Oliering af gulv
Fra : Hanne Jensen

Dato : 14-01-02 11:24

Kan man selv oliere et afslebet parketgulv, med et nogenlunde resultat? det
drejer sig om 10 m2. Kan det gøres uden polermaskine?
M.v.h.
Hanne

Fra : rcn

Dato : 14-01-02 12:31

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har selv behandlet mine egne ca. 45
m2 afhøvlede trægulve med olie fra Trip Trap, og jeg synes resultatet er
flot. Du kan godt gøre det ved håndkraft, men der skal noget knofedt
til, og så er det en god ide at temperaturen i stuen ikke er alt for
lav, da olien ellers bliver meget sej.

Rikke

http://www.kandu.dk/

Fra : T. Ahm

Dato : 14-01-02 15:00

Jeg har også gode erfaringer.

Jeg har dog ikke anvendt knofedt. Jeg hældte olien ud over gulvet og lod det
ligge i 10 minutter. Derefter skrabede jeg det overskydende olie af med en
gummiskraber. Umiddelbart herefter tørrede jeg efter med bomuldsklude (der
går nogle stykker til). Med denne fremgangsmåde tog jeg små stykker af et
par kvardratmeter ad gangen. Det var meget let.

Jeg har senere ved en efterbehandling brugt polermaskine uden at jeg syntes
at resultatet blev bedre og uden at jeg synes det var lettere.

mvh og god fornøjelse

Fra : rcn

Dato : 14-01-02 15:47

Jeg tror ikke, du skal opsøge nogen farvehandler eller lig. og spørge
efter knofedt med mindre du gerne vil grines af.
Når man grundbehandler med olie er olien ret tyk og sej og for at få det
arbejdet ned i træet skal der arbejdes med svampen.. Det er det jeg
mener med knofedt
Men jeg er sikker på at farvehandleren gerne giver dig en nøjere
instruktion.

Rikke

http://www.kandu.dk/