31

[snip]
> [...]
>
> Et argument kunne måske også være, at motoren på 2T'eren lever kortere
> eller i hvert fald kræver mere vedligehold?

Jo mindre cykle du kører på, jo flere muligheder er der i danmark. Tja, jeg
ville ikke købe en 2T medmindre der fulgte en mekanikker med. Ikke at jeg
har noget i mod at skrue, men jeg synes selv på en 4T er der nok at tage sig
til.

Hvis du vælger en 600 ccm, kan du køre i rookie 2 og supersport klassen, det
eneste problem er at en hel del af løbne er i udlandet, så det blir ½dyrt i
transport.

Jeg vil anbefale at du køber en billig cyklen (om det så blir en 2T eller
4T), men
ikke billigere end at den er i god stand. Når du har sådan en dejlig billig
cykle,
så er man ikke så bange for at tabe den og kan morer sig lidt mere også kan
det
være at man har råd til at samle den når/hvis man taber den.

Som du nok har gættet, er prisen gået hen og blevet en meget afgørende
faktor
for mig. Jeg har smadret cykel 2 gange på 1½ måned. Så alle planer om at få
noget bedre er droppet, indtil jeg har smadret den helt

Mvh
Flemming J Petersen
Nu kun 1 X CBR900RR som stadigvæk er et samlesæt.
http://www.gimp.dk/gimp.dk/default.asp?side=RR

Fra : Søren L Hansen

Dato : 14-01-02 14:07

Peder <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in article
<eqh54uk8lch3fck6hn3950k6gtuvcvhqn3@4ax.com>...

> Forslag / råd?

Må jeg diskret henlede opmærksomheden på denne side hvis ikke du kender
den:

http://motorcycle-racing.8m.com/

Og så stemmer jeg også på totakter. Lettere og billigere vedligehold. Man
slipper ikke for vedligehold hvis man vil køre ræs, Sådan er det, og
totaktere er nok lettere at pille i....

Fra : Peder

Dato : 14-01-02 15:13

On 14 Jan 2002 13:06:58 GMT, "Søren L Hansen"
<lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote:

>Må jeg diskret henlede opmærksomheden på denne side hvis ikke du kender
>den:
>
>http://motorcycle-racing.8m.com/

Jeg kender dem skam fint. Ser frem til at de får taget sig sammen til
at fortsætte.

>Og så stemmer jeg også på totakter. Lettere og billigere vedligehold. Man
>slipper ikke for vedligehold hvis man vil køre ræs, Sådan er det, og
>totaktere er nok lettere at pille i....

Joe. Jeg forventer heller ikke at blive fri for vedligehold, men
hyppigheden kunne være rar at have lav.

/Peder

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-01-02 20:02

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse

> Joe. Jeg forventer heller ikke at blive fri for vedligehold, men
> hyppigheden kunne være rar at have lav.

Erfaring siger mig at hyppigheden er nogenlunde konstant uanset hvad man
kører race på - og så har 2-takt den fordel at de er ulig meget lettere at
skrue i.

Der skal ske store revolutioner hvis jeg skal tilbage til at køre race på
4-takt!

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-01-02 14:16

> [...]
>
> Da min elskede Mille er stjålet og erstattet er kolde kroner, vil jeg
> have en baneracer, da det er lykkedes en gal bane at bide fast i mig.

Nu har jeg læst både for 4T og 2T, så nu vil jeg også være med

Hvis det udelukkende er til trackdays (altså ikke egentlig RR) ville jeg
nok vælge en større 4T - f.eks. en R6. Nu kan jeg jo ligesom forstå at det
ikke er prisen der afskrækker, så måske der er råd til en Mille R uden
afgift?

Pointen med en lille 2Ter og det store baneudvalg er vel egentlig lidt
irrelevant hvis du udelukkende skal til trackdays på de store baner som
Djursland, Jyllandsringen, eller en af de svenske baner.

Dog mener jeg at en 2Ter vil være nemmere at skrue i - også ved almindeligt
vedligehold.

--
Mikkel

Fra : Peder

Dato : 14-01-02 15:18

On 14 Jan 2002 13:15:58 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:
> [...]
>nok vælge en større 4T - f.eks. en R6. Nu kan jeg jo ligesom forstå at det
>ikke er prisen der afskrækker, så måske der er råd til en Mille R uden
Jow jeg ved ikke om jeg får kastet mig ud i egentlig RR, men jeg har
da overvejet det.
Mjoeh. Prisen har stadig noget at sige, men 2-3 år gamle 4T'ere er
også til at betale sig fra.

>Pointen med en lille 2Ter og det store baneudvalg er vel egentlig lidt
>irrelevant hvis du udelukkende skal til trackdays på de store baner som
>Djursland, Jyllandsringen, eller en af de svenske baner.

Måske. Jeg har nu indtryk af, at de (2T) har det med at klare sig
rigtig fint i forhold til de større cykler, og så er det trods alt
billigere at bide i asfalten med den lille cykel.
Jeg kan jo stort set købe en RS250'er for det, det koster at skifte
kåbe og greb på en Mille.. (forudsat vi taler originaldele)

>Dog mener jeg at en 2Ter vil være nemmere at skrue i - også ved almindeligt
>vedligehold.
Det er nok bare lige det med erfaringen. Men den skal jeg jo nok få.
hæh

/Peder

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 14-01-02 15:44

Peder wrote:

> Måske. Jeg har nu indtryk af, at de (2T) har det med at klare sig
> rigtig fint i forhold til de større cykler

Hvis vi udelukkende snakker om hvor meget tilvænning det kræver at komme op i
god fart på de baner vi kender, så tror jeg en RS250 lige er sagen...

> ..og så er det trods alt billigere at bide i asfalten med den lille cykel.
> Jeg kan jo stort set købe en RS250'er for det, det koster at skifte
> kåbe og greb på en Mille.. (forudsat vi taler originaldele)

Husk lige at RS'eren også er en priller... Greb, clipons - ja stort set alt -
har samme opskruede niveau som til millen. Men på den anden side hvem gider også
at smide originaldele på en banecykel?

Almindeligt vedligehold kræver bare lidt mere på en 2T'er som bruges til race...
Så spørgsmålet er om det ikke går lige op i sidste ende?

Personligt ville jeg nok vælge en 4T da motorene er noget mere holdbare... Og
jeg er den dovne type der hellere vil køre end skrue *s*

> Det er nok bare lige det med erfaringen. Men den skal jeg jo nok få.
> hæh

Ét pas på knutstorp og så er du solgt, promise

-Claus

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40

Fra : Michael K.S.

Dato : 14-01-02 15:55

On Mon, 14 Jan 2002 15:44:27 +0100, Sports-MC / Claus Bernth
<claus-bernth@sports-mc.dk> wrote:

>Husk lige at RS'eren også er en priller... Greb, clipons - ja stort set alt -
>har samme opskruede niveau som til millen.

Ja,billigt er det i hvert fald ikke,forresten er Ipermoto begyndt at
sælge lidt forskellige kits til RS250'eren :

http://www.ipermoto.com/aprilia.html

> Men på den anden side hvem gider også
>at smide originaldele på en banecykel?

Ingen hvis man kan finde alternativer ).

Rygtet går iøvrigt om at såvel RS125 som RS250 er på vej til at blive
udfaset,overraskende kan man jo ikke sige det er....

-M

Fra : Peder

Dato : 14-01-02 16:29

> [...]

>jeg er den dovne type der hellere vil køre end skrue *s*

>Ét pas på knutstorp og så er du solgt, promise

Apropos.
Hvorfor svarer du ikke på min mail, din sjuft

/Peder

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 15-01-02 19:25

Peder wrote:

> Hvorfor svarer du ikke på min mail, din sjuft

Jeg har da svaret, ama'r!

På den med R6'eren? Sig lige hvis du ikke har fået den - så sender jeg den igen!

Fra : Peder

Dato : 16-01-02 09:02

On Tue, 15 Jan 2002 19:25:28 +0100, Sports-MC / Claus Bernth

>Jeg har da svaret, ama'r!
>
>På den med R6'eren? Sig lige hvis du ikke har fået den - så sender jeg den igen!

Jo nu har jeg fået den.
Jeg har dig mistænkt for, at det var fornærmelsen i offentligt forum,
der gjorde udslaget.

/Peder

Fra : Michael K.S.

Dato : 14-01-02 15:41

wrote:

>Pointen med en lille 2Ter og det store baneudvalg er vel egentlig lidt
>irrelevant hvis du udelukkende skal til trackdays på de store baner som
>Djursland, Jyllandsringen, eller en af de svenske baner.

Store baner....*ROTFL* - Mikkel,du er nu sjov ),jow hvis man kommer
fra en udvidet parkeringsplads måske .

Peder,mit råd vil være at komme til at prøve en RS250'er på en
trackday og så se,er du ikke solgt stort set med det samme så køb
R6'eren.Min klare og aldeles partiske mening er at der er mere sjov i
en RS250 på en bane,men det er 2 ret forskellige køreoplevelser.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-01-02 00:06

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<f5r54ucf4hilht3qimaviiohg3cp9v7nld@4ax.com>...

> Store baner....*ROTFL* - Mikkel,du er nu sjov ),jow hvis man kommer
> fra en udvidet parkeringsplads måske .

Aarh crap... der skulle ha' stået 'større'...

Men jeg er jo vant til lidt... minimalistiske forhold

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 14-01-02 17:50

> Jeg kan dog ikke helt slippe tanken om, at jeg med min begrænsede
> erfaring på totakterer måske vil få svært ved at få glæde af den fra
> starten.

Vrøvl!
Jeg regnede også købet af min RGV for at være midlertidig og blot for at
teste RR for overskuelige penge, derved at en ZXR 750'er måtte være
sagen (CBR600 kom først med 100 HK året efter) når man havde en GPZ 900
på gaden.
Faktum er der var så meget race i RGV'en at jeg aldrig nåede at blive
træt af den og sammenlagt kørte 6-7 sæsoner på den!

> Derfor lurede jeg lidt på 600 ccm klassen af 4T'ere.
> R6'eren f.eks. eller måske et bøttejern?

Jeg tror(!) at motorbremse-effekten på en firetakter må være
væsentligere svært at vænne sig til, når først der gåes til stålet :-/

> Et argument kunne måske også være, at motoren på 2T'eren lever kortere
> eller i hvert fald kræver mere vedligehold?

Udover nogle hjemmelavede "højkompressions-toppakninger" uden
flammering, har jeg kun skiftet kobling én gang på RGV'en!
De første år kostede det ét dæk og ét sæt bremsekodser pr. sæson; men
senere nåede jeg da at bruge det dobbelte!
En firetakters mer-vægt medfører uundgåeligt tilsvarende mer-slid på dæk
og bremser - Fordækket ind i svinget og bagdækket ud af svinget!

På en to-tagger er det generelt billigere at styrte, bl.a. p.g.a. den
mindre motorbredde, hvorved der ikke er så mange væsentlige sager der
stikke ud og går i jorden ved styrt; men bl.a. også ud fra situationen
hvorunder man styrtet ligger pisse rundtosset 10 meter fra modellen
hører at den spinner af med 6.000 rpm liggende på siden: Løbe 10 meter
på ½ sekund i rundtosset tilstand??? =

Køb dig blot en RS'er!
Forøvrigt er en af de hårdeste klasser herhjemme p.t. std.-125, så det
bliver ikke så kedeligt som det kunne lyde, hvis du nøjes med en RS
125'er

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-02 18:31

> Køb dig blot en RS'er!
> Forøvrigt er en af de hårdeste klasser herhjemme p.t. std.-125, så det
> bliver ikke så kedeligt som det kunne lyde, hvis du nøjes med en RS
> 125'er

Asfalten er ihvertfald hård det har jeg erfaret. Noget af det sjove ved
125 klassen (foruden at man kan komme ud og køre meget for små penge) er at
deltagerfeltet er så stort, at man altid finder nogle på ens eget niveau som
man kan ligge og ræse rø... ud af bukserne med. Og det hver tirsdag (for
midtjyderne anyway).
Fik jeg sagt at det er billigt ? sidste sesson brugte jeg 1 sæt dæk og ca 6
sæt bremseklodser + olie og bensin i regulære udgidter. Styrtene kostede en
del værkstedsarbejde (ca 1 time pr styrt) men ellers ikke andet en lidt
glasfiber + spartel og maling. Det er jo ikke ligefrem showcykler vi kører
på alle sammen. Nårh ja, så var der jo lige noget ekstraordinært slid på
læder dresset, men det ser udtil at den gamle dainese kan tage endnu en
sesson.
Motoren, tja jeg skiftede vist ét tændrør det var det.

Mads Lund
RS125RR, CTD style #55

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-01-02 20:08

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
som
> man kan ligge og ræse rø... ud af bukserne med.

Her har Mads fat i noget vigtigt!

Trackdays er da okay... Men gå i gang med noget rigtig RR, så får du flyttet
grænserne meget hurtigere! Og det der gør det RIGTIG sjovt at køre race, er
når man hver gang render ind i 5-6 kørere omkring ens eget niveau, så man
kan lære af hinanden, snakke udfordringerne igennem bagefter, og møde de
samme mennesker gang efter gang. Her er det altså lækkert med noget bredde i
klassen, så man kan måle sin udvikling mod de andre og når man for 5 gang
det år har en herredyst med Hansen fra Vejle, så er det altså MEGET sjovere
end at kæmpe med en eller anden navnløs fyr man aldrig har set før, og næppe
kommer til at se igen.

Mit bud: Kør RR i en klasse med mange kørere.

Rittig

Fra : Peder

Dato : 15-01-02 08:57

On Mon, 14 Jan 2002 20:08:28 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

-snippenippe

>Mit bud: Kør RR i en klasse med mange kørere.

Da jeg i sin tid luftede ideen om 2T for første gang (ikke her), fik
jeg at vide, at 125ccm var i underkanten til mig pga. mine (ellers
ikke ekstreme) 74 kg. + tøj. ??

Jeg skal ikke udelukke, at det blev sagt ud fra hensynet til min
daværende (og måske stadig eksisterende) lider for "passende
kraftoveskud", der blev dækket af den noget større Mille.

/Peder

Fra : Mads Lund

Dato : 16-01-02 08:43

> Da jeg i sin tid luftede ideen om 2T for første gang (ikke her), fik
> jeg at vide, at 125ccm var i underkanten til mig pga. mine (ellers
> ikke ekstreme) 74 kg. + tøj. ??

Det kan du sagtens klare dig med. Pånær nogle lille nips på 50 kg, som
spurter fra alt og alle i accelerationerne, så kvallede mine 71 kg da en
pole hjem i Herning sidste år. Tricket med 125'erene er at banerne blot skal
have en passende mængde af skarpe sving.

> Jeg skal ikke udelukke, at det blev sagt ud fra hensynet til min
> daværende (og måske stadig eksisterende) lider for "passende
> kraftoveskud", der blev dækket af den noget større Mille.

Don't tell me about it. Nu har jeg jo lidt af hvert, med mange kræfter
(KX'eren vil jeg nok rate som den mest brutale, men 9'eren er også pænt
med). Men til banebrug sætter jeg pris på RS'erens "mangel" på kræfter.
Udfordringen ligger pludselig i at køre cyklen og ikke kun i at give gas på
den korrekte måde. Nu er det lige pludselig hypervigtigt at man ligger i
korrekt gear, holder maks hastighed gennem svinget, og ligger gassen på så
tidligt som muligt (hvilket har givet en highsider eller to). Så
udfordringen ved at køre er helt på toppen.
Nu har jeg prøvet en 600 på Djursland, og det var afgjort også sjovt, men
med gade gearingen lå man mere eller mindre i 2. gear hele vejen rundt, og
cyklens noget højere vægt er afgjort et minus i banens skarpe sving.

Så mine erfaringer er klart, at power er godt og sjovt til landevejskørsel,
hvor svinghyppigheden sjældent kommer i nærheden af banernes. Og power er
sjovt, accelerations kicket, wheelies og behageligheden ved ikke at skulle
skifte gear så ofte, men når man skal køre stærkt på en bane så kræver det
sit af chaufføren at håndtere motorpower samtidigt med at cyklen skal
styres. Så som nybegynder passer det mig fint, at jeg kan koncentrere mig om
at køre (man skal dog stadig være lidt varsom med gassen) og så må vi se om
der skal en ss600 i stalden på et senere tidspunkt.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 16-01-02 09:02

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> Udfordringen ligger pludselig i at køre cyklen og ikke kun i at give gas

> den korrekte måde.
Og den utfordingen mener du mangler i en større klasse, hvor alle de andre
også kjører på større maskiner??

JS

Fra : Peder

Dato : 16-01-02 09:06

On Wed, 16 Jan 2002 08:43:21 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

-snippe
> [...]
>at køre (man skal dog stadig være lidt varsom med gassen) og så må vi se om
>der skal en ss600 i stalden på et senere tidspunkt.

OK så.
Jeg går efter en 125 eller 250'er men jeg er bange for at mit
reproduktionsorgan er for lille til, at jeg kan nøjes med 125 på
andet end grus...

/Peder

Fra : Armand

Dato : 16-01-02 16:25

> OK så.
> Jeg går efter en 125 eller 250'er men jeg er bange for at mit
> reproduktionsorgan er for lille til, at jeg kan nøjes med 125 på
> andet end grus...

Tillæg dertil at der er ulige flere indenrigs løbsmuligheder på en std.
125'er end blot på en 2½'er

For de større klasser er sæsonen dels kun 6 løb lang, og dels foregår de
3 - 4 deraf i Sverige

--
Armand.

Fra : Tmas Linnet

Dato : 16-01-02 19:07

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Peder <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en

> Tillæg dertil at der er ulige flere indenrigs løbsmuligheder på en std.
> 125'er end blot på en 2½'er

oh ja, men er risikoen for at smadre den ikke tilsvarende større?
Jeg har prøvet at køre træning på en gul AF1 i Herning, men da jeg også har
kørt på bl.a. Anderstorp i Sverige, så tiltaler det mig ikke synderligt. Det
føles som hvis man hiver Sprinteren ind på en cykelsti.

> For de større klasser er sæsonen dels kun 6 løb lang, og dels foregår de
> 3 - 4 deraf i Sverige

ikke i dette års DM. Der er 4 løb. Vandel, hemlig(forhåbentlig Knutstorp)
Våler og Ringdjursland.
Desværre ser det ud som om Scandinavian Open kun er for A-licens kørere i
std.250/Sport Produktion
std. 125 er ikke med i SO, som ellers køres på racerbaner, så alt i alt kan
man få lige så meget køretid på "store klasser" som i 80/125std. klasserne.

> --
> Armand.

-Tomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-01-02 22:48

"Tmas Linnet" <tomasane@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> ikke i dette års DM. Der er 4 løb. Vandel, hemlig(forhåbentlig Knutstorp)
> Våler og Ringdjursland.

Hvad ?!? 4 løb? Det var huleme ikke meget!
Alene i Enduro DM er der 9 DM løb (heraf 2 i Sverige) og 3-2 officielle løb
som ikke tæller til DM.
Jeg tror faktisk heller ikke jeg får til til at køre nogle motocross løb i
år...

Rittig

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 05:13

> [...]
> synderligt.
> Det føles som hvis man hiver Sprinteren ind på en cykelsti.

Absolut min mening om Herning Dyrskueplads også - Selv for 80'erne er
den lige smal nok!

Men der er da løb i Hammerum et par gange igennem sæson'en, og hvis ikke
at det er en ide om Nürnburgring eller Anderstorp at man sidder inde
med, så er Hammerum da en lørdag eftermiddag værd på en 125'er.
Jeg har ikke været på Støvring, og kan derfor ikke vurdere den; men
Løgstør ser da også tilstrækkelig stor ud til en 125'er :-/

Og enhver dag ekstra på disse baner gavner privatøkonomien for
jyder/fynboer!!

> [...]
> std. 125 er ikke med i SO, som ellers køres på racerbaner, så alt i
> alt kan man få lige så meget køretid på "store klasser" som i

Har du ikke overset et "herning Open" på Hammerum, og muligheden for at
Per vil slide sit overblik i laser med endnu et arrangement (evt. blot
en træningsdag á i '01) i Løgstør?

--
Armand.
(der ikke har checket efter på dmusport.dk/roadracing)

Fra : Mads Lund

Dato : 17-01-02 09:58

> Absolut min mening om Herning Dyrskueplads også - Selv for 80'erne er
> den lige smal nok!

Pjat med jer. Det øger blot antallet af nærdødsoplevelser at overhale med
10cm afstand. Og så ligger det et vist pres på ens evne til at køre mm
skarpe linier. Og det er ganske tydeligt at det hjælper, for dem der
regelmæssigt træner i Herning klarer sig meget bedre på den bane end de gør
sådan gennemsnitligt. Min eneste anke ved banen er at den nye sektion ikke
har passende afglidningsmulighed ala sand eller græs. Men er belagt med
disse kors sten, som flår cyklen i småstumper.

> [...]
> Jeg har ikke været på Støvring, og kan derfor ikke vurdere den; men
> Løgstør ser da også tilstrækkelig stor ud til en 125'er :-/

Tjo, støvring er rigtig fin med en god afveklsing mellem skrape og bløde
sving. Sådan er løgstør også, men nu har jeg dårlige eringdringer,
tangerende til et egentlig psykisk kompleks angående Løgstør banen og så
er der så helvedes langt til skadestuen derfra.

Hvilket stadig er 50% i sverige. Jeg holder mig til Herning open, hvor alle
afdelinger foregår i DK (Jylland til med).

> 80/125std.

Hvad er det for noget vrøvl, træner du hver tirsdag ? sidste år var der 21
træningsaftner hvor man kører 3-4 * 20 min dertil 4 RRH open afdelinger med
3*15 min træning + 3*15 min løb og dertil hvisnok 8-10 DM afdelinger med
3*15 min + 1*20 min løb

> Har du ikke overset et "herning Open" på Hammerum, og muligheden for at
> Per vil slide sit overblik i laser med endnu et arrangement (evt. blot
> en træningsdag á i '01) i Løgstør?

Vi satser lidt på et lukket arrangement for RR Nord medlemmer + licens
kører, et eller andet sted i Nordjylland

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 17-01-02 11:34

On Thu, 17 Jan 2002 09:57:35 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Hvilket stadig er 50% i sverige.

Øhh Mads altså,Våler ligger i Norge...)

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 17-01-02 12:21

> Øhh Mads altså,Våler ligger i Norge...)

Øv, så blev min geografiske evner lige sat til skue, men så 50 % i udlandet
da

Mads Lund
ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 16-01-02 09:48

> [...]

> med gade gearingen lå man mere eller mindre i 2. gear hele vejen rundt, og
> cyklens noget højere vægt er afgjort et minus i banens skarpe sving.

nu skal det jo lige nævne at pågældne 600 var nedgearet rimelig meget i
forhold til standard nemlig med 15/48 mod 16/46 normalt (3,2:1 mod 2,875:1)
og vejer 167kg med halvtom tank på vægten til powermeet i randers.. men jeg
må helt klart give mads ret, ifht. RS125 er den noget tung at komme rundt
med (og tror faktisk jeg var hurtigere på 125´n)

-
Morten Dahl
GSXR600 CTD-style dog ikke mads´ fortjeneste

Fra : origo@earthling.net

Dato : 16-01-02 12:10

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> [...]
> må helt klart give mads ret, ifht. RS125 er den noget tung at komme rundt
> med (og tror faktisk jeg var hurtigere på 125´n)

Hva var din rundetid Djursland med 125'n?

Hvilke maskiner er egentlig hurtigst på den bane, det er vel en bane som
favoriserer relativt små maskiner?

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 16-01-02 12:42

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a23nag$b1$1@sunsite.dk...

> Hva var din rundetid Djursland med 125'n?

det skal vi nu nok ikke snakke om Nej sagen er den at det var en
trackday, hvor jeg kørte på min gixxer600, og visse suspekte personer havde
så medbragt deres STD.125rr maskiner (nævner ingen navne, men de var gule)
og køren af den ene byttede jeg så maskine med, men det var min allerførste
baneoplevelse, men langtfra den sidste...

> Hvilke maskiner er egentlig hurtigst på den bane, det er vel en bane som
> favoriserer relativt små maskiner?

Jeg vil gætte på at med langsiden lukket er forskellen mellem 125 og 250
minimal, men med langsiden åben kommer 250 først over stregen.. Men det er
en utrolig krævende bane med tætte sving og mange højdeforskelle. En kanon
oplevelse.

-
Morten Dahl
RR wannabee

Fra : origo@earthling.net

Dato : 16-01-02 12:45

> [...]
> en utrolig krævende bane med tætte sving og mange højdeforskelle. En kanon

Ja, jeg har kjørt der selv. Banen er OK den.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-01-02 12:51

On Wed, 16 Jan 2002 12:41:57 +0100, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Jeg vil gætte på at med langsiden lukket er forskellen mellem 125 og 250
>minimal

Ja det skærer lidt af.

> men med langsiden åben kommer 250 først over stregen..

Ja ca. 5-6 sek. forskel på en std 250 i forhold til en std 125

>Men det er
>en utrolig krævende bane med tætte sving og mange højdeforskelle

Utrolig krævende er nok at tage munden lidt vel fuld,men den er da
væsentlig sjovere end Jyllandsringen.

> En kanon oplevelse

Jow-jow,knutstorp f.eks er dog langt sjovere IMO

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 16-01-02 13:18

> Jow-jow,knutstorp f.eks er dog langt sjovere IMO
Det er det med referenser, du ved

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 16-01-02 14:02

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a23r0a$dmb$1@sunsite.dk...

> "Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Det er det med referenser, du ved

Det rigtigt, men min sæsson sluttede før den rigtigt kom igang. Men
forhåbentlig byder ´´02 på meget mere mc kørsel. og ikke mindst indkøb af en
125 std. maskine, skal bare lige have pengepungen fyldt op igen, nogen der
vil købe en 3værelses lejlighed i vejle??? har sku lige en til overs

-
Morten Dahl

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-01-02 14:08

On Wed, 16 Jan 2002 13:17:40 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Det er det med referenser, du ved

Det er jo lige det....Du vil jo nok f.eks udpege en bane lidt længere
sydpå som værende rigtig sjov,...hvad er det nu lige for en jeg tænkte
).

Men en rigtig GP bane som f.eks Phillip Island eller Assen på en
250'er racer (NSR250 f.eks),så ville jeg ikke be' om meget mere ).

Men Ring D. er da bestemt brugbar,vi skal bare være glade for at vi
trods alt _må_ køre på den endnu.

Knutstorp er forresten tilsyneladende gledet ud af den danske
RR-kalender (den er ikke med endnu,men kan dog stadig nå at komme på)
hvilket virkelig er en skam - øv !! Istedet har vi så fået Vandel som
er _temmelig_ kedelig for nu at sige det mildt.

-M

Fra : madcat

Dato : 16-01-02 15:48

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> Knutstorp er forresten tilsyneladende gledet ud af den danske
> RR-kalender (den er ikke med endnu,men kan dog stadig nå at komme på)
> hvilket virkelig er en skam - øv !!

Well, 2. afdeling af DM skal i følge kalenderen afholdes i Sverige, så vi må
krydse fingre for, at det bliver på Knutstorp.

Af visse årsager havde jeg håbet på, at årets første løb blev afholdt netop
på Knutstorp , men sådan blev det altså ikke - med mindre man vælger at
køre den første afdeling af det svenske mesterskab på Knutstorp, som falder
sammen med Vandel.

Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-01-02 16:03

On Wed, 16 Jan 2002 15:47:34 +0100, "madcat" <madcat@c.dk> wrote:

>Well, 2. afdeling af DM skal i følge kalenderen afholdes i Sverige, så vi må
>krydse fingre for, at det bliver på Knutstorp.

Jow-jow,jeg kan godt forstå _du_ gør )....hvor mange omgange har du
på den ? Men ellers ja,at afholde en DM-afd. på Vandel synes jeg ikke
rigtig spiller,den kan lige gå til træninger.Men den er da dejlig tæt
på,så jeg for en gang skyld ikke behøver bruge en formue på transport.

> [...]
>køre den første afdeling af det svenske mesterskab på Knutstorp, som falder

Det er da bestemt en overvejelse værd,hmmm hvad tager de svenskere mon
i startgebyr ?!?

-M

Fra : madcat

Dato : 16-01-02 16:23

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> Jow-jow,jeg kan godt forstå _du_ gør )....hvor mange omgange har du
> på den ?

Mange - jeg har vel været på TD derovre 5-6 gange, og sidste gang var det
klart GSX-R 400'eren, der satte grænserne for, hvor hurtige omgangstider jeg
fik. (Det var sådan set derfor, RGV'en blev indkøbt, men den gang var der
ikke planer om at køre RR.)

Til gengæld kan jeg knap nok finde ud af at holde liv i RGV'en på en
villavej, men det forventer jeg klart at få lavet om på til forårstræningen
i Frankrig.

> Det er da bestemt en overvejelse værd,hmmm hvad tager de svenskere mon
> i startgebyr ?!?

Jeg har ikke kunne finde noget, men sig til, hvis du finder ud af noget.

Susanne

Fra : origo@earthling.net

Dato : 16-01-02 16:47

> Det er jo lige det....Du vil jo nok f.eks udpege en bane lidt længere
> sydpå som værende rigtig sjov,...hvad er det nu lige for en jeg tænkte
> på ).

Det finnes jo en del andre enn den, og som også overgår både Knutstorp
og Djursland en del ganger. Skal forøvrig til Brno i mai. Ikke så voldsomt
kupert, men banen ser mektig sjov ut. Video derfra ligger forøvrig på min
hjemmeside under Miscellaneous (riders).

> Men Ring D. er da bestemt brugbar,vi skal bare være glade for at vi
> trods alt _må_ køre på den endnu.
Sant nok.

>Vandel som
> er _temmelig_ kedelig for nu at sige det mildt.
Hvo rlang er den, egentlig?

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-01-02 17:00

On Wed, 16 Jan 2002 16:46:36 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

> Det finnes jo en del andre enn den, og som også overgår både Knutstorp
>og Djursland en del ganger.

Det er ganske vist !!

> Skal forøvrig til Brno i mai. Ikke så voldsomt
>kupert, men banen ser mektig sjov ut.

Lucky U...

>Hvo rlang er den, egentlig?

Den er vist hele 2.5 km lang,men baneudlægningen er hamrende
kedelig,som beskrevet af en med-250-kører i en mail jeg fik idag :

" men det er sq ikke en racerbane, højst en rundkørsel med langsider."

Og det er desværre en ret præcis karakteristik,det er jo en gammel
militær flyveplads,hvor man har forsøgt at udlægge en racerbane,og det
lykkes ikke ganske.Der er dog en laaaaaang venstre hvor man i noget
nær fuld nedlægning får pæn fart på skal jeg hilse at sige
)...første par gange rundt skal man lige synke mundvandet der.

-M

Fra : madcat

Dato : 16-01-02 18:53

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> " men det er sq ikke en racerbane, højst en rundkørsel med langsider."

Findes der en skitse over Vandel et eller andet sted på Nettet?

--
Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-01-02 19:05

On Wed, 16 Jan 2002 18:52:45 +0100, "madcat" <madcat@c.dk> wrote:

>Findes der en skitse over Vandel et eller andet sted på Nettet?

Ja :

http://www.home.worldonline.dk/~kwan/DK-vandel.htm

Kommentarer er vel egentlig overflødig

-M

Fra : madcat

Dato : 16-01-02 19:08

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev >

> Ja :
>
> Kommentarer er vel egentlig overflødig

Ja - det er nærmest katastrofalt, og det skal man køre så langt for :-/

--
Susanne

Fra : Tmas Linnet

Dato : 16-01-02 19:03

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> [...]
> nær fuld nedlægning får pæn fart på skal jeg hilse at sige
> )...første par gange rundt skal man lige synke mundvandet der.

Jep "den lange venstre" er ret sjov ligesom hoppet i højreknækket bagefter.
Håber en styrdæmper hjælper*fistelstemme*
Der er jo planer om forbedringer dernede, men det har vist også været nævnt
om Jyllandsringen.
Og lidt om selve emnet. Hvis 400ccm 4-takt var konkurence dygtige i std.250,
så tror jeg helt klart jeg ville køre på sådan en. Det kræver lidt
omstilling at på en 2-takter. Men det knald det gi'r når den rammer sit
arbejdsområde, det finder man ikke på mange 4-taktere(undtagen turbo
modeller vel)

-Tomas
Alt under 5 cyl er en startmotor

Fra : Rune Larsen

Dato : 16-01-02 22:32

Tmas Linnet wrote:

> Jep "den lange venstre" er ret sjov ligesom hoppet i højreknækket
> bagefter. Håber en styrdæmper hjælper*fistelstemme*

Jeg tror _aldrig_ jeg har haft så stor en klump i halsen, som første gang
jeg røg over det hop med fuld gas. En styrdæmper er _helt_sikkert_ på
programmet hvis der skal køres 4 løb der!

/Rune

Fra : Tomas Linnet

Dato : 16-01-02 23:20

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> [...]
> jeg røg over det hop med fuld gas. En styrdæmper er _helt_sikkert_ på
> programmet hvis der skal køres 4 løb der!

1. gang vi var dernede sidste år kørte jeg bag en Kawa 600, han lettede helt
hen over bakken.
Jeg har godt nok ingen anelse om hvor stærkt det går, men 150-160 km/t???
Jeg havde en "go" tankslapper" henover hvor efter jeg kørte i pit,
afleverede RGV til Svingel(min mekker) og gik/vraltede ud i græsset, hvor
jeg døde.......lidt........næsten

-Tomas

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 05:11

> Håber en styrdæmper hjælper*fistelstemme*

GRILL

--
Armand.
(der, uden at have prøvet baneudlægningen, mener at netop den

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-01-02 12:45

On Wed, 16 Jan 2002 12:09:42 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Hvilke maskiner er egentlig hurtigst på den bane, det er vel en bane som
>favoriserer relativt små maskiner?

Samme som på de øvrige skandinaviske baner egentlig,hurtigst er 250'er
racer og Superbike,125 std. ligger ca. 10 sek. efter.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-01-02 23:52

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<ZAE08.151$hC6.7331@news.get2net.dk>...

> Fik jeg sagt at det er billigt ? sidste sesson brugte jeg 1 sæt dæk og ca
6
> sæt bremseklodser + olie og bensin i regulære udgidter.

Me too. Jeg kunne dog nøjes med 3½ sæt klodser.

> Motoren, tja jeg skiftede vist ét tændrør det var det.

Oss' mig, men det var vist ikke nødvendigt alligevel (den satans
dødemandsknap...

--
Mikkel